امام جمعه طرقبه مهم‌ترین امتیاز انقلاب اسلامی را ولایت مداری مردم مطرح کرد.
کد خبر: ۸۹۶۹۹۹۲
|
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضویامام جمعه طرقبه با بیان اینکه این انقلاب متعلق به مردم است و در شجره آن خون هزاران شهید وجود دارد تصریح کرد: در ۹ دی ماه همه به صحنه آمدند و مشت محکمی به دهان دشمن زدند و آب به روی آتش فتنه ریختند و توطئه را خنثی کردند.

حجت الاسلام محمد ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ ضمن اشاره به اهمیت سالروز نهم دی به توصیف مفهوم بصیرت پرداخت و گفت: خداوند بصیر، قرآن کتاب آسمانی بصایر و پیامبر اکرم (ص) نیز دعوتش بر اساس بصیرت است.

وی ایمان را موتور محرکه برای انسان و بصیرت را چشم او برای طی مسیر سعادت توصیف کرد و افزود: طبق روایات، انسان اگر چشم ظاهر نداشته باشد عیب نیست بلکه مهم‌ترین عیب برای بشر، نداشتن چشم بصیرت است.

امام جمعه طرقبه با اشاره به آیات قرآن در مورد بصیرت، اظهار کرد: کسی که چشم ظاهر ندارد چنانچه ایمان داشته باشد، به جهنم نمی‌رود، ولی کوردلان اهل جهنم‌اند.

وی افزود: چشم ظاهر گاهی به انسان دروغ می‌گوید، اما چشم باطن هرگز این کار را نمی‌کند و سراب را به عنوان آب نشان نمی‌دهد.

حجت الاسلام ایزدی تقوا و تعقل‌گرایی را از راه‌های کسب بصیرت عنوان کرد و گفت: تقوا و تعقل گرایی و همنشینی با عالمان راه بصیرت است و انسان اگر تقوا داشته باشد یعنی ابزار شناخت دارد و حق را از باطل تشخیص می‌دهد.

وی مهم‌ترین موضوع بصیرت را ولایتمداری دانست و بیان کرد: ولایتمداری ابزاری است برای اینکه انسان به فتنه مبتلا نشود.

امام جمعه طرقبه با اشاره به حوادث ۱۹ دی که سر آغاز شکل گیری نظام جمهوری اسلامی شد، اظهار کرد: به نظر من این دهه یعنی از ۹ تا ۱۹ دی دهه بصیرت باید باشد.

وی مهم‌ترین امتیاز انقلاب اسلامی را ولایت مداری مردم مطرح کرد و گفت: از نمونه‌های بارز بصیرت مردم مسئله ۹ دی است.

حجت الاسلام ایزدی خاطرنشان کرد: زمانی که دشمنان دیدند انقلاب نه تنها از پای در نیامده است بلکه روز به روز قوت و قدرت می‌گیرد، به این نتیجه رسیدند که باید فتنه‌ای به‌پا کنند و چه زمینه‌ای بهتر از انتخابات که محل رقابت است.

وی افزود: فتنه‌گران عده‌ای از عوامل خود و یک عده بی‌بصیرت را به میدان کشاندند و مهم‌ترین گناهشان این است که دشمن را امیدوار کردند.

امام جمعه طرقبه با بیان اینکه این انقلاب متعلق به مردم است و در شجره آن خون هزاران شهید وجود دارد تصریح کرد: در ۹ دی ماه همه به صحنه آمدند و مشت محکمی به دهان دشمن زدند و آب به روی آتش فتنه ریختند و توطئه را خنثی کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها