بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در پی اعتراضات مردم به وضعیت معیشتی

در پی اعتراضات مردم به وضعیت معیشتی، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۸۹۶۹۹۰۵
|
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، متن کامل این بیانیه بدین شرح است:



بسم الله الرحمن الرحیم


پیروزی انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگویی موفق از نظام سیاسی مبتنی بر اندیشه‌ی امامت با مشارکت امت و پیشرفت شگرف علمی و همه جانبه‌ی کشور، مرهون حضور انقلابی و آگاهانه‌ی ملت و پیوند مستحکم آحاد مردم در همه عرصه‌ها با آرمان‌های امام خمینی (قدَّسَ الله نفسَهُ الذَّکیَّه) و نایب بحق ایشان امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و عصبانی کردن تمامی آن‌هایی است که تاب توانستن ما را در هیچ عرصه‌ای ندارند.

همه ما نظاره گر تجمعاتی هستیم، صدای مردمی که دراعتراض به وضعیت بد اقتصادی خواستار احقاق حقوق خود هستند و نسبت به شرایط و اوضاع گله مندند... گله مندند از مدیرانی که به لاک میز مدیریتی شان فرو رفته اند، گله مندند از سیاسی‌کاری و ماهی گیری‌ها از آب گل‌آلود مشکلات معیشتی و اقتصادی، گله مندند از کسانی که برای تصاحب سکان مدیریت کشور قول بهبود شرایط و اصلاح وضع معیشت داده اند و از پشت پنجره رسانه‌ها به چشم مردم زل زدند و وعده‌های امیدآفرین دادند.


باید باور کنیم این انقلاب مال پابرهنگان و مستضعفین است و وضعیت فعلی مورد اعتراض همه دلسوزان انقلاب نیز هست. مردمی که هم اکنون شاهد اعتراضات آنان هستیم کسانی هستند که همواره پیرو ولایت فقیه بوده و در دفاع از کشور شهید و جانباز داده اند بنابراین نباید به اعتراضات آنان بی توجه بود.


دولت فعلی ضعف‌ها و کاستی‌هایی را در مسیر خود داشته است که مهمترین آن طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ضعف بزرگ اقتصادی و عدم برنامه ریزی بلند مدت و استراتژیک و آینده نگرانه برای نظام اقتصادی است. این ضعف مدیریت اقتصادی در کنار دیگر ضعف‌های اجرایی موجبات موثر شدن تحریم‌ها در کشور گشته است. سال هاست که رهبر معظم انقلاب جز اقتصاد شعار دیگری برای سال‌هایی که در حال گذر است ندارد، اما هزاران تاسف و صد حیف که گوش برخی مدیران نسبت به صدای معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سخت ناتوان گشته است. چقدر هشدار‌های دلسوزانه رهبری را شنیدیم که با مفسدین اقتصادی برخورد جدی کنید و آنان که باید برخورد می‌کردند، عملا برخورد قاطعی را صورت ندادند و کار را به جایی رساندند که رهبری در جواب اعتراض جوانان به این همه فساد نوشتند چشم انتظار به قدرت رسیدن شما جوانان با تقوا هستیم.


تا دیروز که تمام وعده‌ها و تغییر در شرایط را به باغ پرمیوه برجام نسبت می‌دادند، اما امروز که خزان برجام را می‌بینند عملا مشاهده می‌کنیم که هیچ تدبیری در وضعیت اقتصادی جامعه ندارند و گمان مرود که مجدد می‌خواهند بر مدار ما نمی‌توانیم‌ها حرکت کنند و باغ بهشت امیدی که مردم را به سوی آن فرا خوانند امروز در مسیر کویر پیش رود.


از همان ابتدا بسیج دانشجویی پیگیر وضعیت اقتصادی و کار مطالبه گری بودند، اما دریغ از کوچکترین توجهی از طرف مسئولین، زمانی که جنبش دانشجویی بر سر شفافیت با هدف افزایش اعتماد عمومی و کاهش فساد، تلاش می‌کرد، بودند کسایی که نامه‌ی رفع حصر می‌نوشتند. به عده‌ای که خستگی مردم از این شرایط مهیب اقتصادی و تنگنا‌ها را دسیسه‌ی دیگران می‌دانند، هشدار می‌دهیم که ناتوانی و بی کفایتی خود را به تقصیر دیگران نیاندازند.


قشر آگاه، بیدار و فرهیخته دانشجو نسبت به برطرف نمودن این ضعف‌ها دردولت تاکید شدیدی دارد، اما از سوی دیگر در شرایط کنونی با توجه به قرار داشتن نظام اسلامی در پیچ تاریخی، دشمنان اسلام به سرکردگی آمریکای جهانخوار با اعمال انواع فشار و مانع تراشی در راه تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی علی الخصوص در تحقق رفاه نسبی، سعی دارند از یک سو با القای ناکارآمدی نظام به واگرایی مردم از حاکمیت دینی دامن زنند و از دیگر سو با تبلیغات گسترده و تغییر در بینش، گرایش و منش ملت، نجات از وضعیت نامطلوب را توسل به اقتصاد سرمایه داری و همنوایی با آمریکای جهانخوار معرفی و بدین وسیله نظام اسلامی را از درون با فروپاشی مواجه نمایند. اما اکنون این ملت شریف از دولت و دستگاه اجرایى گله مندند و پاسخگویى مسئولان اجرایى کشور در حوزه حل مشکل معیشت را مطالبه مى کنند و خواستار رسیدگى به امور هستند که البته عده اى محدود که از منابع مشخص تغذیه مى شوند قصد دارند این مطالبه به حق مردم از دولت را با جهت دهى به سمت حواشى تحت شعاع قرار دهند که ملت ایران با بیدارى بارى دیگر مشت محکمى بر دهانشان خواهد کوبید و اجازه دخالت مزدوران غربى و اسرائیلى در مسائل داخل کشور را به آن‌ها نخواهد داد.


بسیج دانشجویی ضمن هشدار به سواستفاده افراد سودجو، ضدانقلاب و فرصت طلب از این تجمعات خواستار پاسخگویی سریع نهاد‌های ذیربط و برنامه ریزی جهت بهبود وضعیت موجود است. نخواهیم گذاشت که شعار‌های پاک و عدالت طلبانه به سمت تجزیه و ویران کردن کشور منحرف شود و هر گونه سواستفاده‌ی دشمن را از این فضای اعتراضی محکوم می‌کنیم و اعلام می‌داریم که خارج از مطالبات بر حق مردم شریف، به طور قطع هرگونه حرکت خیابانی ساختارشکنانه و اقدام غیرقانونی و نافرمانی اجتماعی دشمن شادکن قابل قبول نیست و قاطبه دلدادگان به عزت و اقتدار کشور عزیز بازی در پازل هدایت‌شده ضدانقلاب را تأیید نمی‌کنند، چرا که در حماسه نه دی ملت به میدان آمدند و از خواسته‌های بر حق خود دفاع کردندو همیشه نشان داده اند تا انتها پشت دین، نظام و رهبری خواهند ایستاد. به راستی که صف گله‌مندان و پشیمانان از صف معاندین و ضد انقلاب جداست پس باید نه دی تبدیل به یک گفتمان بشود باید نه دی را همیشه و همه روزه در مقابل دیدگان خود قرار دهیم تا همیشه هوشیار باشیم و خطر بزرگ اسلام آمریکایی را فراموش نکنیم؛ و السلام علی عباد الله الصالحین

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات