خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه شهادت با تارو پود حوزه و فرهنگ روحانیت عجین است، گفت: روحانی عاشق جانبازی در مسیر الهی است و دل خود را در گرو آرمان‌های انقلابی قرار داده و این روحیه تعلق، در ذات حوزه‌های علمیه نهفته است.
کد خبر: ۸۹۶۹۲۱۰
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
شهادت با تارو پود روحانیت عجین است/9 دی خیزشی برابر یک کجی بزرگ در مسیر مردم‌سالاری دینی بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی امشب در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم که در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، از خانواده‌های شهدا به عنوان سهام‌داران اصلی محافل انقلابی نام برد و اظهار کرد: مجموعه‌های بسیاری تلاش کرده‌اند تا بتوانیم کنگره شهدای روحانی را در قم برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه داشتن روحیه ایثار و شهادت نشان از گذر از امور مادی و پرکشیدن به سمت معنویت است، اضافه کرد: انسان به هر میزانی که از دل‌دادگی‌های دنیوی گذر کند می‌تواند به سعادت اخروی برسد، شهدا نام‌آوران عرصه مجاهدت بودند که نه فقط از مادیات دنیوی بلکه از همه دارایی خود گذر کردند و پا بر حیات مادی و طبیعی گذاشتند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از شهدای روحانی به عنوان افتخار حوزه‌های علمیه نام برد و گفت: حوزه علمیه قم به این افتخار می‌کند که توانست شخصیت‌هایی همانند امام خمینی(ره) را به ایران و انقلاب اسلامی را به دنیا عرضه کند.

وی از شهدا به عنوان سرمایه‌های انقلاب اسلامی یاد کرد و ادامه داد: شجاعت در اسلام یک جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است و شهدا بودند که با تکیه بر شجاعت خود به ما آموزش دادند که در مسیر الهی جهاد را دنبال کنیم.

اعرافی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) منطق استقبال از شهادت را احیا کردند، مطرح کرد: بسیاری از علما،‌ بزرگان و جوانان حوزه‌های علمیه در مسیر شهادت برای رسیدن به استقلال گام برداشتند و اکنون برکات حرکت آنها را به خوبی در نقاط مختلف کشور می‌توانیم مشاهده کنیم، هر چند این دستاوردها به مرزهای جغرافیایی ایران نیز محدود نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهادت با تارو پود حوزه و فرهنگ روحانیت عجین است، عنوان کرد: روحانی عاشق جانبازی در مسیر الهی است و دل خود را در گرو آرمان‌های انقلابی قرار داده است و این روحیه تعلق، در ذات حوزه‌های علمیه نهفته است به همین علت نمی‌توان روحانیتی بدون ایثار و از خودگذشتگی را تصور کرد.

اعرافی خاطرنشان کرد: حوزه‌ها مراحل مختلف را سپری کرده و فراز و فرودهای مختلفی داشته‌اند اما همیشه مجاهدان و انسان‌هایی که همه هستی خود را قربانی آرمان‌های الهی کرده‌اند توانسته سبب هدایت مردم به سمت معنویت شوند.

امام جمعه قم یادآور شد: برخی منطق جهاد حکیمان، پیامبران و اولیای الهی را تخریب کرده و آن را به عنوان یک منطق ناصحیح معرفی کرده‌اند، در حالی که بیگانگان می‌دانند که حوزه انقلابی و منطق جهاد و شهادت همیشه پیروز است به همین علت برای از بین بردن این منطق به ساخت عناصر دروغین اقدام کرده‌اند.

وی از بصیرت حوزه‌های علمیه در دوره های مختلف یاد و عنوان کرد: حوزه با شجاعت خود همیشه در کنار مردم بوده و امروزه نیز در کنار مردم است، حوزه افتخار می‌کند که هیچگاه صف خود را از نیازمندان جدا نکرده و این اتفاق نیز هرگز رخ نمی‌دهد.

اعرافی با بیان اینکه ملت در روز 9 دی در مسیر مردم‌سالاری دینی به پا خواستند، مطرح کرد: خیزش ملت در 9 دی، خیزش برابر یک کجی بزرگ در مسیر مردم‌سالاری دینی بود؛ 9 دی به عنوان روزی برای اثبات استواری در مسیر انقلاب و ایستادگی مقابل فتنه‌جویانی که منطق مردم‌سالاری و قانون‌مداری را تمکین نکردند شناخته می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از شهدای روحانی استان قم به عنوان پیشگامان انقلاب اسلامی نام برد و خاطرنشان کرد: شهدای قم در همه ابعاد بی‌مانند و کم‌نظیر هستند در تاریخ اسلام چنین مجموعه پربهایی نداشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه توانسته در دوره‌های مختلف مقابل ظلم و ستم ایستادگی کند، گفت: اکنون باید جوانان را توجیه کنیم تا بدانند که ملت با جانفشانی‌های خود از دوران ذلت به کجا رسیده است؛ اکنون کشورهای مختلف مقابل ملت ایران قد خم کرده و به دنبال الگوبرداری از ملت هستند.

اعرافی با بیان اینکه باید با عملکرد خود قدردان شهدا باشیم، عنوان کرد: شهدا بر گردن همه ما دین‌های مشخصی دارند به همین علت باید با ادامه دادن راه و روش آنها تلاش کنیم تا دین آنها را ادا کنیم.

وی بر لزوم اهتمام اقشار مختلف جامعه اسلامی دستاوردهای شهدا تاکید کرد و افزود: جامعه اسلامی باید بتواند از ظرفیت‌‌های مختلف خود برای تحقق آرمان‌هایی که شهدا برای آنها جان خود را فدا کرده‌اند استفاده کند.

رئیس جامعه‌المصطفی‌العالمیه با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موفقت و سعادت نظام اسلامی را در آینده تضمین می‌کند، ادامه داد: دشمن به خوبی نسبت به  قدرت این فرهنگ آگاه شده است به همین علت تلاش می‌کند تا دیگر رنگ و بویی از ایثار و شهادت در جامعه اسلامی باقی نماند در حالی که مردم نظام اسلامی در محافل مختلف خود گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را مورد توجه قرار می‌دهند.

ارسال نظرات