خبرهای داغ:
رئيس دفتر آيت‌الله مصباح يزدي گفت: پاسداشت و نكوداشت 9 دي به معناي دفاع از جمهوريت و اسلاميت نظام است؛ يعني هر گاه جمهوريت و اسلاميت نظام به مخاطره افتاد، بايد به ميدان آييم.
کد خبر: ۸۹۶۹۲۲۱
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی اظهار کرد: 9 دی نقطه عطفی در تاریخ نظام اسلامی است که باید به طور کامل شناخته و هر سال به روز رسانی شود یعنی تبدیل به حالت نمادین و تشریفاتی نشود که جشنی برپا و یادی از گذشته کنیم. باید در نظر داشت 9 دی تکرارپذیر است.

وی با بیان اینکه فتنه 88 دو اصل مهم نظام در قالب جمهوریت و اسلامیت را هدف قرار داد گفت: مقابله با جمهوریت نظام این بود که بیان کردند انتخابات بی انتخابات و رأی مردم باطل است این امر مخالفت با مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام بود.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن قانون، شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه و آتش زدن پرچم‌های عاشورا مقابله با اسلامیت نظام بود. پاسداشت و نکوداشت 9 دی به معنای دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام است.

وی با اشاره به معنای تکرارپذیری 9 دی گفت:‌ به این معنا است که هر گاه جمهوریت و اسلامیت نظام به مخاطره افتاد؛ باید به میدان آییم و حضور مردم در صحنه با همین قدرت و قوت تکلیف است بنابراین باید 9 دی هر سال با شکوه و عظمت برگزار شود تا این دو اصل حفظ شود.

جلالی تأکید کرد: پاسداشت 9 دی نباید مسئله سازمانی و تشریفاتی شود بلکه حرکت انقلابی است. 9 دی باید وضعیت موجود را ارزیابی کنیم و نگاه به حال و حرکت به سمت آینده را شامل می‌شود و به معنای سکوی پرش و نقطه حرکت و کمال است.

وی عنوان کرد: باید در نظر داشت برای دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام چه وظیفه‌ای بر عهده داریم و وظیفه را به روز کنیم و انجام دهیم.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به راه‌های دفاع از اسلامیت و جمهوریت گفت: دشمن دنبال یأس و ناامیدی مردم است و برای این منظور ناکارآمدی نظام را پیگیری می‌کند البته منکر ضعف برخی از مسؤولان نیستیم ولی اینکه ناکارآمدی برخی از آنها به حساب نظام و جمهوری اسلامی گذاشته می‌شود؛ خطا و اشتباه است زیرا ضعف یک مسلمان نمی‌تواند ضعف اسلام باشد.

وی خاطرنشان کرد: ناتوانی و ناکارآمدی مسؤولان اجرایی دلیل بر ناکارآمدی نظام نیست ولی مردم نمی‌توانند این امور را از یکدیگر تفکیک کنند بنابراین دشمن از این امر استفاده می‌کند و می‌خواهد سبب یأس در مردم شود.

جلالی با بیان اینکه باید کارآمدی نظام تبیین شود گفت: پاسداشت 9 دی می‌تواند از جنس اقدام و عمل باشد. 9 دی این بار راهپیمایی و مرگ بر فتنه‌گر نیست بلکه نکوداشت آن از جنس حل مشکلات مردم، ایجاد اشتغال و تولید داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون افزایش قیمت دلار، بیکاری، رکود و بحران وجود دارد. آستانه صبر و تحمل مردم تا اندازه‌ای است بنابراین اکنون باید مطالبه کنیم.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: جنس 9 دی امسال مطالبه‌گری از مسؤولان اجرایی در زمینه‌ وعده‌ها است. چرا معضلات را حل نمی‌کنند و روز به روز بر معضلات و مشکلات اقتصادی افزوده می‌شود و دشمن از این امر سوء استفاده و ناکارآمدی نظام را تبلیغ می‌کند و این امر سبب یأس و ناامیدی در مردم می‌شود.

وی یادآور شد: باید مقداری به مردم در زمینه ناکارآمدی نظام در صحنه اجرایی حق دهیم ولی باید توجه داشت در صحنه ایدئولوژیک و پاسداشت باورها و اندیشه‌های اسلامی در جبهه مقاومت پیروزی‌های خوبی به دست آوردیم که از جمله آنها از بین بردن داعش بود که خطر بزرگی نه تنها برای جمهوری اسلامی بلکه برای جهان اسلام بود.

جلالی عنوان کرد: امروز داعش یک وجب خاک در عراق و سوریه ندارد مردم سوریه، بحرین، یمن، عراق، افغانستان و پاکستان قبول دارند که نظام اسلامی چنان قدرتی دارد که توانسته از آنها حمایت کند بنابراین در زمینه ساختاری و اساسی خوب پیش رفتیم ولی باید اعتراف کنیم مسؤولان در صحنه اجرایی ناکارآمد هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها