خبرهای داغ:
حجت الاسلام اکبر احمدی: فتنه 88 به دنبال تسخیر ایران و براندازی حکومت اسلامی بود و حماسه 9 دی از این جهت که سدی در برابر دشمن برای رسیدن به این هدف خباثت آمیز بود برای ما یک روز بیاد ماندنی محسوب می شود و یوم الله است .
کد خبر: ۸۹۶۹۲۰۲
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از تیران و کرون ؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه تیران و کرون به مناسبت سالروز حماسه عظیم نه دی در گفتگو با خبرگزاری بسیج اظهار کرد :حماسه 9 دی را باید با نگاه به فتنه سال 1388 و هدفی که در آن فتنه دنبال می شد مورد توجه قرار داد. درحقیقت فتنه 88 به دنبال تسخیر ایران و براندازی حکومت اسلامی بود و حماسه 9 دی از این جهت که سدی در برابر دشمن برای رسیدن به این هدف خباثت آمیز بود برای ما یک روز بیاد ماندنی محسوب می شود و یوم الله است .

حجت الاسلام احمدی افزود: جنبه دیگری که 9 دی را به یاد ماندنی می کند؛ نشان دادن و بروز ماهیت مردم ایران و انقلاب است . در حقیقت در این حماسه ، نشان داده شد که مردم ما دین مدار ، ولایت مدار و جان برکف برای دفاع از ارزشهای دینی خود هستند و از سوی دیگر مشخص شد که ارکان اصلی این انقلاب تفکرات دینی و اعتقادی ناب است که دشمن برای به زانو در آوردن انقلاب به آن ارکان حمله می کند و مردم هم به خوبی دریافتند برای دفاع از انقلاب باید از آن ارکان دفاع کنند .

احمدی ادامه داد: فتنه زمانی اتفاق می افتد که به خاطر طراحی فتنه گران تشخیص حق از باطل برای مردم مشکل شود. به تعبیر امام علی علیه السلام مقداری از حق را با باطل درهم می آمیزند و در این شرایط تشخیص اینکه اصل مسئله باطل است و تنها زر ورقی از حق به روی این باطل کشیده شده است برای مردم مشکل می شود .

وی گفت: برای تشخیص فتنه و رویا رویی با آن باید چند مطلب را در نظر گرفت؛اولا باید تشخیص داد که این حادثه به سمت چه هدفی هدایت می کند. این را می توان از شعارها و راهکارهای آن حادثه دریافت. وقتی در یک حادثه ای که بنام اعتراض به رأی گیری انجام شده و نتیجه آراء شعار مرگ بر اصل ولایت سرداده می شود ، عکس امام امت پاره می شود و مساجد به آتش کشیده می شوند . هدف این حادثه و فتنه بودن آن برای افراد بصیر شناخته می شود .

وی افزود: ثانیاً باید دقت کرد که فتنه را تغذیه نکنی یا به آن سواری ندهی . به دیگر تعبیر افراد باید مواظب باشند که چه موضعی را باید اتخاذ کنند. گاهی ساکت ماندن کمک به فتنه است ، عدم تقویت جبهه حق کمک به فتنه است . پس باید موضع بجا و به موقع اتخاذ کرد تا فتنه گران نتوانند کار خود را پیش ببرند .

حجت الاسلام احمدی افزود: ثالثاً محور حق را در فتنه باید تشخیص داد محور حق وحی است و هر آنچه از طریق وحی به ما رسیده . یعنی پیامبر (ص) ، امام و ولایت فقیه که از مسیر وحی برای ما ولایت دارند . در دوران فتنه باید نگاه کرد و دید که چه کسانی حول محور ولایت گرد آمده اند و از اوامر او تبعیت می کنند . همان ها حق هستند و باید یاری شوند و کسانی که در مقابل هستند باطل هستند و لو برای گمراه کردن مردم لباس حق به خود پوشیده باشند و حرف های زیبا و به ظاهر حق به مردم تحویل دهند .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه تیران و کرون با اشاره به خسارت های فتنه 88 گفت:حضور 85 درصدی مردم در انتخابات 88 که دلیل قاطع بر تقویت انقلاب و رفراندومی مبنی بر به رسمیت شناختن حکومت بود با این فتنه به حاشیه رفت و نادیده گرفته شد.از طرفی دیگر این حضور نفوذ کلمه ایران را در عرصه بین الملل مضاعف می کرد اما با آن فتنه هشت ماهه عکس این ماجرا اتفاق افتاد.

وی افزود: فتنه 88 در حقیقت ابزار دشمن برای تسخیر ایران بود و با تلاطم هشت ماهه ای که ایجاد کرد زبان دشمنان منطقه ای و بین المللی را برای ایران تند کرد . کار در طول آن ایام به جایی رسید که در آمریکا در خصوص آن شرایط نمایندگان به شور نشستند و همکاری دولت آمریکا را خواستار شدند و در نهایت بودجه های کلان برای حمایت از فتنه گران تصویب شد. این در صورتی است که قبل از فتنه امریکا با ارسال پیام نوروزی برای مردم ایران و نامه به مقامات عالی رتبه ایرانی نوعی انفعال در برابر ایران و مؤثر دانستن کشورمان در مناسبات منطقه ای قائل شده بود .

احمدی با اشاره به خسارتهای مادی فتنه اذعان کرد: این خسارت ها هم در بعد وارد کردن خسارت های عمدی به اماکن دولتی و شخصی قابل ارزیابی است و هم در تعطیلی کسب و کار بسیاری از شهروندان تهرانی در ایام فتنه و هم در عدم تمرکز دولت وقت بر امور جاری مملکتی و خسارت های جانی فتنه هم حدود 60 نفر کشته بود که 23 نفر از آن ها از بهترین جوانان این مملکت و دلسوزان نظام اسلامی بودند . بسیجیانی که در عرصه فرهنگ و دفاع از این مملکت جان دادند .

وی در پایان گفت: مهمترین درس از جریانات سال 88 اولا لزوم فتنه شناسی و تقویت بصیرت در آحاد مردم است و ثانیاً در ایام فتنه باید حول محور ولایت جمع شد و به موقع از حریم حق دفاع کرد. ثالثاً مردم ایران خواستار نظام اسلامی هستند و تکیه این نظام نیز به پشتوانه مردمی آن است .

ارسال نظرات
پر بیننده ها