قافله عزاداری حضرت زهرا(س) اسفندماه در فریدونکنار برگزار می شود

عضو شورای فرهنگ عمومی فریدونکنار با اشاره به اینکه در هر سال بیش از 2 هزار نفر در این مراسم شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: قافله سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در اسفندماه جاری به صورت عزاداری از مسجد جامع فریدونکنار آغاز می‌شود و تا مصلی ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۸۹۶۹۹۴۱
|
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ابوالقاسم فرجی در گفت‌و‌گویی با اشاره به برگزاری ششمین قافله عزاداری شام غریبان حضرت فاطمه(س) در این شهرستان در اول اسفندماه امسال، اظهار کرد: مراسم شام غریبان حضرت زهرا(س) در هر سال با حضور هیأت‌های مذهبی و محبان اهل بیت(ع) در فریدونکنار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه به منظور هماهنگی برگزاری این مراسم با محوریت سازمان تبلیغات و شورای هیأت‌های مذهبی جلسه‌های متعددی برگزار می‌شود، تصریح کرد: هزینه این مراسم به صورت خودجوش و مردمی و بخش کوچکی نیز از سوی برخی نهادها تامین می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی فریدونکنار با اشاره به اینکه در هر سال بیش از 2 هزار نفر در این مراسم شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: قافله به صورت عزاداری از مسجد جامع فریدونکنار آغاز می‌شود و تا مصلی ادامه می‌یابد.

فرجی افزود: در طول این مسیر مداحان اهل بیت(ع) به ذکر مصیبت، سینه‌زنی و نوحه‌خوانی می‌پردازند و در نهایت نیز در مصلی با سخنرانی و پذیرایی شام به پایان می‌رسد.

وی در پایان گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته دستگاه‌هایی چون دفتر امام جمعه، ستاد برگزاری نماز جمعه، اداره تبلیغات، شورای هیأت‌های مذهبی، دفتر آیت‌الله وحید خراسانی، اتحادیه‌های صنفی و خیران در برگزاری این مراسم حمایت‌های مادی و معنوی به عمل می‌آورند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار