خبرهای داغ:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد:

بازسازی اماکن تخریب شده در زلزله

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طی برنامه پیش رو هم پروژه های تخریب شده بازسازی می شود هم مجموعه‌ای از کارهای جدید در نقاط زلزله زده استان کرمانشاه صورت می گیرد.
کد خبر: ۸۹۶۸۶۱۷
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سید عباس صالحی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده سرپلذهاب در استان کرمانشاه گفت:  بازدیدی که  از مناطق زلزله زده داشتیم نشان می دهد که  اتفاق، اتفاق گسترده، سهمگین و قابل توجهی به لحاظ صدمات و آلام بوده است.

 

وی افزود: خوشبختانه همراهی و همدردی مردم ایران در شرایط سختی که برای جامعه ایرانی پیش می آید، یک نقطه قوت و نقطه مزیت جامعه ایرانی است.

 

این مسئول تصریح کرد: در این چهل و چند روزی که از زلزله استان کرمانشاه گذشته است، مردم ایران از نقاط مختلف از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب احساس این را داشتند که این اتفاق یک اتفاق برای یک منطقه نیست، بلکه حادثه ای است که برای کل ملت ایران پیش آمده و یک حادثه سخت و سهمگین بوده است و به همین جهت کل مردم ایران از همان ابتدا همدردی، همدلی و همراهی داشتند.

 

وی اشاره ای به حضور مقامات مختلف در نقاط زلزله زده داشت و گفت: حضرت آقا از همان نخستین لحظات پیام دادند و به شکل ویژه ای هم در منطقه حضور پیدا کردند که موجب تقویت امور در این مناطق شد.

 

صالحی تصریح کرد: گرچه این اتفاق، اتفاق سختی بود و دل همه را لرزاند، اما در حدودی که میسر بود مثل هر حادثه پیش بینی نشده ای، کارهایی از ناحیه مردم و دولت صورت گرفت که از شدت آلام این حادثه کم شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره ای نیز به روند امداد رسانی در نقاط زلزله زده اشاره کرد و گفت: خدمات سپاه و ارتش در اولین ساعات زلزله بسیار خوب بود.

 

وی امداد رسانی  در اولین ساعات زلزله را خوب دانست و گفت: به نظر می رسد که ما در حد  مدیریت اولیه بحران حرکت های مطلوبی نسبت به اتفاقات مشابه داشتیم اما طبعا دامنه این مسئله آنقدر وسیع است که هنوز تلاش های جدی تر را هم در رابطه با اسکان اضطراری و دائم و هم مسئله زیرساخت هایی که از بین رفته است و نیاز به بازسازی آنها وجود دارد، می طلبد.

 

این مسئول گفت: خوشبختانه دولت علی رغم همه محدودیت های مالی که وجود دارد، منابع مالی که برای این بحث اختصاص دادند، پشتوانه ای برای برخی اقدامات قابل توجه شده است.

 

صالحی افزود: امیدواریم با همت مردم و اهتمام دولت و همچنین شرایطی که مشاهده می شود، بهبود وضعیت سرعت پیدا کند تا آلام مردم تاحدی کاسته شود.

 

وی تصریح کرد: مراکز فرهنگی و هنری که آسیب دیده نیز بازسازی و احیا می شوند و بخشی از کارهای آنها با اعتبارات فرهنگ و ارشاد اسلامی جبران می شود و بخشی هم در فضای جبران خسارات ملی جبران می شود.

 

این مسئول افزود: طی برنامه پیش رو هم پروژه های تخریب شده سرعت پیدا می کند و هم مجموعه ای از کارهای جدیدی که به نظر می آید لازم است با اتفاقات جدید در منطقه پدید آید، صورت می گیرد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار