علی اسدی کرم گفت: موضوع تجمعات اعتراضی مردم در واکنش به گرانی‌‌ها هفته آینده در صحن غیر علنی مجلس بررسی می‌شود، تورم‌زا بودن لایحه بودجه ۹۷ و افزایش قیمت کالا و خدمات اعتراضاتی را به همراه داشته است.
کد خبر: ۸۹۶۹۰۱۵
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

 

علی اسدی‌کرم در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره تجمعات صورت‌گرفته در برخی شهرها در اعتراض به گرانی و وضعیت اقتصادی کشور، اظهار داشت: لایحه بودجه ۹۷ طوری تنظیم شده که ایجاد تورم را دنبال می‌کند، همچنین افزایش قیمت کالا و خرید خدمات را نیز شامل می‌شود، در عین‌ حال این مسئله و موضوع وضعیت نامناسب اقتصادی کشور باعث اعتراضاتی از سوی مردم برخی شهرها شده است.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس به دنبال این هستند که لایحه بودجه ۹۷ طوری ساماندهی شود که شاهد رونق تولید و اشتغال‌زایی در کشور باشیم و همچنین به موضوع تورم نیز دامن زده نشود.

اسدی‌کرم با تأکید بر اینکه قیمت کالا و خدمات نباید افزایش یابد، گفت: امیدواریم بودجه سال آینده طوری نهایی شود که تورم‌زا نباشد و اشتغال‌زایی مناسبی را در کشور ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در فضای فعلی کشور، آزادی وجود دارد و هر کس می‌تواند نظرش را بیان کند، افزود: برخی مشکلات مانند بیکاری، فشارهایی را به مردم وارد کرده و جوانان نیز احساس می‌کنند از نظر اشتغال، وضعیت مناسبی ندارند که این موضوع باعث اعتراضاتی در شهرهای مختلف شده است.

وی ادامه داد: لایحه بودجه ۹۷ تورم‌زا است و اشتغال‌زایی زیادی را شامل نمی‌شود، به همین دلیل جامعه نیز روی این مسئله حساس شده و اعتراضاتی را مطرح می‌کند که البته دولت باید به این مسئله توجه کند تا در جامعه به آن دامن زده نشود و مردم اطمینان پیدا کنند که مشکلاتشان در حال پیگیری است.

عضو کمیسیون صنایع پیش‌بینی کرد موضوع تجمعات اعتراضی مردم در واکنش به گرانی طی هفته آینده در صحن غیر علنی مجلس مطرح و بررسی شود.

وی همچنین از پیگیری موضوع تولید و اشتغال در کمیسیون صنایع مجلس همزمان با بررسی لایحه بودجه ۹۷ خبر داد و گفت: در کمیته معدن کمیسیون صنایع به دنبال این هستیم که بخش معدن به طور جدی فعال شود و اشتغال‌زایی مناسبی را در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: در این رابطه چندین جلسه با حضور وزیر صنعت داشتیم و سعی داریم با برنامه‌ریزی برای حضور بیشتر شریعتمداری در معادن مختلف، زمینه را جهت رونق معدن‌کاری و افزایش اشتغال در این بخش فراهم کنیم.

ارسال نظرات