استاندار هرمزگان گفت: یکی از سرمایه‌های بزرگ کشور که پشتوانه نظام و انقلاب است وجود شهدا است.
کد خبر: ۸۹۶۹۴۸۲
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛فریدون همتی در نشست کنگره ملی شهدای استان هرمزگان افزود: اسناد و آثار بجای مانده از شهدا باید شناسایی و ثبت شود و به‌عنوان تاریخ از خود گذشتگی و فداکاری در خدمت این کنگره قرار بگیرد

وی بابیان اینکه مردم هرمزگان در دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشته‌اند، تصریح کرد: برگزاری کنگره شهدای استان یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای نشان دادن این نقش و مشارکت است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با اشاره به اینکه برگزاری این کنگره باید پرمحتوا و پرجاذبه باشد، گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، مسابقات علمی و جشنواره‌های تولید فیلم در حاشیه برگزاری این کنگره گنجانده شود.

وی اظهار کرد: تولید فیلم ۶۶ کودک حادثه ایرباس، یک مادر و کودک حادثه ایرباس و مستند شهید درویشی ازجمله برنامه‌های در دست اجرا است.

همچنین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در این نشست گفت: ۱۳ کمیته اجرایی برای هماهنگی برگزاری کنگره ملی شهدای استان تشکیل‌شده است.

سردار رضا ترابی افزود: هدف از برگزاری این کنگره، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترسیم آینده خودمان با راه و اهداف شهدا است.

مدیرکل بنیاد شهید استان هرمزگان نیز در این نشست گفت: چاپ کتاب حدیث افلاکیان، وصیت‌نامه شهدا، کتاب فرهنگ اعلام شهدا و در دسترس بودن اطلاعات همه شهدا در سایت نوید شاهد ازجمله اقدامات این اداره کل برای معرفی ارزش‌های شهدا به نسل جوان است.

محمدرضا پاکدامن افزود: کتاب وصیت‌نامه مصور شهدا نیز در دو جلد در دست چاپ است.

وی بابیان اینکه کنگره ملی شهدای استان هرمزگان بهمن سال ۹۷ در بندرعباس برگزار می‌شود، اضافه کرد:  هرمزگان بیش از یک هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب و کشور کرده است.

ارسال نظرات