جلال قلعه شاخانی در دومین جلسه ستاد برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم اظهار کرد: آموزش قرآن به عنوان یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآن در جامعه ضرورت دارد.
کد خبر: ۸۹۶۹۸۲۳
|
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جلال قلعه شاخانی در دومین جلسه ستاد برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم که با حضور معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان، رئیس اداره اوقاف شهرستان سنندج و مسئول دفتر قرآن و عترت این اداره کل در مجتمع فجر سنندج تشکیل شد، اظهار کرد: آموزش قرآن به عنوان یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآن در جامعه ضرورت دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر اطلاع رسانی بیشتر آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم گفت: لازم است با اطلاع رسانی بیشتر زمینه شرکت فعالان قرآنی در این آزمون بیش از پیش فراهم شود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم عنوان کرد: این آزمون از طریق پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir در چهار موضوع شامل حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت (ع) و انس با قرآن کریم برگزار می‌شود.

قلعه شاخانی، اخرین مهلت ثبت نام در این آزمون قرآنی را ۲۰ دی ماه جاری اعلام و خاطر نشان کرد: شرایط لازم برای هر چه بهتر برگزاری شدن این آزمون در زمان مقرر پیش بینی شود تا در صورت نیاز تصمیم‌های لازم اتخاذ گردد.



مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: دستورالعمل اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در بین مراکز، موسسات قرآنی و کانون‌های مساجد استان اعلام شده است.

وی، تقویت انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهاد‌های قرآنی، سنجش ارزیابی کمی کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، استاندارد سازی و جهت دهی آموزش‌های قرآن عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعداد‌های درخشان قرآنی به ویژه در گر و ه. سنی نوجوانان جوانان و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات جامعه قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن وعترت را از جمله اهداف این آزمون برشمرد.

امجدی افصحی، به زمان برگزاری این آزمون قرآنی اشاره و عنوان کرد: آزمون‌های کتبی تمامی رشته‌ها پنج‌شنبه ١٠ اسفند ماه، آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن ١٢ اسفند، آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه دانش آموزان شنبه ١٢ لغایت ١٧ اسفند ماه ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی، آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه بزرگسالان شنبه ١٢ لغایت ١٧ اسفند ماه ویژه رشته حفظ کل قرآن تعیین شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان کردستان نیز، به مشارکت بقاع متبرکه در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به تجمیع آزمون حفظ قرآن وزارت ارشاد و سازمان اوقاف و امورخیریه، علاوه بر مؤسسات قرآنی، بقاع متبرکه نیز فعالیت سازنده‌ای در جذب متقاضیان این آزمون دارند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات