خبرهای داغ:
امام جمعه موقت بیرجند گفت: دشمنان با ایجاد فتنه می خواهند نظام اسلامی را ناکارآمد نشان بدهند و بگویند با نظام اسلامی و نظامی که مدعی مقاومت است نمی شود مشکلات را کم کرد، این پیام دشمن است می خواهند به مردم القا کنند تا زمانیکه مرگ بر آمریکا بگویید مشکلاتتان حل نخواهد شد.
کد خبر: ۸۹۶۸۹۳۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام نصیرایی امام جمعه موقت بیرجند شب گذشته در همایش گرامیداشت حماسه نهم دی ماه با تقدیر از برگزاری این نشست ها و همایش ها گفت: دی ماه در تاریخ چه بعد از جمهوری اسلامی و چه قبل آن، بسیار مهم بوده و حوادث زیادی در این ماه افتاده است.

حجت الاسلام نصیرایی، امنیت و آرامش این روزها را مدیون رشادت های شهدا و ایثار گران دانست و با یوم الله خواندن ۹دی افزود: دی ماه ۸۸ زمینه هایی را فراهم کرد که در مدت ۷ یا ۸ ماه آسیب هایی متوجه کشور شود و در نهایت منتج به مسائل ۹ دی شد و اکنون نیز در بعضی جاها فتنه هایی شروع شده است و اگر غفلت کنیم آسیب های جدی متوجه کشور خواهد شد.

 وی با بیان اینکه در سال۸۸ بحث احمدی نژاد و موسوی تنها یک بازیچه بود و بهانه ای بود که جریان استکبار به سرکردگی آمریکا بتوانند جلوی انقلاب ایران را بگیرند یا حداقل از سرعت پیشرفتش کم کنند گفت: دشمنان از هر راهی وارد شدند اما به چند مانع بر خوردند، حضور مردم در صحنه، حمایت مردم از نظام و انقلاب و دیگری رهبری ولایت فقیه و آنها دانستند که تا این موانع بر سر راه باشد امکان این که بتوانند اهدافشان را به ثمر برسانند نیست. لذا تصمیم گرفتند پشتوانه ی این نظام را که همانا مردم و ایمان و اعتقادات مردم است هدف بگیرند و انرژی های کشور را متوجه داخل کنند و خودمان را به خودمان سرگرم و مشغول سازند.

 امام جمعه موقت بیرجند با تبیین فتنه ۸۸ افزود: فتنه می تواند دامن هرکسی را بگیرد و از زبان هرکسی خارج شود حتی از زبان کسی که اتفاقا از ارکان انقلاب است.

وی ادامه داد: فتنه ۸۸ ارتباطی با کاندیداهای ریاست جمهوری آن زمان و احمدی نژاد نداشت ، و تنها بهانه بود. همانطور که در شعارها مشخص بود ، اصل نظام را نشانه داشتند. چرا که اگر مسئله احمدی نژاد و یا موسوی بود ، پس با اصل نظام چکار داشتند؟ نظامی که برآمده از خون شهدا و حرکت مردم بوده است.

 وی تاکید کرد: امسال شرکت در راهپیمایی ۹ دی مهم تر از گذشته است چرا که بخشی از کسانی که از عوامل فتنه بودند امروز بخشی از بدنه دولت هستند، امروز بخشی از سیاستگزاران کشورند. امروز عده ای از عوامل فتنه ۸۸ بخشی از حاکمیت هستند و نمیگذارند شما بتوانید فتنه را درست تبیین کنید.

وی با اشاره به شلوغی های پنجشنبه مشهد افزود: در سال ۸۸ ، انتخابات بهانه بود امروز بهانه، گرانی، تورم و بیکاری است اما از آنجا که خداوند دشمنان ما را احمق قرار داده است و هنوز دو روز نیامده شعار نه غزه نه لبنان سر دادند و خبر ندارند که اگر نیروهای سپاه و حزب الله آنجا نمی جنگیدند الان باید اینجا و در کشور خودمان با آنها روبرو می شدند.

حجت الاسلام نصیرایی گفت: ریشه و منشا این فتنه ها در آمریکا اسرائیل و انگلیس خبیث است. و دلیلش این است که آنها نمی توانند رو در رو با نظام اسلامی مقابله کنند و می بینند که در منطقه غرب آسیا چه اتفاقاتی می افتد و آنها دیدند که هرجا نظام اسلامی ایستاده است هیچ کاری از پیش نمی برند.

وی تاکید کرد: آمریکا به بهانه تروریست به افغانستان لشکر کشید، نظام اسلامی دخالت نکرد و به راحتی کارشان را کردند و همینطور در عراق به بهانه ی اینکه صدام سلاح شیمیایی دارد، ایران دخالت نکرد و کارشان را کردند. اما هر جا که ایران و نظام اسلامی ورود کرد و ایستاد و اعلام موضع کرد ، آنها هرچه کردند نتوانستند به اهدافشان برسند تمام انرژی شان را به صحنه اوردند اما نشد.

 امام جمعه موقت بیرجند ‌با بیان اینکه سوریه،عراق و خیلی کشورهای دیگر نمونه اینها هستند افزود؛ داعش تا خیابان منتهی به کاخ بشار اسد رفت اما توفیقی حاصل نکرد. چرا که نظام اسلامی اراده کرده بود ک سوریه باید حفظ شود و عراق باید حفظ شود و اسرائیل باید نابود شود و به این دلیل است ک از خارج ناامید شده و می خواهند از داخل به نظام اسلامی ضربه بزنند. در داخل نظام اسلامی، مردم و توان اسلام را مشغول کنند تا تیغ تیز و برنده نظام اسلامی را در منطقه از دستش بگیرند یا کند کنند و اگر غفلت کنیم دو مرتبه مارا بازی میدهند.

وی افزود: در فتنه ۸۸ برخی باور کرده بودند که تقلبی صورت گرفته تا اینکه زمان گذشت و پشت صحنه ها را دیدند به محض اینکه مسئله روشن شد مردم حماسه و یوم الله ۹ دی را خلق کردند ، امروز اگر ما نفهمیم که دشمن از کوچکترین فرصتها به نفع خودش و برای ضربه زدن به ما استفاده کند شکست خواهیم خورد نصیرایی با تاکید بر لزوم بصیرت افزایی در این زمان گفت: دشمن به دنبال بهانه میگردد.

و امروز به واسطه بی تدبیری و بی لیاقتی برخی مدیران دولتی ،از طرفی عوامل نفوذی دشمن که در تمام بدنه دولت ، از قوه قضائیه گرفته تا قوه مقننه و هم خود دولت ورود کرده اند، فشار را بر گرده مردم میاورند و نارضایتی ایجاد میکنند و از طرفی عوامل دیگرشان در بین مردمی که به وضع موجود معترضند شعار ضد نظام سر می دهند و اگر غفلت کنیم و مراقب نباشیم خدای ناکرده ما نیز گرفتار می شویم وی درمان همه این درد ها را در سخنان امام راحل جست و گفت: اگر میخواهید به شما آسیبی نرسد پشتیبان ولایت فقیه باشید.

 وی همچنین افزود: دشمنان با نهایت توان روی سه مسئله ی حضور مردم در صحنه و حمایت مردم ایمان و اعتقادات مردم و ولایت فقیه دارند کار میکنند اهدافشان نیز روشن است . آنها می خواهند نظام اسلامی را نا کار آمد نشان بدهند و بگویند با نظام اسلامی و نظامی ک مدعی مقاومت است نمی شود مشکلات را کم کرد، این پیام دشمن است می خواهند ب مردم القا کنند تا زمانیکه مرگ بر آمریکا بگویید مشکلاتتان حل نخواهد شد.

 حجت الاسلام نصیرایی خاطر نشان کرد: در مدت ۵ سال گذشته ما طعم دو مسیر مقاومت و لبخند در برابر دشمن را دیده ایم. یک طرف لبخند و مذاکرات و یک طرف مقاومت سردار بزرگ اسلام و مدافعان حرم ، امروز نتیجه هردو مشخص شده است.

 نصیرایی افزود: امروز مردم شاهدند و با تمام وجود خود حس کرده اند که ما روی پای خود ایستاده ایم و در موارد گوناگون هرجا که ما با روحیه جهادی و انقلابی حرکت کردیم پیشرفت کردیم. اما هرجا که پای یک مشت سرمایه دار مفت خور بی خاصیت پول پرست غرب زده و غرب پرست به میان آمد وضعیت اقتصاد کشور به این روز افتاد. اما جایی که کار دست بچه های انقلابی و ولایی و حزب اللهی است موشک میسازد که دنیا جرات نمیکند نگاه چپ به ما بکند.

 وی در پایان با تاکید بر نقش مردم افزود: زمان قبل از انقلاب مردم کاره ای نبودند و هرچه بود شاه و کدخداها بود. رای مردم تاثیری نداشت اما امروز مردم خود صاحب خود و زندگی خود هستند ما خودمان دولت و دولتمردانمان را بر سرکار میاوریم و گاهی از ماست که بر ماست، و فتنه ی بعدی این است که با مشکلات و سختی مردم را گرفتار کنند پس باید چشم و گوشمان باز باشد.

وی گفت: اگر خدای ناکرده انقلابمان را از دستمان بگیرند بلایی به مراتب بدتر از سوره و عراق و افعانستان و دیگر کشورهای اسیر در چنگالشان، بر سرما خواهند آورد نصیرایی تاکید کرد: اگر رفتار کردار گفتار و عملمان را با فرمایش ولایت فقیه یکسان کنیم انقلابی هستیم و صد در صد آسیبی به ما نخواهد رسید .

ارسال نظرات
پر بیننده ها