رئیس منابع طبیعی کهگیلویه گفت: با توجهاجرای طرح ملی جنگلانه در ۵ هکتار از عرصه‌های طبیعی کهگیلویه به سیاست سازمان جنلگ‌ها و مراتع کشور در خصوص مشارکت‌های مردمی و طبیعت‌دوستان در جنگل کاری، امروز طرح جنگلانه در منطقه خلیفه‌ای اجرا شد.
کد خبر: ۸۹۶۹۱۵۳
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
هدایت‌الله آویزش افزود: در سال‌های گذشته ۱۰۳ هکتار از اراضی این شهرستان به کاشت درختانی از نوع کنار و بادام اختصاص یافت.
وی گفت: امسال نیز برنامه ریزی شده تا ۴۰ هکتار از اراضی این منطقه زیر پوشش نهال‌های کنار و بادام برود و امروز هم در این طرح میزان ۵ هکتار از اراضی ملی این منطقه با هماهنگی طبیعت دوستان زیر کشت نهال درخت کنار رفت.
رئیس منابع طبیعی کهگیلویه هدف از اجرای این طرح را توسعه فضای سبز، جلوگیری از فرسایش خاک، جذب توریست و مشارکت همه مردم در درختکاری عنوان کرد.
آویزش، مساحت منابع ملی کل شهرستان کهگیلویه را ۳۲۶ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: از این رقم ۶۵ درصد جنگل و ۳۵ درصد آن را مرتع پوشش داده است.
رییس منابع طبیعی کهگیلویه گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان کهگیلویه، گونه‌های همانند کنار، کهور، اکالیپتوس در بخش گرمسیری و آنغوزه و کرفس در مناطق سردسیری کاشته می‌شود.
وی از کشت ۳۰۰ هکتار بذر آنغوزه و کرفس در دیشموک خبر داد و افزود: این دو گیاه به لحاظ خواص گیاهان دارویی از اهمیت زیادی برخوردار هستند.
ارسال نظرات