شیری گفت: اگر دو رقمی شدن تورم و افزایش آن موجب شود که رکود از بین برود معیشت مردم و اقتصاد کشور ضرر جدی دیده و تحت فشار قرار می گیرد.
کد خبر: ۸۹۶۸۹۹۱
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۰

غلامحسین شیری نماینده سابق  مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به افزایش قیمت حامل های انرژی و به خصوص بنزین از سوی دولت در بودجه پیشنهادی سال ۹۷ و احتمال دو رقمی شدن تورم که پیش از این از سوی صندوق بین المللی پول پیش بینی شده بود گفت: ما باید در اقتصاد دو تا مطلب مهم را در کنار هم دیده و به موازات هم جلو ببریم بر همین اساس وقتی یک طرف ترازو را با وزنه سنگین کنیم قطعاً طرف دیگر سبک خواهد شد  نتیجه مطلوب را در بر نخواهد داشت.

وی افزود: دولت یازدهم برای کاهش تورم دست به اقداماتی زد که تا حدودی نیز موفق شد اما نحوه و روش دولت برای کاهش تورم به گونه ای بود که رکود بی سابقه ای  را برای اقتصاد کشور رقم زد. لذا برخی از کارشناسان بر این عقیده هستند که اگر افزایش تورم موجب از بین رفتن رکود شود ضرر بسیاری گریبانگیر ما نخواهد شد.اما اگر دو نرخی شدن تورم و افزایش آن موجب شود که رکود از بین برود معیشت مردم و اقتصاد کشور ضرر جدی دیده و تحت فشار قرار می گیرد.

این نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد:  در پاسخ به این سوال که چرا دولت به جای دست کردن در جیب مردم و افزایش قیمت بنزین از راهکارهای دیگر همچون تقویت و رشد تولید اقدام به درآمدزایی برای اقتصاد کشور نمی‌کند؟ گفت: متاسفانه بدبختی ما از زمانی آغاز شد که در سال ۱۹۰۱ میلادی در منطقه به نام مسجدسلیمان چاه نفت کشف شد. از آن سال تاکنون نزدیک به ۱۱۶ سال می گذرد و در این مدت پس از فوران چاه های نفت در ایران آسان ترین راه را همه دولت ها چه پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و چه  پس از آن استفاده از نفت دانستند.

ارسال نظرات