خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: نخستین عبرتی را که از فتنه ۸۸ برای ما قابل دریافت است این مدل حرکت نرم برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران بود و فتنه ۸۸ استحاله انقلاب اسلامی را دنبال می‌کرد.
کد خبر: ۸۹۶۹۲۱۲
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶

آیت‌الله علی سعیدی در آئین بزرگداشت 9 دی ماه در جمع مردم اهواز اظهار داشت: 9 دی یادآور حماسه بزرگی است که ملت ایران در جهت مقابله با فتنه‌ای که برای تضعیف و مقابله با حاکمیت الهی پیش‌بینی شده بود خلق کردند و این فتنه خنثی شد.

وی با بیان اینکه فتنه سال 88 نه نخستین فتنه بود و نه آخرین فتنه افزود: آنچه که برای ملت ما حائز اهمیت است توجه به ویژگی‌ها و ریشه‌ها و پیامدها و تکلیف مردم ما در این شرایط حساس و سرنوشت ساز است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در بیان چند نکته از عبرت‌های فتنه 88 گفت: نخستین عبرتی را که از فتنه 88 برای ما قابل دریافت است این مدل حرکت نرم برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران بود.

وی تصریح کرد: اصولا شیوه آمریکا برای براندازی انقلاب‌ها گاهی با شیوه سخت‌افزاری و گاهی نرم‌افزاری است. در افغانستان و عراق و مشابه آن در طول نیمه دوم قرن بیستم آمریکا به 22 کشور مستقیما حمله کردند. اما همه شیوه‌های آمریکا برای براندازی سخت‌افزاری نیست آن شیوه‌ای که در شوروی یا اوکراین و یا دیگر کشورها به‌کار گرفتند شیوه نرم‌افزاری بود.

سعیدی تاکید کرد: آمریکا نمی‌توانست با قدرت نظامی امپراطوری شوروی را ساقط کند ولی با شیوه نرم‌افزاری این امپراطوری را به استحاله کشاند و زمینه سقوط را فراهم کرد. این شیوه هزینه کمی برای آمریکا داشت اما فواید زیادی برای آمریکا داشت و توانست یک امپراطوری قدرتمند را از صحنه خارج کند.

وی اضافه کرد: آنچه که آمریکا در مورد ایران به‌کار گرفت جنگ سخت نیابتی بود که توسط صدام این حرکت را انجام داد، ملت ما باید توجه کند که هیچ فرقی بین تعامل و مذاکره با تحریم و محاصره و جنگ سخت نیست و هدف براندازی است و فقط در جنگ سخت و نرم، شیوه ها و راهبردها تغییر می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه فتنه 88 در حقیقت یک کودتای مخملی بود خاطرنشان کرد: در سال 88 جریانی از دیرباز به دنبال حاکمیت تفکر خودشان بودند و احساس کردند که جلوی این تفکر توسط گروه‌های انقلابی و اصولگرا گرفته شده است و با ایجاد فتنه در صدد انداختن آن حرکت برآمدند. آنچه که در سال 88 اتفاق افتاد یک مدل جنگ نرم برای براندازی و استحاله انقلاب بود.

وی با اشاره به اینکه  تلاقی منافع جریان تجدیدنظر با منافع آمریکا، دومین عبرتی است که از فتنه 88 می‌توان گرفت، افزود: آنچه که زمینه ساز سقوط شوروی شد تلاقی عناصر غرب‌گرا در شوروی با منافع آمریکا بود.

سعیدی ضمن تاکید بر اینکه در داخل کشور ما نیز عناصر و سیاستمدارانی وجود دارند که طرفدار تفکر لیبرال مسلمانی هستند، بیان کرد: منافع آنها با منافع غرب در یکجا تلاقی پیدا می‌کند لذا در فتنه 88 توانستند همدیگر را پیدا کنند و با همه توان در امپراطوری رسانه‌ای غرب و نیز با امکانات آمریکا و اروپا در خدمت جران تجدیدنظر قرا گرفت.

وی با بیان اینکه همه ما شاهد بودیم خانم کلینتون و دیگران با چه اهتمامی از این جریان حمایت کردند، بیان کرد: سومین نکته عبرت آمیز تقابل حاکمیت دینی بود و نه تقابل کاندیدا؛ بعضی از خواص اشتباه می‌کردند وقتی که خدمتشان می‌رفتیم و می‌گفتیم سخن بگویید و فریاد بزنید؛  رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «این عمار»؛ شما چرا وارد صحنه نمی‌شوید، آنها می‌گفتند ما در دعوای بین کاندیدا وارد نمی‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسدارن یادآور شد: بله تا یک هفته ممکن است بگوییم تقابل بین کاندیدا بود ولی از یک هفته که گذشت تقابل بین جریان ماجراجو با حاکمیت دینی بود؛ در اینجا هم تکلیف مردم و هم خواص و نیز نخبگان جامعه متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه آنچه در سال 88 اتفاق افتاد نه فتنه اول و نه فتنه آخر خواهد بود، گفت: فتنه 88 در تداوم حرکت‌های گذشته بود و ممکن است در آینده به شکل دیگری این فتنه‌ها تکرار شود بنابراین در آنجا حضور مردم در هر شرایطی لازم است.

سعیدی دیگر نکته عبرت آموز را همبستگی بین مجموعه ضد انقلاب داخلی و خارجی دانست و خاطرنشان کرد: ما در این فتنه شاهد بودیم وهابی‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، مجرمین و محکومین و نیز همه افرادی که با دین و دیانت و نیز با حاکمیت دینی مخالف بودند در این ماجرا وارد شدند و در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

وی به حوادث و شعارها در تهران در سال 88 اشاره کرد و ادامه داد: فتنه‌گران شعار می‌دادند که "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" این‌ها شعارهایی است که با شعارهای انقلاب سازگاری نداشت و با مسائل گذشته قابل انطباق نبود بنابراین ما باید ببینیم که در هر فتنه‌ای چه کسانی و با چه شعارهایی در ماجرا وارد می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران دیگر عبرت از فتنه 88 را چنین گفت که آن قضیه اعتراض نبود بلکه تقابل با قانون بود و نیز افزود: در نگرش دینی مردم جایگاه ویژه‌ای دارند تکلیف سنگینی بر دوش مردم است. انتخاب حاکم و رهبر با ذات باری تعالی است اما تحقق حاکمیت دینی منوط به حضور مردم در صحنه است.

وی در ادامه عنوان کرد: هرکجا هرکدام از انبیا اگر مردم با آنها همراه شدند حاکمیت دینی شکل گرفته و اگر مردم همراه نشدند زمینه‌اش فراهم نشده است. در انقلاب حضرت نوح مردم همراهی نکردند و با وجود اینکه رهبر الهی بود اما حاکمیت دینی شکل نگرفت.

سعیدی با بیان اینکه مردم در بقای انقلاب نقش دارند. انقلاب صدر اسلام با رهبری پیامبر(ص) شکل گرفت اما بعد از رحلت پیامبر(ص) مردم همراهی نکردند و تکلیفشان را انجام نداند، بیان کرد: امروز پس از 39 سال انقلاب ثابت و استوار مانده چرا که مردم ایران در تداوم انقلاب حضور دارند؛ بقای انقلاب نیز به حضور مردم بستگی دارد.

وی درباره ویژگی‌های 9 دی گفت: بازگرداندن ثبات قدرت حاکمیت نظام در برابر اقدامات ساختارشکننده و نیز حاکمیت قانون در برابر اهرم فشار و جنجال‌آفرینی از ویژگی‌های 9 دی است. آنها می‌خواستند با جنجال‌آفرینی و آشوب کارشان را پیش‌ ببرند. و می‌خواستند در سایه دموکراسی، انقلاب را نابود کنند اما مردم برای پاسداری از قانون به میدان آمدند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران درباره دیگر ویژگی‌های 9 دی یادآور شد: تبلور صلابت و نقش موثر ولایت فقیه در پاسداری از کیان اسلام بود، هم مردم تکلیف دارند که از اسلام و حاکمیت دینی پاسداری کنند و هم پاسداری از اسلام تکلیفی بر دوش رهبری است.

وی تجلی تکلیف‌مداری مردم در پاسداری از امامت، رهبری و شریعت را دیگر ویژگی 9 دی دانست و خاطرنشان کرد: اگر امیرالمومنین(ع) را تنها نمی‌گذاشتند علی(ع) را کشان کشان به مسجد نمی‌بردند. اگر در جامعه جعفرها و حمزه‌ها باشند و مردم جعفروار و حمزه‌وار از شجره طیبه ولایت حمایت کنند قطعا دشمنان هیچ حرکت و غلطی را نمی‌توانند انجام دهند.

سعیدی با بیان اینکه 9 دی مدل بومی و ملی برای مقاومت با زیاده‌خواهی دشمن است، خطاب به مردم گفت: شما به مردم لبنان درس دادید؛ شما به مردم عراق و سوریه درس دادید و مقاومت را ملی کردید.

وی دیگر ویژگی 9 دی را معیار سنجش انقلابی‌گری از انقلابی‌نمایی خواند و تصریح کرد: یک افرادی تحت نام امام و تحت عنوان خط امام، یاران امام و کسانی که از امام حکم دارند در برابر جانشین امام و قانون و نیز شورای نگهبان ایستادند و عده‌ای مردم را به خیابان کشاندند و آشوب به پا کردند تا بتوانند خواسته‌اشان را عملیاتی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در ادامه افزود: ولی مردم به میدان آمدند و صف انقلابی‌نماها از انقلابیون واقعی جدا شد بنابراین یکی از حماسه‌های ارزشمند تاریخ ملت ایران 9 دی است.

وی خطاب به مردم خوزستان عنوان کرد: بیشترین هزینه را شما در دفاع مقدس تقدیم انقلاب و نظام دینی کردید؛ امروز تکلیف سنگینی بر روی دوش ما است. همه ملت‌های گذشته و امروز منتظرند میزان استقامت، صبر و مقاومت ملت ایران را بسنجند که آیا به فینال می‌رسند و می‌توانند جام قهرمانی ملت‌های دنیا را بر بالای سر ببرند.

سعیدی در پایان تاکید کرد: بله این شدنی است اگر مردم در برابر حرکت‌های موزیانه و ایذایی مقاومت کنند. آنچه که امروز در صحنه عراق، لبنان وسوریه مشاهده می‌کنیم ناشی از اراده با صلابت رهبری و پشتی‌بانی مردم انقلابی ایران است که بحمدالله فرهنگ و تفکر بسیجی در منطقه صادر و تبلور پیدا کرده است؛ راه ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها