حجت‌الاسلام راشد یزدی:

حرکت ۹ دی تداوم‌بخش انقلاب اسلامی ایران بوده است

استاد حوزه و دانشگاه حماسه عظیم ۹ دی را همچون ۲۲ بهمن تداوم‌بخش انقلاب دانست که مردم در کنار خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان آن را به وجود آوردند.
کد خبر: ۸۹۶۹۳۸۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی امشب در حماسه گرامیداشت ۹ دی در مسجد جامع امام خمینی (ره) قوچان با اشاره به اینکه هر انقلاب دارای چهار رکن اساسی است، اظهار داشت: هریکی از ارکان در حفظ و حراست انقلاب نقش چهارپایه را ایفا می‌کند، اما باید واژه انقلاب معنا شود.

وی با اشاره به اینکه واژه انقلاب در شرعیات به‌عنوان مطهر نام‌برده می‌شود و معنایش تغییر و تحول ذاتی است، گفت: هر جا انقلابی رخ داد باید چهار رکن مردم، پیشوایی و امام جامعه، حزب و تشکل و تداوم انقلاب را داشته باشد.

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه مردم را در شکل‌گیری یک انقلاب نقش اول دانست و تصریح کرد: مردم اگر احساس کنند وضع موجود مورد رضایت نبوده یا صددرصدی یا محدود دست به اقدام می‌زنند و جامعه شناسان نیز می‌گویند اگر جامعه با مرهم گذاشت اصلاح شود نباید دست به اقدامی زد.

راشد یزدی بابیان اینکه اگر جامعه‌ای نیاز به انقلاب ۱۰۰ درصدی داشته باشد باید مدیریت آن جامعه و دست‌اندرکاران بدون یک کلمه حرف کنار بروند و مدیریت پس از انقلاب نیز بسیار حائز اهمیت است، تأکید کرد: مدیریت بر همه جوامع نقش اساسی دارد حتی در خانه، اسلام هم این موضوع را رد نمی‌کند و یک مدیر باید دارای سه شرط تخصص و دانش شغلی، مدیریت و مکتبی بودن باشد.

وی با تأکید بر این موضوع که انقلاب اسلامی ایران دینی بود و مدد غیبی به آن شد، افزود: دشمن راضی به اداره حتی یک قسمت از دنیا تحت فرهنگ مذهبی نه بوده است، نه هست و نه خواهد بود و سازمان ملل متحد نیز هیچ‌کدام گره ابرو مقابل کلمه دین باز نمی‌کنند، اما مذهبی انقلاب کردیم.

جمهوری اسلامی ایران امروز ابرقدرت معنوی دنیا شناخته می‌شود

استاد اخلاق حوزه علمیه با یادآوری اینکه در جریان انقلاب یک روحانی رهبری آن را بر عهده گرفت و از مسجد یا حسینیه قدم‌ها به نام حرکت و زبان‌ها به نام دین به راه افتاد، تأکید کرد: ما موافقت عالم را نداشتیم، اما دل‌ها را گرفتیم و امروز در دنیا ابرقدرت معنوی شناخته می‌شویم و تمام ملل عالم طرفدار ما هستند.

راشد یزدی با اشاره به این مطلب که دشمن در همان اوایل انقلاب جنگی را به ملت ایران تحمیل کرد، اما دارای خیر و برکاتی بود، گفت: مردم از این طریق خودشان را به دنیا شناساندند و هیچ‌چیز به‌جز جنگ نمی‌توانست ملت ایران را نشان بدهد.

وی بابیان اینکه پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران امروز بر بلندترین بام دل‌ها و قلب‌های بشریت کوبیده شده است و هر رنگ نشانه و اختصاص به گروهی دارد، خاطرنشان کرد: رنگ قرمز نشانه شهدا و خانواده معظم آن‌ها، سبز جانبازانی که امروز با حرکت چر‌خ‌های ویلچر امید می‌بخشند و سفیدرنگ آزادگانی است که با ایستادگی قدرت ملت را به جهانیان ثابت کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این موضوع که مردم دارای قدرت فراوانی بوده و اسلام نیز بر این مهم تأکید دارد، یادآور شد: در هشت سال جنگ تحمیلی ۲۵۰ هزار نفر از میوه‌های دل این مردم شهید شدند که از این تعداد ۶۵ هزار نفر متأهل، ۹ هزار زن و ۴ هزار و ۵۰۰ شهید زیر ۱۵ سال داده‌ایم و این بدان معناست که خون نوجوانان ۱۳ ساله پای این انقلاب ریخته شده است.

راشد یزدی با اشاره به اینکه نزدیک به ۲ هزار مغز ارزنده همچون شهیدان مفتح، مطهری، بهشتی و ... تقدیم این انقلاب شده و نمی‌توان با چهار کلمه نا به‌جا و فحش ستون عظیم انقلاب را از بین برد، بیان کرد: خون‌ها برای این انقلاب هزینه شده است و همانند یک کارخانه نیست که پول خرج کرده و بگویند باید منحل شود، این خون‌ها را چگونه می‌توان پس داد؟

روایت خاطره‌ای از دیدار با مقام معظم رهبری پس از فتنه ۸۸ و تعبیر ایشان از واکسینه شدن انقلاب

وی با نقل خاطره‌ای از دیدار با مقام معظم رهبری پس از فتنه ۸۸ گفت: از اتفاقات سال ۸۸ بسیار دلگیر شده بودم که به تهران و خدمت مقام معظم رهبری مشرف شدم، وقتی خدمت ایشان رسیدم، در حال پوشیدن لباس بودند برای عزیمت به قم و جمکران که من هم با اجازه ایشان راهی شدم.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تا مرقد امام (ره) مشغول خواندن دعا بودند و برای روح امام نیز فاتحه خواندند، به ایشان علت رسیدن خدمتشان را ناراحتی از اوضاع پیش‌آمده در کشور عرض کردم و به زبان خودمانی محضرشان کمی بلبل‌زبانی کردم.

راشد یزدی با یادآوری این مطلب که به مقام معظم رهبری گفتم آقا این حرکات زشتی که انجام می‌گیرد پتک‌هایی است که به ستون انقلاب وارد می‌شود، افزود: ایشان پس از اتمام حرف‌های بنده، فرمودند که من هم به‌اندازه شما متوجه هستم، اما ستون این انقلاب سنگ نیست که ناقص بماند، جان دارد و اگر یک‌تکه در برود دوباره التیام پیدا می‌کند و علاوه بر آن واکسینه هم می‌شود.

وی بابیان اینکه برداشت مقام معظم رهبری از حوادث سال ۸۸ این بود که آن حادثه هولناک حل‌شده و انقلاب واکسینه شده است، گفت: حرکت ۹ دی تداوم‌بخش انقلاب همانند ۲۲ بهمن بود و مردم با حضور پرشور در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن حرکت ماشین انقلاب را تداوم می‌بخشند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این موضوع که مردم به همراه خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان اجازه نمی‌دهند این انقلاب از بین برود، تصریح کرد: ۹ دی را مردم به وجود آوردند و باید از آن به‌عنوان واکسینه کردن و تداوم انقلاب استفاده کرد.

راشدی یزدی یادآور شد: خانواده شهدا موجب استمرار انقلاب هستند و نقش آن‌ها سرمایه‌گذاری در انقلاب است و باید حواسمان باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها