امام‌جمعه ابرکوه با اشاره به ماندگاری حماسه ۹ دی در حافظه تاریخی ملت ایران، گفت: حماسه ۹ دی نشان از پیوند ناگسستنی امت با ولایت است.
کد خبر: ۸۹۶۹۲۵۲
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز جمعه، ضمن تسلیت سالروز وفات کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (ع)، اظهار کرد: ۹ دی سالروز خلق حماسه‌ای جاوید در تاریخ انقلاب اسلامی توسط امت حزب‌الله است که بنام روز بصیرت و میثاق با ولایت نام‌گذاری شده است.
حجت‌الاسلام حسینی درس و عبرت‌آموزی از جریان فتنه ۸۸ را یکی از جلوه‌های پاسداری از ۹ دی دانست و اظهار کرد: هدف سران فتنه، به‌ظاهر ابطال انتخابات بود، اما حامیان و طرفدارانشان می‌خواستند نظام را براندازند. جریان فتنه کودتای رنگینی بود که با حمایت تمام‌قد مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل صورت گرفت و معلوم شد سرنخ آن در دست سرویس‌های بیگانه دشمن است که در داخل توسط تشنگان قدرت و ثروت و باختگان صحنه سیاست اجرا می‌شود.
حسینی با اشاره به اینکه بازی‌خوردگان و خواص بی‌بصیرت از حرکت شوم فتنه حمایت کردند، افزود: حضور حماسی و شورانگیز مردم در ۹ دی ثابت کرد مردم ایران پیوندی ناگسستنی با نظام، انقلاب و ولایت دارند. مردم با درس گرفتن از فتنه گذشته، نسبت به فتنه‌های جدید هوشیار هستند؛ هر زمان لازم باشد با حرکت عاشورایی در صحنه حاضر می‌شوند، آمریکا و اذنابش را در توطئه‌های خود غرق و ناکام می‌کنند.
وی به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که فرمودند: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است و هزاران توپخانه دروغ‌پردازی را به سمت این ملت شلیک می‌کند و متأسفانه در داخل هم‌گروهی همان کار دشمن را ادامه می‌دهند. این‌ها خدا، دین و انصاف را رعایت نمی‌کنند و به‌جای داشتن سیاست دینی، دین سیاسی دارند! چرا افرادی که تا دیروز یا امروز همه امکانات دولتی در اختیارشان بوده، حالا فضای سیاسی کشور را مسموم می‌کنند؟! این‌ها باید پاسخگوی کار‌های خودشان باشند، اما با سوءاستفاده از رأفت رهبری و مردم، با تهمت و لجن پراکنی، خود را طلبکار می‌دانند و دیگران را به محاکمه می‌کشند!
خطیب جمعه ابرکوه در ادامه به مشکلات عدیده بیمارستان خاتم‌الانبیاء اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود مدیران شهرستان ابرکوه تا تعیین فرماندار، بهتر از گذشته عمل کنند. همیشه راجع به بیمارستان شاهد نارضایتی مردم هستیم؛ حجم سنگین مراجعات بیماران به بیمارستان تنها با یک پزشک عمومی پاسخگویی می‌شود در حالی که این انبوه جمعیت حتی صندلی برای نشستن هم ندارند.
حسینی با این پرسش که چرا مسئولین پاسخگوی مردم نیستند، تأکید کرد: اگر مشکلات بیمارستان ادامه یابد من طور دیگری صحبت می‌کنم؛ نگذارید مردم این‌قدر گله‌مند باشند.
وی در ادامه ضمن تبریک سال جدید میلادی به تمام مسیحیان، اضافه کرد: سران سیاسی دنیای مسیحیت و نوچه‌های حقیرشان در منطقه و کشور‌های عربی با پُر کردن فضای تنفسی مردم دنیا از دود و باروت، جز به نابودی حقوق بشر نمی‌اندیشند. فاجعه نسل‌کشی و بیماری‌های کشنده در یمن داد سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری را هم درآورده، اما این خون‌خواران جلاد همچنان به مظلوم‌کشی خود ادامه می‌دهند.
امام‌جمعه ابرکوه به در پیش بودن سالروز ابلاغ پیام تاریخی حضرت امام (ره) به میخائیل گورباچف رئیس‌جمهور وقت شوروی سابق اشاره کرد و ادامه داد: امام راحل در پیام خود با پیشگویی از آینده کمونیسم، آن‌ها را نسبت به افتادن در ورطه لیبرال دمکراسی و نظام سرمایه‌داری جهان غرب، هشدار دادند و راه نجات جامعه جهانی را در بازگشت به فطرت و خداجویی خویش دانستند.
حجت‌الاسلام حسینی افزود: گورباچف ابعاد معنوی پیام امام (ره) را درک نکرد و پس از ۳ سال، آن پیش‌بینی محقق و شوروی فرو پاشید. پس از آن گورباچف اظهار داشت که اگر ما پیش‌بینی آیت‌الله خمینی را جدی می‌گرفتیم قطعاً به چنین وضعیتی دچار نمی‌شدیم.

ارسال نظرات