خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی:

بهره‌مندی مددجویان آذربایجان شرقی از مشاوره حقوقی 246 وکیل نیکوکار

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت این نهاد از مشاوره حقوقی رایگان 246 وکیل نیکوکار بهره‌مند هستند، گفت: در 9 ماهه سال جاری از 371 پرونده حقوقی مددجویان تحت حمایت این نهاد در محاکم قضایی 57 پرونده منجر به صدور رأی شده است.
کد خبر: ۸۹۶۹۶۹۴
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی با اشاره به اینکه مددجویان به علت عدم تمکن مالی به وکلای نیکوکار معرفی می‌شوند، افزود: 298 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در 9 ماهه سال جاری از مشاوره حقوقی وکلای نیکوکار بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه 24 میز خدمت حقوقی باهدف تسهیل ارائه خدمات حقوقی به مددجویان تشکیل‌شده است، اظهارداشت: میز خدمت حقوقی برای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجادشده و مشکلات حقوقی، عدم توانائی برای احقاق حق و پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت از دلایل تشکیل آن است.

کلامی با اعلام اینکه 30 وکیل نیکوکار به‌طور مستقیم با میز خدمت حقوقی این نهاد همکاری دارند، بیان کرد: در 9 ماهه امسال پرونده حقوقی 73 نفر از مددجویان تحت حمایت توسط کارشناسان اداره حقوقی این نهاد بررسی‌شده است.

وی بابیان اینکه مددجویان تحت حمایت این نهاد از پرداخت هزینه‌های دادرسی معاف هستند، خطرنشان کرد: مددجویان تحت حمایت دارای مشکلات حقوقی به کانون وکلا معرفی و نسبت به ارائه خدمات و پیگیری پرونده آن‌ها از سوی وکلای نیکوکار اقدام می‌شود.

کلامی از انعقاد تفاهم‌نامه بین این نهاد با کانون وکلای دادگستری، سازمان بسیج حقوقدانان و کانون سردفتران و دفتر یاران آذربایجان شرقی به‌منظور بهره‌مندی مددجویان از خدمات حقوقی و مشاوره‌ای خبر داد و افزود: طبق این تفاهم‌نامه‌ها ارائه مشاوره حقوقی در کلیه موضوعات حقوقی، جزائی و خانواده به مددجویان تحت حمایت این نهاد در یک روز از هفته و به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها