خبرهای داغ:
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: بین سال های 1390 تا 1395، حدود 11 هزار نفر از جمعیت بی سواد استان کاهش یافت.
کد خبر: ۸۹۶۹۶۴۲
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا با اشاره به برنامه‌های نهضت سوادآموزی اظهار کرد: این مجموعه علاوه بر ارائه آموزش‌های خواندن و نوشتن، روان خوانی قرآن و معارف اسلامی را به افراد بی سواد آموزش می‌دهد، باسواد کردن افراد 10 تا 49 سال اولویت نهضت سوادآموزی است.

وی ادامه داد: وجود یک نفر بی سواد در استان قم هم زیاد است، روش های مختلفی را برای باسواد کردن افراد بی سواد داریم، در استان تمام اولیای دانش آموزان که از نعمت سواد بی بهره هستند را شناسایی کردیم، برای شناسایی افراد بی سواد از اطلاعات نهادهای مختلف استفاده می‌کنیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: گروهی از افراد بی سواد را در استان با کمک کمیته امداد، سازمان بهزیستی، انجمن‌های خیریه و اداره زندان ها شناسایی کردیم و برای این افراد برنامه‌های سوادآموزی را برگزار می‌کنیم.

قاسمی نیا با اشاره به آمار افراد بی سواد در استان قم اظهار کرد: در سال پیروزی انقلاب اسلامی حدود نیمی از جمعیت استان باسواد بودند، براساس نتایج سرشماری سال 1395، رقم باسوادی در جمعیت 10 تا 49 سال در استان قم به حدود 97 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: فاصله باسوادی بین زنان و مردان و روستاییان و مردم شهرنشین در استان قم کاهش پیدا کرده است، درصد باسوادی در روستاییان استان در ابتدای انقلاب 30 درصد بود، اما اکنون این آمار به 80 درصد رسیده است، بین سال های 1390 تا 1395، حدود 11 هزار نفر از جمعیت بی سواد استان قم کاهش یافت.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در پایان خاطرنشان کرد: برای کاهش آمار بی سوادان در استان قم نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی هستیم و باید این مساله به عنوان یک معضل فرهنگی و اجتماعی دیده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها