خبرهای داغ:

علوم پزشکی شیراز ۹۵۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز از طلب ۹۵۰ میلیارد تومانی دانشگاه از بیمه‌ها تا پایان آبان سال ۹۶ خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۸۵۴۹
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

سید جلیل معصومی اظهار داشت: با وجود این حجم از مطالبات، دانشگاه علوم پزشکی شیراز همواره به بهترین نحو نقش خود را در امر خدمات‌رسانی به مردم در مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها ایفا کرده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها دانشگاهی است که بیشترین درصد اساتید تمام وقت هیئت علمی را به خود اختصاص داده است که به تبع آن پزشکان ارائه خدمت در بخش خصوصی را متوقف کرده و به صورت انحصاری در واحدهای دولتی و با تعرفه دولتی به ارائه خدمت می‌پردازند. 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: این امر به صورت جدی موجب افزایش مطالبات از بیمه‌ها به جای دریافت از بیمار (در بخش خصوصی) شده و پزشکان نیز تنها محل درآمدشان از واحدهای دولتی بوده و درآمدی از بخش خصوصی نداشته و بدین لحاظ به خاطر کارانه‌های معوق گذشته با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

معصومی بیان کرد: مبلغ 950 میلیارد تومانی مطالبه‌های دانشگاه از بیمه‌ها تا پایان آبان امسال، شامل 450 میلیارد تومان از بیمه سلامت، 450 میلیارد تومان از بیمه تامین اجتماعی و مابقی از سایر بیمه‌هاست.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر حیاتی بودن امر تامین سلامت آحاد جامعه تاکید و عنوان کرد: بر همین اساس، پزشکان و کارکنان با وجود معوقه‌های چندین ماهه تمام توان خود را برای تامین سلامت مردم به کار بسته‌اند.

وی گفت: برای تقویت این انگیزه و سرعت بخشیدن به روند ارائه خدمات همچنین ایجاد امکان پرداخت بدهی‌های دانشگاه به شرکت‌های تجهیزات پزشکی و تامین دارو و ارتقای خدمت‌رسانی، لازم است توجه ویژه به این ضرورت در تحقق هدف تامین سلامت مردم بیش از پیش کمک کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها