خبرهای داغ:
عضو هیئت رییسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه:

سبک زندگی شهدای روحانی را برای نسل جوان تبیین کنیم

عضو هیئت رییسه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم گفت: ما باید سبک زندگی شهدای روحانی را برای آحاد مردم به خصوص نسل جوان به درستی تبیین کنیم.
کد خبر: ۸۹۶۹۹۲۲
|
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

سبک زندگی شهدای روحانی را برای نسل جوان تبیین کنیم

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، با اشاره به تجلیل ویژه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از حماسه جاویه شهدای روحانی و اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: امام راحل در کلامی زیبا و پرمعنا فرمودند سلام بر حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت که رساله علمی و عملی خود را با دم شهات ومرکب خون نگاشتند.

وی با بیان این که شهدای روحانیت بی شک علمداران مقابله با استکبار هستند، گفت: ما فقط در دوران دفاع مقدس حدود 3 هزار و پانصد شهید روحانی داشته ایم، ضمن آن که در دوران انقلاب و مقابله با رژیم ستمشاهی و در عصر حاضر نیز شهدای روحانی مدافع حرم نشان دادند که مردان علم در عرصه عمل و جهاد در راه خدا نیز حقیقتاً خوش درخشیدند.

این استاد حوزه افزود: ستارگان آسمان اندیشه فیضیه با علمداری خود در مسیر عبودیت و بندگی خدا گام برداشته و در راه رسیدن به محبوب و دلدار حقیقی یعنی پروردگار عالمیان ، سند بندگی را با خون مطهر خویش امضا کردند.

وی گفت: حضور روحانیت در دفاع مقدس یک حضور بسیار پرمعنا و شکوهمندی بود که باعث نشاط و قوت قلب رزمندگان اسلام بود.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، ضمن تجلیل از دست اندرکاران برگزاری کنگره های شهدای روحانی در سراسر کشور بیان داشت: این کنگره ها و محافل در واقع پل ارتباطی است برای بازخوانی اهداف شهدا و این که همیشه بدانیم

حدیث شهید و شهادت باید سینه به سینه به نسل ها منتقل شود و بهترین جایگاه اجتماع در کنگره های عظیم شهداست که فضای معنوی حاکم بر آن ها و به خصوص حضور خانواده های معظم شهدا ، فضای خاصی ایجاد می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار