مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه کاشمر در گفت‌وگو با «بسیج»:
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه کاشمر گفت: فتنه اقتصادی و ایجاد نارضایتی در مردم است بنابراین ملت باید به هوش باشد و فریب دشمن را نخورند.
کد خبر: ۸۹۶۹۰۴۴
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حضرت حجت‌الاسلام والمسلین علیرضا چهکندی نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ در خصوص فتنه سال ۸۸ و یوم الله ۹ دی اظهار داشت: حماسه ۹ دی، خورشید فروزانی بود که تاریکی فتنه سال ۸۸ را از بین برد و پشت پرده فتنه را برای مردم غیور جمهوری اسلامی ایران بر ملا کرد و مردم متوجه شدند فتنه‌ای که برخی از داخلی‌ها با حمایتی که از خارج می‌شد آغاز کرده بودند کجا‌ها را نشانه رفته و چه کار‌هایی را می‌خواستند انجام دهند.

فتنه آغازی ناشناخته دارد و لایه‌های پنهانی آن بر کسی آشکار نیست

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان کاشمر گفت: بهترین ویژگی‌های فتنه، فرمایش امام علی (ع) است که فتنه آغازی ناشناخته و پوشیده دارد و در ابتدا که فتنه آغاز می‌شود گسترش فتنه و لایه‌های پنهانی آن بر کسی آشکار نیست.

وی افزود: فتنه را به جنین هم تشبیه می‌کنند، همانگونه که جنین در آغاز انعقاد نطفه مشخص نیست که سالم است و چه وضعیتی خواهد داشت فتنه هم همین‌گونه است و در آغاز مشخص نیست که چه کاری می‌خواهد انجام شود و چه اتفاقی خواهد افتاد بلکه به مرور زمان بزرگی فتنه و لایه‌های فتنه مشخص می‌شود.

هشت دفتر خارجی و ۱۷ سفارتخانه در کشور از فتنه‌گران حمایت می‌کردند

حجت‌الاسلام چهکندی نژاد با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در بحث فتنه بیان داشت: در سال ۸۸ اگر که کسی حرفی از فتنه می‌زد برای بعضی‌ها قبول این واژه سخت و سنگین بود که چرا باید این اتفاق را فتنه بنامیم؟ اما امروز که نگاه می‌کنیم می‌بینیم که هشت دفتر خارجی و ۱۷ سفارتخانه در کشور فعال بودند و از فتنه‌گران حمایت می‌کردند.

وی ادامه داد: به فرمود: ه‌ی حضرت آقا فتنه مانند حرکت در فضای مه‌آلود است و حرکت کردن در یک هوای مه‌آلود بسیارسخت است و در واقع وقتی مه برطرف می‌شود خطرناکی جاده و سایر موارد برملا می‌شود و فتنه هم همین گونه است و امروز ما متوجه می‌شویم که فتنه کجا بود.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کاشمر ابراز کرد: در کلام امیرالمؤمنین (ع) داریم که فتنه را به گردباد تشبیه کردند و این بخاطر ویژگی‌های گردباد است؛ کسی که در درون یک گردباد قرار می‌گیرد هوش آنچنانی ندارد؛ هواس درستی ندارد؛ اندیشه و فکر درستی هم ندارد و بخاطر ترسی که بر او حاکم شده و در آن گردباد قرار گرفته است نمی‌تواند درست تصمیم‌گیری کند.

وی گفت: کسی که در گردباد قرار بگیرد اختیاری از خودش ندارد و کسی هم که در فتنه قرار بگیرد هوا و هوس بر او غلبه می‌کند و درست نمی‌تواند فکر کند؛ درست نمی‌تواند اندیشه کند و اختیاری هم از خودش ندارد؛ شاید آغاز با آن‌ها باشد، اما برای پایان دیگران تصمیم گیری و سوء استفاده خواهند کرد.

ویژگی دیگر فتنه، آسیب زدن به آگاهان است

حجت‌الاسلام چهکندی نژاد بیان داشت: ویژگی دیگر فتنه، آسیب زدن به آگاهان است؛ در فتنه کسانی که آگاه و بصیرند و درک می‌کنند که فتنه چه عواقبی برای یک ملت و یک کشور دارد آسیب می‌بینند؛ در فتنه سال ۸۸ هم بیشترین هجمه‌ها به سمت مقام معظم رهبری بود چرا که ایشان ابعاد مختلف فتنه را که می‌رفت دستاور‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را به باد دهد شناختند و برای مردم تبیین و روشنگری کردند و ترس دشمنان نظام هم از روشنگری‌های ایشان بود که مبادا این روشنگری‌ها به فرجام برسد و خودشان در آتش فتنه‌ای که روشن کرده بودند بسوزنند و بنابراین بیشترین هجمه‌ها به سمت حضرت آقا بود؛ در فتنه ۸۸ به عکس امام (ره) و حضرت آقا جسارت کردند و دلیلش همین آگاهی بخشی‌های مقام معظم رهبری بود و همانطور که ذکر شد آسسیب زدن به آگاهان از ویژگی‌های فتنه است.

تقویت حافظه تاریخی‌مان از ابتدای انقلاب تا کنون از مهمترین راهکار‌های نجات از فتنه‌ها است

وی ابراز کرد: یکی از راهکار‌های مهم نجات از فتنه‌ها این است که حافظه تاریخی خودمان را مرور کنیم؛ اگر حافظه تاریخی ما از بین برود و تحلیل درستی نداشته باشیم و در مورد حوادثی که از اول انقلاب تا اکنون به وجود آمده است جریان شناسی درستی انجام ندهیم نخواهیم توانست برای آینده درست تصمیم گیری کنیم و این کلامی که می‌گویند ملتی که حافظه تاریخی درستی نداشته باشد آینده هم ندارد درست است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان کاشمر گفت: باید جریان‌هایی که در مقابل امام (ره) و خط امام و در مقابل نظام ایستادند را بشناسیم؛ آن‌هایی که علی‌رغم همه روشنگری‌های حضرت آقا باز هم به بیراهه رفتند و خلع قدرتی برای نظام جمهوری اسلامی ایران به وجود آوردند؛ کسانی که امنیت ملی را هدف قرار دادند و استقلال سیاسی و گفتمانی انقلاب اسلامی را تهدید کردند؛ کسانی که در فتنه ۸۸ استقلال سیاسی ما و گفتمانی انقلاب را زیر سؤال بردند.

وی در پاسخ به اینکه چگونه فتنه‌گران استقلال سیاسی ما را زیر سؤال بردند؟ ابراز کرد: هر ملتی برای بقای خودش نیاز به عناصری دارد تا بتواند از آن‌ها استفاده کند؛ نیاز به نظم اجتماعی دارد؛ نیاز به امنیت دارد؛ نیاز به قدرت ملی دارد؛ نیاز به منافع ملی و اهداف ملی دارد و برای تأمین این نیازمندی‌ها نیاز به حکومت دارد و حکومت اگر بخواهد نیازمندی‌های مردم خودش را تأمین کند نیاز به قدرت دارد؛ بنابراین این‌ها آمدند و این قدرت را به چالش کشیدند.

فتنه‌گران نهاد‌های قانونی را به رسمیت نشناختند

حجت‌الاسلام چهکندی نژاد بیان داشت: قدرت یا استبدادی است و یا دموکراسی؛ وقتی که قدرت دموکراسی به چالش کشیده شود و انسان‌های مستبدی به خاطر عدم پذیرش دموکراسی توسط قدرت‌های استبدادی وارد صحنه شوند قطعا این ملت دچار خلع قدرت خواهد شد بنابراین فتنه‌گران نهاد‌های قانونی را در فتنه ۸۸ به رسمیت نشناختند و حضرت آقا بار‌ها و کرات این‌ها را دعوت به قانون کردند که اغتشاشگران را از کف خیابان‌ها به سمت قانون سوق دهند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان یک نهاد قانونی است برای رسیدگی به شکایت نامزدی در هر انتخابانی چه مجلس شورای اسلامی و چه ریاست جمهوری، اما آن‌ها قانون را نپذیرفتند و قبول نکردند و حتی گفته شده بود حکمیت را به آدم‌های ذی صلاح واگذار کنیم و آن‌ها همراه با ناظرین شورای نگهبان آراء صندوق‌ها را بازشماری کنند، اما باز هم قبول نکردند و نپذیرفتند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان کاشمر گفت: به آن‌ها گفته شد نماینده معرفی کنید و نماینده‌ها بیایند هر صندوق و هر حوزه انتخاباتی که شما می‌گویید بازشماری شود باز هم نپذیرفتند؛ هر چه به آن‌ها پیشنهاد شد آن‌ها نپذیرفتند؛ درخواست تجمع به مسئولین نظام دادند که تچمع برقرار کنند، اما وقتی که به آن‌ها گفته شد شما که می‌خواهید تجمع برگزار کنید، اگر اتفاقی افتاد و ناامنی به وجود آمد حداقل مسئولیت تجمع را بپذیرید باز هم نپذیرفتند که مسئولیت فراخوان خودشان را بر عهده بگیرند که اگر اتفاقی برای نظام افتاد مشخص شود که چکار باید کرد که قبول نکردند.

وی بیان کرد: وقتی که نهاد‌های قانونی نادیده گرفته شوند خلع قدرت به وجود می‌آید و وقتی که خلع قدرت به وجود آمد دشمنان سوءاستفاده می‌کنند و به میدان می‌آیند و در فتنه ۸۸ همینطور شد که هشت دفتر خارجی و ۱۷ سفارتخانه خارجی پای کار آمدند و بر آتش فتنه می‌دمیدند و نیرو‌هایی که داشتند فراخون زدند و به میدان آوردند و این همان خلع قدرتی است که باعث ناامنی می‌شود.

حجت‌الاسلام چهکندی نژاد ابراز داشت: آن خلع قدرتی که فتنه گران به وجود آورده بودند باعث شد دشمنی که به علت پیشرفت‌های علمی کشورمان ناامید شده بود و پای میز مذاکره نشسته بودند، وقتی که فتنه گران هشت ماه کشور را دچار فتنه کردند دیدیم که میز مذاکره را ترک کردند و تحریم‌هایی هوشمند که امروز ملت تاوان آن را می‌دهد و به قشر مستضعف جامعه آسیب می‌رساند به ما تحمیل شد و ثمره این فتنه، تحریم‌ها و جری شدن و جسور شدن دشمن است.

فتنه آینده، فتنه اقتصادی و ایجاد نارضایتی در مردم است بنابراین ملت باید به هوش باشد و فریب دشمن را نخورند.

وی با بیان اینکه دشمن ناامید، امیدوار شد که به وسیله ایجاد نارضایتی در مردم می‌تواند به این انقلاب و مردم صدمه بزند گفت: بنابراین فتنه آینده، فتنه اقتصادی و این تحریم‌ها و ایجاد نارضایتی در مردم است بنابراین مردم ما باید به هوش باشند و بفهمند که دشمن از این تحریم‌های هوشمند چه اهدافی دارند و فریب آن‌ها را نخورند؛ دشمن از اینکه مردم تجمع کنند و هر روزی یک جای مملکت بلوایی به پا شود خوشحال و امیدوار می‌شود که می‌تواند کاری بکند، بنابراین با هوشیاری ملت این فتنه هم دفع خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان کاشمر گفت: حماسه ۹ دی باعث شد خلع قدرتی که فتنه‌گران برای نظام به وجود آورده بودند با اعتماد بین مردم و حکومت از بین برود چرا که مردم به دلسوزان نظام اعتماد کردند؛ دلسوزانی که در این مدت هشت ماه روشنگری کردند و می‌گفتند هدف دشمن بحث انتخابات نیست بلکه این تقلبی که گفتند کلید واژه و رمز براندازی نظام بود.

وی بیان داشت: مردم در ۹ دی ۸۸ یک آری و رأی مثبتی دیگر به نظام جمهوری اسلامی ایران دادند و این مفهوم حماسه ۹ دی است؛ یعنی بیعت با ولایت؛ بیعت با خط امام (ره) و راه امام (ره) و بیعت با مقام معظم رهبری و شهدا و آرمان‌ها و ارزش‌ها و آمادگی مردم برای دفاع از انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

حجت‌الاسلام چهکندی نژاد یادآور شد: حماسه ۹ دی برای ما آشکار و روشن کرد که اگر روشنگری و تبیین به موقع و منطقی ایجاد شود می‌شود چشم فتنه را کور کرد و حضرت آقا از این راه استفاده کردند و با هشت ماه صبوری و روشنگری، ملت به صحنه آمد و مثل همیشه آب سردی بر این فتنه ریخت و آتش فتنه را خاموش کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها