استاد دانشگاه اصفهان در اجتماع مردم بروجن به مناسبت 9دی گفت دفاع در برابر هجوم دشمن و در برابر فتنه داخلی و خارجی واجب است و 9دی جزئی از واجبات و جزئی از ایدئولوژی اسلامی یعنی جهاد است.
کد خبر: ۸۹۶۸۸۳۴
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری ؛ استاد دانشگاه اصفهان در اجتماع مردم بروجن به مناسبت 9دی گفت: دفاع در برابر هجوم دشمن و در برابر فتنه داخلی و خارجی واجب است و 9دی جزئی از واجبات و جزئی از ایدئولوژی اسلامی یعنی  جهاد است.

دکتر حسن مومنی گفت: همه امروز بر اساس تکلیف و وظیفه الهی که بر گردن ما قرار داده شده است در این جلسه حاضر شده ایم و ادای تکلیف کرده ایم.

دکتر مومنی ادامه داد: هدف از خلقت بشر عبادت است ، یعنی وظیفه همه ما عبادت است و اگر نتوانیم 9دی را با عبادت تطبیق دهیم کم آوردیم .

وی اضافه کرد: اسلام براساس  اصول بنا نهاده شده و همه این اصول را باید انجام داد بعضی مقطعی و بعضی همیشه و دائم و ایمان به اصول و انجام فروع یعنی عبادت.

این استاد دانشگاه در بحث وجوب جهاد گفت : دفاع در برابر هجوم دشمن و در برابر فتنه داخلی و خارجی واجب است و 9دی جزئی از واجبات و جزئی از ایدئولوژی اسلامی یعنی  جهاد است .

وی در معرفی اسلام ناب و اسلام آمریکایی توضیح داد: دشمن با اسلام اکثر کشور ها هیچ کاری ندارد ولی مشکل دشمن اسلام ناب است که  جمهوری اسلامی ایران منادی اسلام ناب است  که بر اساس همان 15 اصل استوار است .

مومنی در مورد شناخت فتنه تبیین کرد:  از سال 57 که انقلاب شد حدود 40 سال از عمر انقلاب می گذرد و کشور درطول این سالها فتنه های فراوانی  را پشت سر گذاشت .

وی ادامه داد: دشمن با جنگ سخت و نیمه سخت نتوانست به نتیجه مطلوب دست پیدا کند ولی امروز به جنگ نرم روی آورده و جنگ نر م یعنی تغییر از درون ، یعنی نفوذ ، یعنی با افراد داخل کشور حکومت را عوض کردن.

استاد دانشگاه اصفهان تصریح کرد: تفاوت جنگ های قبل و بعد از حضرت علی (علیه السلام) این است که قبل از ایشان جنگ ها بین مسلمانان و غیر مسلمانان بود ولی از زمان آن امام همام به بعد طرف مقابل مسلمانان مشخص نیست که از چه فرقه ای هستند اگر چه به ظاهر مسلمانند.

سخنران برنامه 9 دی در مورد شکل گیری فتنه گفت : اشتباه نکنیم فتنه سال 88 در همان سال شکل نگرفت ، بعد از فتح خرمشهر و بعد از عزل قائم مقام رهبری که بین نیروهای انقلاب اختلاف افتاده بود شکل گرفت و ما درسال 78 و 88 و... فتنه را دفع کردیم ولی آن را رفع نکردیم.

وی در مورد عوامل پیروز انقلاب اسلامی گفت: 3 عامل مردم با ایمان ، وحدت مردمی و رهبری ولایت فقیه باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و امروز هم اگر کسی بخواهد بر علیه جمهوری اسلامی توطئه کند با همین 3 اصل شکست خواهد خورد.

دکتر مومنی در بخش پایانی سخنان خود در مورد فتنه داعش گفت: امروز ابرقدرت ماییم ،  همه می دانند که توطئه داعش علیه ایران بود و ما جنگ سخت خود را به آنجا بردیم و با آن ها مقابله کردیم .

ارسال نظرات