خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سمنان با اشاره بر اهمیت نهم دی ماه سال ۸۸ گفت: حضور خودجوش مردم در نهم دی ماه ۸۸ این حماسه را از دیگر حماسه‌های تاریخ جدا کرد.
کد خبر: ۸۹۶۹۰۷۱
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸

حجت‌الاسلام سید ابوالفضل راسخی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج در سمنان اظهار کرد: حماسه سال ۱۳۸۸ از حماسه عاشورا نشأت گرفت؛ همان‌گونه که امام حسین(ع) حماسه خلق کرد؛ ملت ایران نیز طی اقدامی شجاعانه و خارج از عرف معمول حماسه‌ای دیگر آفریدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سمنان افزود: چیزی که نهم دی ماه سال ۸۸ را از دیگر حماسه‌های تاریخ جدا کرد حضور خودجوش مردم بدون دخالت ارگان‌ها بود؛ در دوران انقلاب برخی روزها حماسه نامیده شد همانند ۲۲بهمن و روز قدس اما نهم دی ماه یک اتفاق جدید بود و مردم از آرمان‌های خود و انقلاب به صورت خودجوش دفاع کردند.

وی با اشاره بر معنای فتنه اظهار کرد: در قرآن مجید دو نوع فتنه وجود دارد؛ یکی از آن‌ها به معنای امتحان است و دیگری به این معنا می‌باشد که مردم دست به کاری بزنند که به خود و دیگران آسیب بزنند.

راسخی تصریح کرد: در جریان فتنه ۸۸ دوست و دشمن از یکدیگر تفکیک شدند؛ خیرخواه و بدخواه کشور مشخص شد؛ عامهٔ مردم فهمیدند که دشمن سعی دارد به هویت اسلام آسیب برساند؛ متأسفانه برخی افراد بهانه‌هایی به دست دشمن دادند که آن‌ها به خود اجازه دخالت و دست‌درازی دادند.

وی ادامه داد: در تاریخ اسلام همیشه میان اسلام و کفر و همچنین حق و باطل تقابل وجود داشته است؛ دوران ائمه و بعد دوران انقلاب نیز این شرایط وجود داشته است؛ در دوران انقلاب اسلامی دشمن انتظار نداشت که درخت نونهال انقلاب به این شکل پیشرفت کند بنابراین او همیشه سعی دارد به این درخت تنومند آسیب برساند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سمنان افزود: از سال ۱۳۴۲ که این نظام به نوعی شکل گرفت فتنه هر چند گاهی به شکلی خاص ظاهر شد؛ متأسفانه در انتخابات سال ۸۸ به واسطه هوای نفس و فشار دشمن این فتنه شکل گرفت.

راسخی اظهار کرد: آنچه در مقابله با هر چیزی لازم است شناخت آن موضوع است؛ باید ابتدا فتنه را بشناسیم و مقصد آن را بشناسیم؛مردم در جریان فتنه ۸۸ فهمیدند که مقصد این فتنه قرآن و مساجد است؛ چرا که برخی افراد قران و مساجد را به آتش کشیدند.

وی خاطرنشان کرد: اطاعت از رهبر معظم انقلاب بسیار مهم است؛ دشمن با تفرقه‌افکنی در میان مردم در دی ماه ۸۸ برخی مردم را از ولی امر مسلمین جدا کردند.

راسخی افزود: برخی افراد اتفاقی که در سال نهم دی ماه رخ داد را حماسه نمی‌دانند در صورتی که رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تأکید بسیار دارند؛ این تأکید دو نشانه دارد؛ اینکه این موضوع اهمیت بسیار دارد و اینکه مبادا افرادی پیدا شوند که دوباره فتنه ۸۸ را تکرار کنند.

وی ادامه داد: دشمن دنبال فرصت است؛ هرسال که پیش می‌رویم موقعیت انقلاب حساس‌تر می‌شود؛ چرا که دشمن چشم دیدن سرعت قطار انقلاب را که با این شدت در حال پیشروی است را ندارد.

راسخی با اشاره بر اهمیت حضور مردم در صحنه انقلاب بیان کرد: باید امسال پرشور تر و قدرتمندتر از گذشته در صحنه حضور یابیم تا جواب محکمی به دشمنان داخلی و خارجی دهیم.

 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها