مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود در جمع بسیجیان حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) شاهرود گفت: اهل بیت سیاست مدار بودند و شاخص بصیرت سیاستمداری است
کد خبر: ۸۹۶۹۸۱۱
|
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سیدرضا مرتضوی در نشست گرامیداشت ۹ دی در حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) خواهران شاهرود در سخنانی با گرامیداشت حماسه مردمی ۹ دی به زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و اظهار کرد: در زیارت جامعه کبیر داریم" ساستَ العباد" و این بدان معناست که نه سیاست گریز باشیم نه سیاست باز بلکه سیاست مدار باشیم.
وی افزود: اهل بیت سیاست مدار بودند و شاخص بصیرت سیاستمداری است.
مرتضوی خاطر نشان کرد: امروز باید چشم و گوش ما به دو لب رهبر انقلاب باشیم مانند شهدا همچون شهید احمدرضا احدی که وصیت نامه نیم خطی دارد (نگذارید حرف امام روی زمین بماند) آیا الان اینگونه هستیم؟ در مسائل مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در کجا قرار داریم و چقدر تبعیت از ولایت می‌کنیم.
وی تصریح کرد: بصیرت میزان و شاخص ولایتمداری است و این فتنه‌ها برای این است که ما شاخص را گم می‌کنیم و از ولایت فاصله می‌گیریم و آوقت انحراف ایجاد می‌شود.
مرتضوی با بیان اینکه شهدا میزان درستی را زندگی فردی و اجتماعی داشتند گفت: شهدا با اقتدا به مولایشان امام حسین (ع) وارد کارزار مبارزه شدند و با تبعیت از ولایت حماسه‌ها آفریدند و دنیا را مات و مبهوت قدرت خود کردند.
وی با اشاره به جوانان دیروز و امروز انقلاب گفت: ما در جامعه امروز درست است که ریزش‌هایی داریم، اما رویش‌ها بیشتر از ریزش هاست و نمونه آن حضور خیل مدافعان حرم برای دفاع از حرم اهل بیت است و شهدایی که در این مسیر نثار کردیم که نشان از بصیرت این نسل همانند نسل دفاع مقدس و انقلاب است.
مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود با تاکید بر ترویج فرهنگ اسلام ناب در جامعه گفت: اگر می‌خواهیم در برابر دشمنان پیروز میدان باشیم باید تفکر و فرهنگ اسلام ناب را در جامعه حکم فرما نماییم که همانا تبعیت از قرآن و ولایت با بصیرت و هوشیاری است.
وی با اشاره به جنگ نرم امروز و حضور مبلغین در جامعه و ارتباط با جوانان بیان کرد: طلاب و روحانیون ما امروز باید مانند پیامبر در جامعه حاضر و طبیب دواری باشند که به دنبال بیمار می‌گردد تا او را مداوا کند و با جنگ و تهدیدات نرم دشمن امروز ما مشکلات بسیار و آسیب‌های اجتماعی فراوان داریم که باید به آن‌ها رسیدگی شود و مبلغین باید وارد جامعه شوند و این مشکلات و معضلات را شناسایی و در چارچوب آموزه‌های دینی بررسی و حل نمایند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها