عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از توطئه‌های دشمنان  ناکارآمد جلوه دادن نظام و ناامیدی مردم از انقلاب است و برای این کار از ابزارهای رسانه‌ای و فضای مجازی استفاده می‌کنند و جوانان ما را هدف قرار می‌دهند.
کد خبر: ۸۹۶۸۸۳۵
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله تلخابی عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم گرامیداشت 9 دی و در جمع مردم شهرستان اراک در مصلی بیت‌المقدس اسن شهرستان با اشاره به عوامل شروع فتنه‌ها گفت: شروع تمامی فتنه‌ها از هوای نفسانی و بدعت‌ها اغاز می‌شود.

وی افزود: حق و باطل در فتنه‌ها با یکدیگر آمیخته شده و موجب گمراهی افراد می‌شود و اگر حق از باطل جدا شود، زبان معاندین کوتاه می‌شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: چنانچه حق از باطل جدا شود دیگر از کسی باطل پنهان نمی‌ماند اما در فتنه‌ها شاهدیم که حق و باطل از هم جدا نمی‌شود و گاهی مردم با ناآگاهی دچار اشتباه شده و دشمنان از این موج به وجود آمده در جهت منافع خود بهره‌برداری می‌کنند.

آیت‌الله تلخابی با تاکید بر اینکه نگاه به حکومت دو نوع است، گفت: اولین نگاه به حکومت این است که فرد حکومت را امانت می‌داند و دومین نگاه این است که حکومت همان لقمه چرب تمام طاغوت‌ها، فتنه‌ساز است.

وی شگرد اصلی جریان فتنه را قانون شکنی دانست و گفت: قانون شکنی در متن جریان فتنه قرار می‌گیرد،کسانی که از فتنه‌گران حمایت برای هوس است نه در چارچوب دین؛ محور فتنه شخص محوری است نه حق طلبی و در این بین رسالت خواص بسیار سنگین است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سکوت خواص در فتنه‌ها مشکل‌ساز خواهد چراکه جریان فتنه به جای حق محوری شخصیت محور است و شعارهای حق طلبانه با هداف باطل را دنبال می‌کنند.

آیت‌الله تلخابی با بیان اینکه فتنه‌گران هدف باطل از نارضایتی مردم برای جریان‌سازی بهره‌برداری می‌کنند، گفت: یکی از ارکان فتنه پنهان بودن دست دشمن است که به ظاهر از حق مردم دفاع می‌کند ولی در باطن از ناآگاهی مردم سوء استفاده می‌کنند.

وی افزود: رسانه‌های غربی جمهوری اسلامی ایران را بی‌ثبات نشان می‌دهند و شعار به ظاهر حق طلبانه برا برای براندازی نظام دنبال می‌کنند، در فتنه 88 هم دیدیم که علنا شعار می‌دادند که انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از ارکان فتنه اردوکشی خیابانی است که در همه انقلاب‌های رنگی جهان این رکن مشهود است و فتنه‌گران با این کار در ظاهر مردم را ناراضی جلوه می‌دهند.

آیت‌الله تلخابی هماهنگی و همکاری با گروه های ضد نظام را یکی دیگر از ارکان فتنه دانست و گفت: اولین وظیفه ما در برابر فتنه این است که تمام اقشار از جمله خواص و مردم عادی هر خواست‌ ای که از هر نهاد و مسئولی دارند، این خواسته را به صورت منطقی، معقول و قانونی پیگیری کنند.

وی افزود: دفاع از انقلاب دومین وظیفه مردم و خواص است، در حال حاضر فتنه با نام های دیگر وارد می‌شود، باید در فضای فتنه، ورود واقع بینانه، مسئولانه و دقیق به حوادث داشته باشیم؛ شاخص ما در تشخیص جریان فتنه رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از توطئه‌های دشمنان  ناکارآمد جلوه دادن نظام و ناامیدی مردم از انقلاب است و برای این کار از ابزارهای رسانه‌ای و فضای مجازی استفاده می‌کنند و جوانان ما را هدف قرار می‌دهند.

آیت‌الله تلخابی سقوط اصل نظام را یکی از اهداف فتنه‌گران دانست و گفت: مسئولان نباید مردم را ناامید کنند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مطالبات مردم را پاسخ دهند. در واقع مظالبات به حق مردم و شعارهای غیرحق مشخص شود.

وی افزود: یکی از بسترهای فتنه این است که مردم را از فضای موجود جامعه ناراضی باشند، مسئولین باید از این بسترها آگاه باشند و آن را با پاسخگویی به مطالبات مردم از بین ببرند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمن از بسترهایی که به واسطه نارضایتی مردم به وجود آمده است علیه انقلاب استفاده می‌کند، نباید اجازه دهیم منافقین، گروهک‌های ضدانقلاب از خواسته‌های به حق مردم سوءاستفاده کنند.

آیت‌الله تلخابی ادامه داد: مسئولان در راستای رفع گرانی، تورم، بیکاری، تبعیض و فساد قدم بردارند که لازم است در این راستا تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی افزود: مدیران کنونی و قبلی باید پاسخگو باشند، نه اینکه در شکل اپوزیسیون واقع شوند. نظام برای همه مقدس است و نه در زمان و زمان مسئولی خاص.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حماسه ۹ دی را مردم خلق کردند و همین حضور مردم، اقتدار نظام مقدس اسلامی را به جهانیان نشان داد و در واقع این روز تدبیرهای حکومتی نبود بلکه مردم به صورت خودجوش و با مدیریت مقام معظم رهبری به میدان آمدند.

آیت‌الله تلخابی با تاکید بر اینکه مردم به این انقلاب، نظام و رهبری تا ظهور امام زمان(عج) دلبستگی دارند؛ دشمنان بدانند این مردم همان مردم انقلابی‌اند و اعتقادات‌شان نسبت به نظام و رهبری تغییری نکرده است.

وی افزود: باید به انقلاب و اسلام حساسیت داشته باشیم و حرکت‌های جزئی که مخالفان نظام در برخی شهرها انجام می دهند، به جایی نخواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات