آماده سازی ۲۰ هزار هکتار مزرعه برای پرورش میگو و ماهی در قفس

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت: ماهی و میگوهای تولید شده در قفس علاوه بر رفع نیاز هرمزگانی به بازار تهران، شیراز و اصفهان ارسال و همچنین به کشورهای چین، تایلند، ویتنام، تایلند، فرانسه ، ترکیه، ایتالیا، امارات و عمان صادر می شود.
کد خبر: ۸۹۶۹۴۷۳
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛علی کریمی، معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان ، با اشاره به مزیت آبزی پروری ماهی و میگوبه شکل قفس در دریا، در گفتگو با خبرنگار هرمز، اظهارکرد: به دلیل قرار گرفتن قفس ها در دریا طعم و مزه ماهی ومیگوپرورش یافته مانند ماهی و میگویی است که از دریا صید می شود.

معاون آبزی پروری شیلات افزود: تنها هزینه لازم برای پرورش ماهی و میگو در قفس هزینه ساخت و سازآن است ؛ هزینه های جانبی مانند آب و برق ندارد ونسبت به سایر پرورش های ناهی و میگو هرینه کمتری لازم است.

کریمی عنوان کرد: پرورش ماهی و میگو مطابق با نیاز بازار و جامعه است و ماهی ها به روز وارد بازار می شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ مزرعه پرورش ماهی و میگو در استان هرمزگان وجود دارد، تصریح کرد: چهار مزرعه درشهرستان قشم و بندرلنگه در حال فعالیت است و بقیه مزارع در مرحله مجوز برای  بهره برداری است.

معاون آبزی پروری شیلات با تاکیدبر اینکه در حال حاضر ۳ هزار و ۶۰۰هکتار مزرعه زیر کشت میگو است، تصریح کرد: ۲۰ هزار هکتار مزرعه آماده سازی برای کشت پرورش ماهی و میگو در استان هرمزگان است که پیش بینی می شود ۱۲ هزار تن از این مزارع میگو بهره برداری شود.

 کریمی با بیان اینکه استقبال خوبی از پرورش ماهی ومیگو قفس در دریا صورت گرفته است، گفت: با توجه به نو پا بودن پرورش ماهی در قفس این صنعت با مشکلاتی همچون تامین بچه ماهی مواجه است که در د رآینده این مشکل نیز حل شود.

وی  بیان کرد: پرورش ماهی و میگو در قفس در ۴ استان جنوبی (خوزستان ، بو شهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان ) و استان گلستان در شمال کشور صورت می گیرد که از نظر تولید سال گذشته استان هرمزگان مقام اول را کسب کردند.

معاون آبزی پروری شیلات خاطر نشان کرد: ماهی و میگوهای تولید شده در قفس علاوه بر رفع نیاز هرمزگانی وارد بازار تهران، شیراز و اصفهان می شود؛ همچنین به کشورهای چین، تایلند، ویتنام، تایلند، فرانسه ، ترکیه، ایتالیا، امارات و عمان صادر می شود.

ارسال نظرات