خبرهای داغ:
تولیت آستان مقدس رضوی گفت: مقام معظم رهبری در همه سخنرانی‌های خود بعد از جریان ۸۸ در دفاع از جمهوریت نظام سخن گفتند و چهره فتنه‌گران و نقشه‌ای که برای براندازی نظام داشتند را برملا کردند.
کد خبر: ۸۹۶۸۵۴۷
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی  در همایش منطقه‌ای صیانت از مقام والای روحانیت با بیان اینکه سه ماموریت عمده بر دوش روحانیت است، اظهار داشت: اولین ماموریت به علم و دانش، فقه، فراگیری دین و آموزه‌های دینی باز‌می‌گردد و روحانیون باید با فراگیری دین جایگاهی از اجتهاد را احراز کنند.

دادستان کل ویژه روحانیت با بیان اینکه دومین ماموریت تبلیغ دین و رساندن سخن دین به مردم و جامعه است، افزود: تبلیغ دین با قلم، بیان، شاگردپروری و حضور در عرصه‌های مختلف محقق می‌شود.

وی اجرای دین و احکام دین را سومین ماموریت روحانیت دانست و با بیان اینکه باید از این سه ماموریت فراگیری دین، تبلیغ دین و اجرا و عمل به دین به خوبی صیانت شود، خاطرنشان کرد: باید در حوزه فراگیری دین از حوزه‌های علمی و دینی صیانت شود و حوزه‌های علمیه ما و روحانیت باید در مقابل عرفان‌های کاذب، انحرافات فکری و عقیدتی مصون و محفوظ بمانند.

رئیسی با بیان اینکه باید از حوزه‌های علمیه در مقابل افکار غیرانقلابی و ضد انقلاب صیانت شود زیرا این افکار در واقع هدفی جز جدا کردن حوزه از انقلاب و ولایت فقیه ندارند، عنوان کرد: آسیب جدایی حوزه از مردم، انقلاب و ولایت آفت بزرگی است بنابراین اولین رسالت ما صیانت از روحانیت و حوزه‌های علمی و دینی در مقابل این آفت است.

وی دومین ماموریت روحانیت را تبلیغ دین همراه با خشیت از خدا عنوان و بیان کرد: رمز موفقیت وجود مقدس پیامبر اسلام (ص)، آمران به معروف و ناهیان از منکر فقط خشیت از خداوند است زیرا این افراد باید دل محکم داشته باشند و ظرفیت آنها در این زمینه بالا باشد تا بتوانند وظیفه بصیرت‌آفرینی را به خوبی انجام دهند.

تولیت آستان مقدس امام رضا (ع) با بیان اینکه بسیار مهم است که آمران به معروف و ناهیان از منکر کار زمان شناسانه انجام دهند و با توجه به اقتضا زمان خود امر و نهی کنند، افزود: متاسفانه جریان روشنفکری در کشور ما در زمان صحیح متولد نشد و در حال حاضر به کسانی عنوان روشنفکر و منور‌‌الفکر می‌دهند که گرایش به غرب دارند و با دین زاویه دارند این در حالی است که جریان روشنفکری قبل از انقلاب مانند جلال آل آحمد کسانی بودند که ضدغرب و ضدظلم بودند.

وی عنوان کرد: ما روشنفکر واقعی را کسانی می‌دانیم که در زمان مناسب نیاز جامعه را تشخیص می‌دهند و که مصداق این امر مدافعان حرم هستند.

رئیسی گفت: در حال حاضر برخی از اصطلاح روحانی معتدل استفاده می‌کنند و می‌گویند فلانی فرد معتدلی است و این یعنی این فرد در زمان مناسب برای جلوگیری از تنش حرف خود را نمی‌‌زند و موضع نمی‌گیرد ولی اگر وظیفه سخن گفتن، پیام‌رسانی، اعلام موضع بر دوش ما باشد باید در زمان خود انجام شود.

وی با اشاره به فتنه 88 و سکوت برخی از افراد در وقایع آن روزها، خاطرنشان کرد: برخی افراد که باید در همان زمان سخن می‌گفتند و روشنگری می‌کردند سکوت اختیار کردند اما مقام معظم رهبری در همه سخنرانی‌های خود بعد از جریان 88 در دفاع از جمهوریت نظام سخن گفتند و چهره فتنه‌گران و نقشه‌ای که برای براندازی نظام جمهوری اسلامی داشتند را برملا کردند.

تولیت آستان مقدس امام رضا (ع) با بیان اینکه اجرای دین سومین ماموریت روحانیت است و همه آنچه در حوزه‌ها بحث می‌شود برای اجرا شدن در جامعه است، گفت: چه کسی تردید دارد که امروز اثرگذارترین جریان بر امت اسلامی روحانیت است و مطمئن‌ترین گروه و مرجع برای جریان‌های سیاسی روحانیت است؟.

وی با تاکید بر اینکه دشمن هیچ زمانی از توطئه کردن بر ضد روحانیت و مرجعیت اسلام دست نخواهد کشید، افزود: بنابراین باید از روحانیت برای اجرای دین صیانت شود و نگذاریم که روحانیت آلوده به دنیا شود.

رئیسی با بیان اینکه ما دین را امری شخصی و فردی نمی‌دانیم و دین باید در متن زندگی مردم اجرا شود، عنوان کرد: عده‌ای در همان کسوت روحانیت عقیده‌شان در مورد اجرا شدن دین عقیده سکولار است.

وی با تاکید بر اینکه اجتهاد ما اجتهاد تمدن‌ساز است که در مقابل هیچ سوالی نمی‌ماند، خاطرنشان کرد: اجتهاد ما می‌تواند جامعه مدنی مدرن امروز را در کنار معنویت داشته باشد و ما معتقدیم که در سیاست نباید اخلاق ذبح شود.

تولیت آستان مقدس امام رضا (ع) بیان کرد: سیاست بدون دین حدود 400 سال است که در مغرب زمین اجرا می‌شود و نتیجه‌ای جز جنگ‌افروزی، ساخت کلاهک هسته‌ای و غیره نداشته است.

وی با بیان اینکه در سه ساحت حوزه و علم، تبلیغ و اجرای دین آسیب‌های مانند گرفتار هوی و هوس شدن و نفوذ دشمن وجود دارد، گفت: برای جلوگیری از نفوذ فکری، فرهنگی، اجرایی در حوزه علمیه دادستان وِزه روحانیت تشکیل شده است که با رصد به موقع از نفوذ دشمن جلوگیری کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها