خبرهای داغ:
مسئول سیاسی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین اذعان کرد: برای عملیاتی شدن ادعای دولت مبنی بر ایجاد اشتغال نیازمند صرف بودجه در جای مناسب به آن و نظارت های کافی و مناسب بر این موضوع هستیم و این بر همگان آشکار است که تنها راهکار برای عبور از مراحل دشوار اقتصادی، اجرای اقتصاد مقاومتی و توجه به توصیه های رهبری است.
کد خبر: ۸۹۶۹۵۷۵
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

علی کوچک‌خانی مسئول سیاسی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون معضلات اخیر اقتصادی و نوسانات قیمت کالاهای حیاتی مردم اظهار کرد: برخی از این مشکلات اقتصادی در ادامه معضلات اقتصادی دولت نهم و دهم می باشد.
وی تبیین کرد: بخش دیگر این مشکلات مربوط به تحریم ها و محدودیت هایی می باشد که از جانب بیگانگان و از خارج از کشور تحمیل می شود و به دشمنی آمریکا و اتحادیه اروپا با نظام جمهوری اسلامی بازمی گردد که همچنان نیز درصدد تصویب و اعمال تحریم های جدید علیه ایران هستند.
این مسئول با اشاره به دستورات و بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: نحوه مدیریت و برنامه ریزی های مدیریتی و همچنین سیاست های پولی و بودجه نویسی و عدم تطابق با برنامه های بالا دستی و چشم اندازهای بیست ساله باعث بروز آشفتگی های اقتصادی شده است.
مسئول سیاسی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین افزود: مشخصا بودجه سال 97 که کاهش بودجه عمرانی و افزایش بودجه اجرایی را به دنبال دارد که این عدم مدیریت صحیح به گونه ای عدم توجه به توانمندی های داخل می باشد و سبب از بین رفتن بسیاری از فرصت ها برای تولیدکنندگان داخل می شود.
کوچک خانی مطرح کرد: برنامه کاهش یارانه ها طرحی است که در سال 95 به تصویب رسیده است و برای اجرای آن می بایست از همان سال وارد عمل شد که طی گذشت سه سال و مرحله به مرحله این کاهش اتفاق بی افتد که متاسفانه به دلایل متعددی همچون نزدیک بودن انتخابات دولت دوازدهم این کاهش اتفاق نیافتاد و اکنون به یکباره خواهان این کاهش چشمگیر هستند.
وی در ادامه یادآور شد: امید است با تدابیر مناسب از معضلات اقتصادی عبور کرد چرا که نوسانات قیمت با مدیریت صحیح قابل حل است، برای مثال گرانی تخم مرغ به سبب بیماری و مرگ طیور بوده که رفع این مشکل نیازمند برنامه ریزی و مدیریت صحیح برای واردات کنترل شده می باشد.
این مسئول تصریح کرد: برای رفع معضلات اقتصادی ضمن حفظ روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و سایر کشورهای منطقه، تامین سرمایه گذاری های خارجی و همچنین حفظ بازارهای نفتی و غیر نفتی که ایران در دست دارد نیاز است که در داخل نیز مدیریت اقتصادی مناسبی در پیش گرفته شود.
مسئول سیاسی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین خاطرنشان کرد: سیاست های صحیح اقتصادی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام با محوریت اقتصاد مقاومتی جهت اجرا به مجلس و دولت ابلاغ شده است.
کوچک خانی در بخش پایانی یادآور شد: برای عملیاتی شدن ادعای دولت مبنی بر ایجاد اشتغال نیازمند صرف بودجه در جای مناسب به آن و نظارت های کافی و مناسب بر این موضوع هستیم و این بر همگان آشکار است که تنها راهکار برای عبور از مراحل دشوار اقتصادی، اجرای اقتصاد مقاومتی و توجه به توصیه های رهبری است.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها