نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس:

اختصاص ۵۰ میلیون بودجه به بخش ورزش / سد کمندان ازنا سال آینده آبگیری می‌شود

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: سد کمندان ازنا سال آینده آب‌گیری می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۹۰۸۱
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱


به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، مجید کیان پور نماینده ازنا و دورد در جمع اصحاب رسانه شهرستان ازنا اظهار داشت: تصفیه‌خانه شهرستان در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و مردم ازنا از آب تصفیه‌شده گوارا بهره‌مند خواهند شد و به پروژه تصفیه‌خانه ۲۳ میلیارد تخصیص داده‌شده است که تاکنون ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به پروژه تزریق‌شده است و مابقی بعد از پایان پروژه تزریق می‌شود.

کیان پور در بحث کارخانه فولاد گفت: با پیگیری‌های فراوان کارخانه فولاد قسمت ساختمانی پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ۶۳ درصد از ماشین‌آلات صنعتی در آنجا نصب‌شده است و تا اواسط سال ۹۷ قسمت نورد آن به بهره‌برداری خواهد رسید و از بانک صنعت و معدن تشکر می‌کنیم.

نماینده ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات پیش روی سد کمندان عنوان کرد: با مشکلات فراوانی که این پروژه در پیش رو دارد یکی از آن‌ها تأمین اعتبار و دیگری جابجایی روستای کمندان است که پیمانکار در حال کار است و به علت سرما از دو نوبت‌کاری به ۱.۵ شیفت نوبت‌کاری تغییریافته است و در سال آینده سد کمندان آب‌گیری خواهد شد.

کیان پور در ادامه افزود: گازرسانی به ۲۷ روستا بخش جابلق غربی توسط پیمانکار در حال اجراست و روستا‌های مسیر آشورآباد گازرسانی خواهند شد.

نماینده ازنا با اشاره به وجود سد کمان صالح در غرب شهرستان بیان کرد:۱.۵ لیتر آب شرب برای ۳۸ روستا جا پلق غربی اختصاص‌یافته است و مجری طرح از استان مرکزی به استان لرستان انتقال‌یافته است.

کیان پور در بحث آسفالت جاده‌هایی روستایی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۲ روستا طرح هادی آسفالت جاده انجام‌شده است که باید ۲۵ کیلومتر از جاده‌های روستای آسفالت شوند ۱۸ کیلومتر آسفالت شده است و مابقی طرح در دست اجرا است.

وی با اشاره به بخش سلامت خاطرنشان کرد: در بخش حوزه سلامت و بهداشت و درمان از سال گذشته ۳ آمبولانس برای بیمارستان اختصاص دادیم و هشت پزشک متخصص را به شهر به بیمارستان ازنا آورده شده است و برای نوسازی اورژانس بیمارستان شهرستان یک میلیارد هزینه شده است.


وی افزود: بیمارستان امام علی (ع) را می‌خواهیم به یک مرکز درمانی کامل تبدیل کنیم و قسمت اداری آن را از طبقه دوم به‌جای دیگر انتقال دهیم.

کیان پور در بحث استخدام گفت: بحث استخدام نیرو‌های بومی در دستگاه‌های اجرایی با تلاش در حال پیگیری است که در بحث آموزش‌وپرورش امسال صورت گرفت و در شرایط مساوی استخدام هم اولویت با نیروی بومی شهرستان است.

وی در ادامه افزود: در حوزه ورزش و جوانان نیز ۵۰ میلیون اختصاص دادیم که در تشک کشتی یکی به سالن مومن‌آباد و دیگری به دربند تقدیم شده است و همه کمک‌ها به‌تناسب فعالیت‌های هیئت‌های ورزشی به عدالت در اختیارشان قرارگرفته است.
کیان پور بیان کرد: راه‌آهن یکی امکانات توسعه در هر شهری است که با احداث راه‌آهن ازنا و اصفهان یک مسیر تازه‌ای در شهرستان برای توسعه ایجاد خواهد شد که آن‌هم در حال پیگیری آن با تمام وجود هستیم

وی با اشاره به بخش خصوصی گفت: داروسازی بایر افلاک دارای ظرفیت تولید ۱۰۰ قلم دارو را دارد و فاز دامی آن راه افتاده است و با پیگیری‌های فراوان فاز انسانی آن‌هم در حال راه‌اندازی است.

نماینده ازنا و دورد خاطرنشان کرد: فر آلیاژ ازنا دارای ظرفیت تولید هشت هزار تن را دارد و برای ۷۵۰ نفر شغل مستقیم و ۲۰۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم ایجاد کرده است که در سال گذشته سه ماه تعطیل شد که با پیگیری‌های فراوان این شرکت به چرخه تولید خود بازگشت، ماهی به دست جوانان ندهیم ماهیگیری یاد دهیم.

وی افزود: در حوزه اشتغال تسهیلات خوبی با توجه به ظرفیت‌های به استان اختصاص داده‌شده است ما باید ماهی راه‌دست جوانان ندهیم بلکه ماهیگیری را به آن‌ها یاد دهیم که با این تسهیلات یک کارآفرینی برای خودشان داشته باشند که شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر می‌تواند از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنند.

کیان پور با اشاره به جاده ازنا شازند بیان کرد: جاده ازنا و شازند در ردیف اعتباری جای نداشته است که با پیگیری‌های زیاد توانستیم این مشکل را تا حدودی حل کنیم قطع سوم جاده شروع‌شده است و امیدواریم تا نیمه اول سال ۹۷ تا مومن‌آباد به بهره‌برداری برسد و با تزریق بودجه امیدواریم پروژه زودتر پیشرفت کند.

وی در آخر به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد عزل و نصب در ادارات این‌گونه پاسخ داد و گفت: ما اعتقادداریم که نماینده وظیفه‌اش بر عزل و نصب نیست و وظیفه اصلی آن بر عهده دستگاه مربوطه است و ما هم نظارت خواهیم کرد و ما اعلام کرده‌ایم که اولویت با نیروی بومی متخصص است بعد نیروی غیربومی متخصص می‌باشد.

کیان پور با اشاره به نوسازی ساختمان‌ها در برابر زلزله گریزی زد و گفت:۲۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن نوسازی شده است که درکل کشور دو میلیون ۱۰۰ هزار نوسازی گردیده است که ۷۰۰ واحد توسط بخش خصوصی نوسازی شده است و در برنامه ششم توسعه ۵ میلیون ۶۰۰ هزار واحد در دستور کار است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار