یک کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی گفت: واقعیت این است که عامل مشکلات ضعف مدیریتی و بی‌تحرکی دولت و مجلس است که این فضا را ایجاد کرده و مدیریت می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۶۹۳۸۸
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

یاری، کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی و از اساتید دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به تجمعات اعتراضی که اخیرا در برخی از شهرهای کشور به چشم می‌خورد، گفت: نشریه «فارین پالسی» پس از فتنه 88 یکی از دلایل شکست این فتنه را تکیه بیش از حد بر یقه سفیدان و اقشار مرفه تحلیل کرد.

وی طراحی فتنه بعدی را در بستر اقتصادی دانست و افزود: همین نشریه عنوان می‌کند که اقشار مرفه با کوچکترین فشاری تسلیم می‌شوند و بایستی در فتنه‌های بعدی در یقه آبی‌ها(کارگران) که 13 میلیون کارگر و 11 میلیون اقشار ضعیف و فقیر باید سرمایه‌گذاری کرد و در واقع طراحی فتنه بعدی را در بستر اقتصادی مطرح می‌کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی و سیاسی تصریح کرد: در فتنه اقتصادی جمعیتی که وارد خیابان می‌شود کسانی هستند که به راحتی متقاعد نمی‌شوند چرا که می‌بینند حق و حقوق‌شان ضایع شده است و زندگی اشرافی دولتمردان را می‌بینند.

یاری ادامه داد: اتاق فکرهایی در تهران شکل گرفته است مبنی بر اینکه روند فعالیت دولت به نحوی باشد که نارضایتی عمومی ایجاد شود و نمونه آن را هم می توان موسسات مالی دانست که دارایی مردم را بالا کشیده‌اند و این قابل قبول نیست که بگوئیم این موسسات زیر نظر بانک مرکزی نبوده‌اند.

وی افزود: این طراحی‌ها برای این است که اقشار ضعیف جامعه را کف خیابان‌ها بکشند و طبیعی است که وقتی اعتراض اقصادی سیاسی به حقی شکل می‌گیرد دشمن از آن سوء استفاده می‌کند و آن را تبدیل به یک مسئله سیاسی و امنیتی خواهد کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی تصریح کرد: این حق را به مردم می‌دهیم که نسبت به این وضعیت موجود در عرصه اقتصادی معترض باشند ولی از سوی دیگر باید به هوش باشند تا در زمین دشمن بازی نکنند چراکه به طور قطع دشمن از این اعتراضات سوء استفاده کرده و شعارها را به سمتی می‌برد که اصل نظام و انقلاب را هدف قرار می‌دهد .

یاری با بیان اینکه دشمن درصدد است که این اعراضات را به مسئله امنیتی تبدیل کنند، گفت: این احتمال می‌رود که در گام بعدی جریان اصلاح‌طلب مدعی شوند که فشارها به دلیل برداشته نشدن تحریم‌ها است که گام اول مذاکرات هسته‌ای و برجام بوده است و گام بعدی این است که صنعت موشکی را هم تعطیل و به تریب از منطقه بیرون بیائیم تا تحریم‌ها برداشته شود.

وی افزود: با تبلیغات و عملیات روانی دنبال این هستند که مردم را به بی‌راهه بکشانند و جوانان بیکار هم به تبع با وضعیت اشتغال و اقصاد کشور هر نوع شایعه‌ای را به راحتی علیه حکومت می‌پذیرد.

کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی تصریح کرد: مسئولین و مجلس وظیفه دارند که دنبال حل و فصل مشکلات باشند و مجلس نباید از استیضاح و شعار بترسد نباید اجازه دهند وزیر یا رئیس جمهور در حاشیه امن باشند و مردم هم در فشار قرار بگیرند.

وی افزود: مجلس به وظیفه خود عمل نمی کند و دولت هم به همچنین، طبیعی است در چنین وضعیتی مشکلات افزوده می‌شود و دشمنان با تبلیغات عامل این مشکلات را بحث‌های موشکی و حقوق بشر جلوه می‌دهد و فشار از پائین به نظام وارد می‌کنند تا برجام‌های دیگر را نظام بپذیرد.

یاری خاطرنشان کرد: اما واقعیت این است که عامل مشکلات ضعف مدیریتی و بی‌تحرکی دولت و مجلس است که این فضا را ایجاد کرده و مدیریت می‌کنند. کانال ضدانقلابی که دراین مدت دعوت به اغتشاش می کرده است تا دیشب فیلتر نشد و این نشان می‌دهد برنامه حساب شده‌ای توسط عناصر نفوذی در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حال شکل گیری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات