سید ساجد یعقوبی
نخبه آموزشی بسیجی و سرباز وظیفه سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در مصاحبه اختصاصی با بسیج: مسئولین با زمینه‌سازی مناسب و حمایت‌های همه‌جانبه از این نیروهای بسیجی در مسیر تولید و پیشرفت استان و کشور استفاده کنند.
کد خبر: ۸۹۶۸۵۴۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶

فعالیت علمی نخبگان بسیجی باید افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،  گفتگوی نخبه بسیجی اردبیلی با بسیج، با توجه به اینکه نیروی بسیجی تحصیل‌کرده و باپشتکار بسیاری در سطح استان ما وجود دارد که آماده‌ی هر کار جهادی برای پیشرفت استانمان در تمام زمینه‌های اشتغالی و علمی هستند ازاین‌رو می‌طلبد مسئولین با زمینه‌سازی مناسب و حمایت‌های همه‌جانبه از این نیروهای بسیجی در مسیر تولید و پیشرفت استان و کشور استفاده کنند.

خودتان را معرفی کنید؟
بنده پیمان ساجدی متولد ۱۳۷1 ساکن شهر اردبیل هستم که از 19 سالگی به عرصه‌ی آموزشی در سطح استانی و کشوری راه پیدا کردم و در این راه موفق به تألیف 3 جلد کتاب آموزشی شدم، در چندین سال اخیر نیز در حوزه‌ی آموزش موفق به پرورش دانش آموزان تک‌رقمی و دورقمی بسیاری در کنکورهای سراسری سال شدم. در سال ۱۳۹5 مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک سیالات خود را از دانشگاه سراسری محقق اردبیلی دریافت کردم و در کنکور ارشد سال 96 موفق به کسب رتبه‌ی سه‌رقمی رشته‌ی خودم شدم. در حال حاضر نیز در حین گذراندن خدمت مقدس سربازی در واحد بسیج رسانه سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل می‌باشم.

فعالیت‌های آموزشی و تألیف شما از چه سالی شروع شد وچه هدفی باعث شد فعالیت های شما در این زمینه افزایش یابد؟
ورود به حوزه‌ی تألیف را از سال 1392 با همکاری موسسه معتبر کشوری شروع کردم و با توجه به علاقه شدیدی که به مباحث آموزشی داشتم به‌سرعت توانستم در این مسیر پیشرفت کنم.

میزان تیراژ و چاپ 3 جلد کتاب شما تا به امروز چه تعداد بوده است؟
بافضل و عنایت خداوند در اولین سال انتشار سه جلد از کتاب آموزشی توانستیم در دو چاپ پی‌درپی به تیراژ بالای بیست هزار جلد دست‌یابیم.

با توجه به اینکه امسال در خدمت مقدس سربازی به سر می‌برید، هم‌اکنون نیز مشغول کار و تألیف کتاب هستید؟
بله، در حال حاضر مدیر دبیرستان آموزشی هستم که نزدیک به 400 دانش‌آموز پسر و دختر تحت پوشش‌دارم.
از دو سال پیش نیز به همراه استاد عزیزم جناب آقای دکتر سجاد پیرمحمد شروع به تألیف کتاب طراحی اجزا و ماشین کرده‌ایم که تمام تلاش خود را می‌کنم تا نهایتاً تا پایان سال جاری به زیر چاپ برود. علاوه بر تألیف کتاب مهندسی شروع به فعالیت در زمینه ثبت اختراع نیز کرده‌ام که امیدوارم دستگاه لایه‌بردار گچ ساختمانی‌ام را نیز بتوانم در ماه‌های آتی به ثبت برسانم.

به‌غیراز کتاب‌های درسی و دانشگاهی به مطالعه چه کتاب‌های دیگری نیز علاقه دارید؟
معمولاً به‌غیراز کتاب‌های درسی به کتاب‌های علمی مکانیکی، تاریخی، مدیریتی و به‌خصوص اقتصادی بسیار علاقه‌مندم و بیشتر در چنین زمینه‌هایی مطالعه می‌کنم.


از چه زمانی با بسیج و فعالیت‌های آن آشنا شدید و دستاورد این فعالیت‌ها چه بوده است؟
من تقریباً از سال 84 (دوران راهنمایی) در مدرسه فعالیت بسیج خود را شروع کردم که به برکت عضویت در این نهاد پاک و مقدس به‌مراتب بالایی در طول زندگی دست‌یافتم.

طرح و ایده خاصی مدنظر دارید که در حال حاضر یا آینده بخواهید روی آن کارکنید و می‌شود که بیانش کرد؟
هم‌اکنون طرح کسب‌وکار و استارت آپ اینترنتی در دست ساخت و امتحان دارم که در آینده‌ای نه‌چندان دور از آن رونمایی خواهم کرد. هرچند که نیاز به حمایت سازمان‌ها و ارگان‌ها رو در ادامه می‌طلبد.

و سخن پایانی؟
با توجه به اینکه نیروی بسیجی تحصیل‌کرده و باپشتکار بسیاری در سطح استان ما وجود دارد که آماده‌ی هر کار جهادی برای پیشرفت استانمان در تمام زمینه‌های اشتغالی و علمی هستند ازاین‌رو می‌طلبد مسئولین با زمینه‌سازی مناسب و حمایت‌های همه‌جانبه از این نیروهای بسیجی در مسیر تولید و پیشرفت استان و کشور استفاده کنند.
و بنا به فرامین مقام معظم رهبری در رابطه با پیشرفت بسیج در تمامی عرصه ها هر آنچه در توان دارم را انجام میدهم تا اینکه کلاس های رایگان از دوم ابتدایی تا پیش دانشگاهی برگزار شود و همچنین بسیجیان نخبه ای که دارای معدل بالا و افراد بی بضاعت هم کلاس های رایگان علمی برگزار می شود تا اینکه فعالیت نخبگان علمی بسیجی در کشور افزایش یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار