خبرهای داغ:
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس گفت: بیشترین مراجعات ما از سرمایه‌گذاران خارجی در دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان در مباحث انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی خورشیدی است.
کد خبر: ۸۹۶۸۵۴۴
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰

هاله فولادفر در همایش تخصصی معرفی تکنولوژی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدید‌پذیر اظهار داشت: بر اساس آمار کارشناسی شده بیش از سه برابر نیاز در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر مجوز برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در بخش سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در استان قابلیت‌های خوبی وجود دارد، افزود: تا پایان سال دو نیروگاه خورشیدی در استان فارس افتتاح خواهد شد.

فولادفر اظهار داشت: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی در استان، تیم مشخصی تشکیل شده که فرآیند و خدمات مربوط به سرمایه‌گذاری در این زمینه شامل تمام استعلامات، مجوزها و فرآیند مجوزها را به طور ویژه دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه رویکرد ما حمایت از سرمایه‌گذاری در استان است، اضافه کرد: با هدف تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری برای ارائه به سرمایه‌گذاران، تمام ظرفیت‌های استان استخراج شده و در حال ارزیابی برای مشخص کرده لکه‌های سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف استان هستیم.

فولادفر خاطرنشان کرد: همچنین ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری گام مناسبی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در استان فارس است به طوری که در این پنجره واحد نماینده تمام دستگاه‌های اجرایی حضور دارند و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانند با مراجعه به این مرکز از خدمات مناسب بهره‌مند شوند.

فولادفر با اشاره به ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران در استان عنوان کرد: امسال در حمایت از سرمایه‌گذاری تسهیلات ویژه‌ای از سوی دولت ابلاغ شده است که سهم استان فارس نسبت به سایر استان‌ها مناسب است.

حسام قلعه‌دار، مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز نیز در این همایش گفت: رویکرد شهرداری شیراز حمایت از سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذار است که در این زمینه مشوق‌های خوبی در نظر گرفته است.

وی افزود: ما در شهرداری شیراز از سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر حمایت می‌کنیم.

یلدا راهدار عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز نیز در این همایش با بیان اینکه مرکز تبادل تکنولوژی در اتاق بازرگانی شیراز آغاز به کار کرده است، گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی از بنگاه‌های اقتصادی در استان مشخص شد یکی از مشکلات بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی فارس عدم دسترسی به تکنولوژی و فناوری به روز است که برای رفع مشکلات در این بخش مرکز تبادل تکنولوژی در اتاق شیراز راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در این مرکز خدماتی از جمله انتقال تجاری دانش فنی از شرکت‌ها یا موسسات به سازمان‌های تجاری برای تکنولوژی‌های جدید، فرایند صادرات فن‌آوری، فرآیند تبادل فن‌آوری به داخل، فرایند استفاده دو طرفه و خدمات مالکیت فکری ارائه می‌شود.

معاون اتاق بازرگانی شیراز عنوان کرد: در بسیاری از بخش‌ها، مشکلات فعالان اقتصادی ما محصول محور و تکنولوژی محور نیست بلکه تنها با برطرف شدن نیاز فنی با دانش تکنولوژی شاهد اتفاق‌های خوب در حوزه اقتصاد استان خواهیم بود لذا در این دفتر از صنایع و مزیت های رقابتی استان، حمایت می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش تخصصی معرفی تکنولوژی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: هدف از برگزاری این همایش شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان و منطقه، معرفی تکنولوژی‌های روز دنیا و ایجاد بستر مناسب در راستای تبادل تکنولوژی است.

راهدار بیان کرد: با برگزاری این همایش به دنبال آشنایی با حوزه تکنولوژی‌های انرژی‌های نو و فرایند تبادل، اهمیت سرمایه‌گذاری در استان و منطقه جنوب، آشنایی با حمایت‌های سازمان‌های خصوصی و دولتی حامی، برگزاری نشست‌های تخصصی رو در رو و پنل پرسش و پاسخ و دریافت نیازمندی‌ها و علایق حوزه سرمایه‌گذاری در این حوزه در بین فعالان اقتصادی استان هستیم.

در این همایش پروفسور محمد طاهرزاده عضو هیئت علمی دانشگاه بوراس سوئد در موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر و بازیافت زیست توده و انتقال تجربه از سوئد و دکتر علی کشکولی دانش آموخته مقطع فوق دکترای معماری احیایی در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانـــادا در موضوع انرژی‌های نو در تکنولــوژی‌های ساختمـــانی و انتقـــال تجربه از کانــادا به ایراد سخنرانی پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها