امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته ، اقدام نابخردانه ترامپ در اعلام قدس بعنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کرد و گفت : این یک حرکت بسیار شوم و خسارت بار برای همه امت اسلام است.
کد خبر: ۸۹۶۸۴۹۱
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبدبه نقل ازمیبد آدینه ، حضرت آیت الله اعرافی قدس را یکی از مقدس ترین نقاط جهان اسلام خواند و اظهار داشت : خواندن قدس بعنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی تعرض به همه امت اسلام ، عرب ها ، اقوام و مقدسات اسلامی است .

خطیب جمعه میبد گفت : به فضل خدا با همین حرکت ناپسند ، انتفاضه نو در فلسطین آغاز شده است و در جهان اسلام قطعا این مساله فراموش نخواهد شد و انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران پیشگام مواجه با این تصمیم شوم و اقدام استکباری هستند .
ایشان تصریح کرد : استکبار غرب بدانند این حرکت های نابخردانه منشاء بیداری های بیشتر و وحدت امت اسلامی خواهد شد و ما شاهد روزی خواهیم شد که لوث اسرائیل و مزدوران و وابستگان به امریکا که در سعودی پنهان و آشکار پشتیبان این حرکت ها هستند از صحفه جهان اسلام پاک خواهد شد.
مدیر حوزه های علمیه کشور با گرامی داشت سالروز حماسه نهم دی گفت : نهم دی روز بصیرت و ولایت و از روزهای ماندگار تاریخ ماست و درس های بزرگی در این روز و غلبه بر فتنه ای که جمعی فریب خورده و جمعی وابسته در پرتو سیاست های استکباری در آن قرار گرفتند و کشور را دچار مشکلاتی کردند وجود دارد .
آیت الله اعرافی با بیان اینکه در حوادث فتنه 88 ، مهم صیانت از آراء مردم بود ، انتقال قدرت از گروهی به گروه دیگر و از فکری به فکر دیگر در این انتخابات ها را از مفاخر انقلاب اسلامی خواند و افزود : ما حتی بلافاصله بعد از انقلاب ، در زمان جنگ در سطوح شوراها ، مجلس شورای اسلامی ، ریاست جمهوری و خبرگان انتخابات برگزار می کردیم و هیچگاه این رشته انتخابات و اتکا بر آراء مردم قطع نشده است.
مدیر حوزه های علمیه کشور مخدوش کردن انتخابات را زشت ترین اقدام در فتنه 88 دانست و گفت : گروه های فریب خورده و وابسته که نقشه های طراحی شده در خارج از کشور را برای مخدوش کردن انتخابات به کار گرفتند اقدام شان بسیار ناپسند بود .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد : رهبری معظم برای صیانت از آراء مردم و زیرسوال نرفتن انتخابات ، سینه را سپر کردند.
ایشان افزود : ناراضی بودن عده ای در انتخابات ، به این معنا نیست که انتخابات را زیرسوال ببریم و کشوری بشویم که برای انتخاباتش ناظر بیرونی بیاید.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه عزم نظام و در ادامه مردم در فتنه کور را زیربار نرفتن و فائق آمدن انتخابات عنوان کرد و اظهار داشت : ادامه این فتنه به هنجارشکنی و اهانت به اصول مهم اسلام ، انقلاب اسلامی و ارزشهای متعالی دینی منجر و به جای طی کردن مسیر قانونی ، در مسیری رفتند که کشور را به آشوب کشیدند و کسانی در این آزمون شکست خوردند .
امام جمعه میبد اظهار داشت : این واقعه منشاء پیدایش 9 دی ، حضور چشمگیر و یکدست مردم خالص و انقلابی برای دفاع از قانون انتخابات ، از آراء مردم ، در حمایت و دفاع از ولایت فقیه و اصل نورانی رهبری و ولایت فقیه بود.
آیت الله اعرافی تصریح کرد : امروز هم پیام 9 دی و دهه بصیرت و ولایت این است که رمز عزت و آقایی ما در این است که قوانین کشور و آراء مردم را محترم بشماریم و پیرو ولایت و رهبری باشیم .
مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به حرکت جریان های منحرف بر هوشیاری در مقابل این جریانات تاکید کرد و گفت : این مسیری که بعضی ها برای آنها هزینه شد امروز افتادند در مسیری که آرام آرام به سمت برخورد با نقطه های اصلی انقلاب اسلامی حرکت می کنند که بسیار برای خودشان خطرناک است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هشدار داد : جریان فتنه و انحرافی مستکبران عالم و همه آنهایی که مقابل ملت بزرگ ایران و آرمانهای انقلاب و اصل بزرگ ولایت فقیه و رهبری معظم قرار می گیرند ، بدانند که امروز هم 9دی داریم و ملت پای کار است و اگر هر کدام از شما بخواهید به جای پاسخگویی و تلاش برای خدمت گذاری به مردم در مسیر اپوزیسیون قرار بگیرید به ضرر خودتان تمام خواهد شد.
خطیب جمعه میبد افزود : به فضل خدا ملت ما در همه این صحنه ها حضور و نقشه های پیچیده ای که برای شکست انقلاب اسلامی طراحی شده نقش برآب خواهد شد .
ایشان وظیفه مردم در صیانت از انقلاب را بسیار بالا دانست و گفت : جوانان ما باید همه ابعاد مسائل انقلاب را بدانند و مسئولین که وظیفه سنگین تری دارند در رعایت ارزشهای الهی و اطاعت از فرمانهای خدا و رهبری و در توجه به مشکلات مردم اهتمام داشته باشند .
امام جمعه میبد با تقدیر از مسئولانی که در ادارات در خدمت مردم هستند به مباحث مطرح شده در جلسات شورای اداری این شهرستان در هفته گذشته پرداختو گفت : دسترسی مردم به مسئولان باید روانتر باشد و تلاش همه بر این باشد که مسأله اشتغال و ازدواج جوانان را اصل بدانند.
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه درست است که کشور در سطح کلان دارای مشکلاتی است ، گفت : دولت و نمایندگان مجلس باید برنامه ریزی جدی برای حل مشکلات مردم داشته باشند.
ایشان دسترسی مردم ، پاسخگویی سریع ، فناوری های خوب در نظام اداری ، تکریم و همدلی مردم ، یکدستی مسئولان و مردم و توجه به جذب سرمایه با حفظ عناصر محیط زیست و ارزشهای اسلامی و توجه به مسائل فرهنگی با رعایت خطوط قرمز در جامعه را خواستار شدند .
آیت الله اعرافی تصریح کرد : جامعه ای که بتواند دائم کارآفرینی و ایجاد اشتغال کند و از فضای معنوی و اخلاقیصیانتکندمیتواندجامعهسعادتمندیباشد .
امام جمعه میبد با تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به فضیلت ها و کرامت های این بانوی بزرگ پرداخت و گفت : فاطمه معصومه سلام الله علیها جلوه و شعاعی از وجود فاطمه زهرا سلام الله علیهاست.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود : فاطمه معصومه سلام الله علیها با خیلی دیگر از امامزادگان تفاوت داشت و قله های بلند علم و معرفت و تقوا و جهاد در راه خدا را درنوردیده بود و یک گوهر کمیاب و نمونه متعالی از انسان پیشرفته در مقاصد الهی است.
ایشان با بیان اینکه فاطمه معصومه سلام الله علیها مورد اتکا و اعتماد پدر ، برادر و چند امام بزرگ است و در شان ایشان چند امام حدیث دارند و ترغیب به زیارت این بانوی کرامت ها و فضیلت ها کرده اند و در جوانی قله های بلند را به دست آورده و در جوانی هم به لقا خدا رفته است اظهار داشت : جایگاه علمی ایشان طوری بود که امام کاظم (ع) به ایشان اعتماد داشتند و روایاتی که در فضیلت زیارت فاطمه معصومه آمده است همان کافی است که عظمت شخصیت فاطمه معصومه را نشان می دهد و عمر نورانی ایشان با یک هجرت بزرگ به قصد همراهی با برادرشان همراه شد که زینب وار از مدینه آمدند و در میانه راه در نقطه ای از ساوه مواجه با حمله شدند و به احتمال قوی به خاطر همین دچار مریضی شدند و با سرعت به قم آمدند که سرزمین مقدسی از همیشه بشمار می آمده به لقاء خدا رفتند.
آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد : هجرت ایشان سرآغاز رشد و شکوفایی بیشتر قم شد و این قبر همیشه مرجع و ماوا و نقطه محوری بوده که این همه عالمان بزرگ پیرامون این قبر مقدس طواف کرده و در پرتو انوار فاطمه معصومه به قله های بلند علمی رسیده اند.
ارسال نظرات