خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: قرآن می فرماید آیا شما همین که گفتید ما ایمان آورده ایم شما را رها می کنیم .انسان با فتنه ها امتحان و آزمایش می شود و انسانیت آدم ها در فتنه مشخص می شود
کد خبر: ۸۹۶۹۰۱۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، همایش بصیرتی سیاسی 9دی باحضور حضرت آیت اله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر قزوین درجمع رزمندگان تیپ 82حضرت صاحب الامر (عج) برگزار شد.
آیت الله عابدینی در این گردهمایی بیان کرد: الحمداله بصیرت و بیداری مردم ما در 9دیماه 88 باعث شد خوابی را که صهیونیست ها و استکبار جهانی و منافقین برای ما دیده بودند نقش برآب شود.
وی ادامه داد: مردم خودشان مدیریت کردند و خودشان به میدان آمدند، رهبری هم مانند خورشید فروزان نورافشانی کرد و درآن خطبه تاریخی مردم را بیدار کرد و این بیداربخشی رهبری و بصیرت مردم باعث شد که یک خطر بسیاربزرگ از سر نظام و مملکت ما بگذرد.
نماینده ولی فقیه در استان به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت : قرآن می فرماید آیا شما همین که گفتید ما ایمان آورده ایم شما را رها می کنیم .انسان با فتنه ها امتحان و آزمایش می شود و انسانیت آدم ها در فتنه مشخص می شود ، هرروز امتحان و آزمایش وجود دارد ، بعضی انسانها برسر مقام وبعضی برسر پول و بعضی ها در جهاد ،اولاد و خانواده مورد آزمایش قرار می گیرند ،کسانی که صادقانه ایمان اورده اند و مومن هستند درمقابل کسانی که به دروغ و ریا ادعای ایمان می کنند تکلیفشان روشن می شود .
وی تصریح کرد : از امیرالمومنین سوال شد که این فتنه ها از کجا شروع شد وچه چیزی باعث ایجاد فتنه می شود . آیا خداوند نمی توانست یه طوری مدیریت کند که اصلا فتنه ویا گرفتاری درزندگی به وجود نیاید ، امیر المومنین درجواب فرمود : اصلا خدا انسان را دوست داشته و به خاطر همین ، بساط فتنه را برای انسان پهن کرده تا ایمان واقعی انسان ها مشخص شود .
عابدینی افزود : فتنه برای ما انسانها یک دانشگاه است اینکه خداوند فتنه را در سر راه انسان قرار داده برای این است که فرمود انسان مانند سنگ قیمتی است . انسان هم ارزشمند است و همین ارزشمند بودن انسان باعث می شود که وارد این فتنه شود. چون انسان قیمتی است شیطان هم دنبال این است که این قیمت را از انسان بگیرد بنابراین اگر فتنه برسر راه زندگی انسان قرار می گیرد نه برای اینکه خدا انسان را تنبیه یا مجازات می کند خدا می خواهد انسان را انسانیت ببخشد .
وی گفت : همه ما در حال چشیدن مرگ هستیم تا موعد آن فرا رسد و قرآن می فرماید هر اتفاقی که در زندگی شما می افتد چه خیر باشد و چه شر مورد امتحان هستید
امام جمعه قزوین درمورد اینکه چه کسانی باعث ایجاد فتنه می شوند بیان داشت : حضرت امیر می فرماید کسانی که هواهای نفسانی دارند و می خواهند بر دیگران مسلط شوند وکسانی که از این هواپرستان و دنیا طلبان پیروی می کنند فتنه را باعث می شوند .پس باید فقط به فتنه های پس توجه نکنیم چون فتنه ها در پیش است .
وی در ادامه اینطور بیان کرد : که درزمان فتنه کتاب خداوند مورد مخالفت قرار می گیرد ، دستورات خدانادیده گرفته می شود و کسانی می آیند از عده ای اطاعت می کنند بدون اینکه به دین خدا اهمیت بدهند در فتنه حق و باطل باهم قاطی میشود اینجاست که شیطان برروی دوش کسانی که جنسشان به شیطان می خورد سوار میشود .شیطان کسانی را می تواند فریب بدهد که حرام خور و دروغگو هستند وگرنه شیطان درمومن نمی تواند نفوذ کند
وی تشریح کرد : امیرالمومنین می فرماید کسانی که در این گیرودار فتنه درمسیر درست حرکت می کنند نجات پیدا می کنند و آنهایی که مخلوط حرام و حلال در زندگیشان وجود دارد فریب شیطان را خورده و فریفته می شوند .

وی گفت : امروز کسانی باچهره های جدید و با ژست حزب اللهی همان کاری را می کنند که فتنه گران در سال 88 انجام دادند اینان فقط رنگ عوض کردند اینجاست که برای ما عرصه امتحان و آزمایش فراهم می شود و ما باید هوشیار باشیم و در دام فتنه گران و شیطان قرار نگیریم .
امام جمعه شهر قزوین در پایان تصریح کرد : در هر برهه ای آن بصیرت لازم را برای رفع فتنه شناسی و آن اراده لازم را برای تصمیم گرفتن در مخالفت روشن و سریع با فتنه گران از خودمان نشان دهیم و بتوانیم فریاد رسای انقلاب باشیم و دل امام زمان (علیه السلام ) و نایب ایشان را شاد کنیم .
8001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها