خبرهای داغ:
آيت‌الله علوي گرگاني:

جوانان قلب خود را با كلمات اهل بيت(ع) نوراني كنند

يكي از مراجع تقليد گفت: كساني كه با دل به سخنان پيامبر اكرم(ص) گوش مي‌كردند موفق مي شدند و جوانان نیز قلب خود را به كلمات اهل بيت(ع) نوراني كنند.
کد خبر: ۸۹۶۹۹۱۵
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی در دیدار جمعی از دانشجویان حزب الله لبنان با اشاره به آیه‌ای از قرآن اظهار کرد: جوانی نعمت بزرگی است و باید از درگاه خداوند تشکر کرد که اهل دین و قرآن هستید بنابراین باید تلاش کنید مشمول رحمت و برکت خداوند باشید.

وی خاطرنشان کرد: از آیات قرآن به این مسئله می‌رسید که کسی که تنها گوش دهد نمی‌تواند مضمون سخن را درک کند بلکه باید همراه گوش دادن قلب نیز همراهی کند تا سبب هدایت فرد شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر گوش دادن بدون حضور قلب باشد فایده‌ای ندارد گفت: این قرآن برای کسی تأثیرگذار و تحول‌آفرین است که با قلب گوش دهد و هر کس به اطاعت از فرامین و سخنان خداوند می‌پردازد نباید دلش را به امور دیگر مشغول کند.

وی خاطرنشان کرد: فرد باید به خوبی به سخنان گوش دهد تا در آن اثر داشته باشد همیشه ما نیاز به فهم و درک داریم باید شناخت و فهم در زمینه خداوند داشته باشیم.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: برخی مانند عمار و سلمان اطراف پیامبر اکرم(ص) بودند که می‌توانستند سخنان پیامبر اکرم(ص) را درک کنند ولی برخی نمی‌توانستند این سخنان را درک کنند ابوجهل نتوانست سخنان پیامبر اکرم(ص) را با دل و درونش گوش دهد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که با دل به سخنان پیامبر اکرم(ص) گوش می‌کردند موفق می‌شدند شما جوانان لبنانی قلب خود را به کلمات اهل بیت(ع) نورانی کنید و در کشور خود این امر را انتشار دهید.

این مرجع تقلید یادآور شد: عمل به سخنان پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) سبب می‌شود از بهشتیان باشیم و کارهای خیرمان افزایش پیدا کند.

ارسال نظرات