به منظور دانش افزایی حقوقی مردم، معاون اجرای طرح دانش افزایی حقوقی مردم در روستای گنجگانفرهنگی دادگستری استان و رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان بویراحمد در جمع تعدادی از مردم روستای گنجگان حضور یافتند و در خصوص مسائل حقوقی از قبیل: وصیت، ارث، تجاوز به حریم راه‌ها و تخریب منابع طبیعی با اهالی سخن گفتند.
کد خبر: ۸۹۶۹۱۴۷
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
رئیس محاکم عمومی و انقلاب دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این برنامه از جمله برنامه‌های فرهنگی دادگستری استان است که هر هفته با حضور یکی از مسئولان قضایی در مساجد روستا‌ها انجام می‌شود.
نگین تاجی با اشاره به اینکه بسیاری از سردرگمی‌های مراجعان به دادگستری ناشی از عدم اطلاعات قضایی است افزود: هدف دادگستری از اجرای چنین برنامه‌هایی، ارشاد و افزایش اطلاعات حقوقی است.
وی بیان کرد: امروزه در بسیاری از مناطق روستایی کلاهبرداران از این فرصت سوء استفاده کرده و با شگرد‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه گفت: ادارات، نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی بدون رعایت قانون نمی‌توانند به اراضی و باغات کشاورزان و روستائیان تعرض کنند.
وی ادامه داد: البته لازم است اهالی روستا‌ها در مواقع خرید و فروش استعلام‌های لازم را از ادارات و سازمان‌هایی مانند منابع طبیعی، آب منطقه ای، محیط زیست و راهداری انجام دهند تا ملک خریداری شده در حریم ممنوعه بنا نشود.
ارسال نظرات