عضو کمیسیون حقوقی مجلس:

مردم توقع سخت‌تر شدن معیشت در اوضاع فعلی را ندارند/ مخالفت مجلس با افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها

عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: مردم با مشکلات بیکاری، تورم و نبود درآمد کافی دست و پنجه نرم می‌کنند و به تازگی نیز نگرانی‌ها از افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی، سایر کالاها و... مزید بر علت شده است.
کد خبر: ۸۹۶۹۶۹۵
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به بروز اعتراضات اخیر در برخی شهرها اظهار داشت: علت این تجمعات و اعتراضات، مشکلات معیشتی مردم و نگرانی از ایجاد گرانی‌های جدید ارزیابی می‌شود.

وی گفت: مردم با مشکلات بیکاری، تورم و نبود درآمد کافی دست و پنجه نرم می‌کنند و به تازگی نیز نگرانی‌ها از افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی، سایر کالاها و احتمالاً خدمات عمومی آب و برق مزید بر علت شده است.

وی گفت: در این شرایط توقع مردم این نیست که چنین افزایش قیمت‌هایی به صورت غیر منطقی انجام شود.

به گفته وی، اگر دولت اعلام می کند تورم 9 درصد است اثرات آن در جامعه به میزان همان 9 درصد باید باشد، اما زمانی که قیمت بنزین 50 درصد و گازوئیل 40 درصد افزایش یابد، دیگر نباید بگوید تورم 9 درصد است.

پورمختار خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر شاهد تورم در بخش خودرو، مواد غذایی و سایر اقلام حتی تا 100 درصد هستیم که این افزایش قیمت‌ها باعث نگرانی مردم شده و هزینه‌ها را بر مردم سنگین کرده که مدیریت این اوضاع اقتصادی به عهده دولت است.

وی تأکید کرد: مجلس از روز اول در این باره موضع گرفت و افزایش قیمت‌های این‌چنینی امکان تصویب در مجلس را نخواهد داشت.

به گزارش فارس، وی گفت: مردمی که دغدغه های معیشت دارند، شعارهای اقتصادی می‌دهند، در حالی که بین معترضان، افرادی نفوذ کردند که با توطئه از قبل طراحی‌شده برای ایجاد فتنه دیگری درصدد بودند اصل موضوع 9 دی که به عنوان رویداد بزرگی در تاریخ این کشور ثبت شد را خدشه‌دار کنند و اجازه ندهند صدای مردم ایران و انزجار آنها از فتنه شنیده شود.

این نماینده مردم در مجلس گفت: این جمعیت توسط منافقین، دلدادگان به آمریکا و دشمنان که البته تعدادشان زیاد نیست هدایت شده و شبانه در شهرها اغتشاش می‌کنند و سطل آشغال‌ها را آتش می‌زنند، دلشان به حال مردم نسوخته و موضع آنها موضع مردم نیست.

این عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور آگاهانه مردم در صحنه و آگاهانه این توطئه را خنثی کرد و شاهد بودیم که مردم معترض از شرایط اقتصادی، به سرعت خود را از جمعیت فتنه‌گر جدا کردند.

وی تاکید کرد: از نیروهای انتظامی و نیروهای امنیتی توقع می‌رود همکاری خوبی با مردم داشته باشند، در عین حال که با جدیت با فتنه‌گران برخورد کنند و اجازه ندهد این افراد از مردم سوءاستفاده کنند.

وی گفت: مردم می‌دانند که آمریکای جنایت کار، رئیس‌جمهور جانی و وزیرخارجه‌اش که اکنون بار دیگر از اغتشاش‌گران حمایت کرده‌اند، به هیچ کس رحم نمی‌کنند و اعتقادی به مردم ایران ندارد که قصد کمک به مردم را داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار