خبرهای داغ:
مدیرکل استاندارد استان قزوین :

بیشترین واحدهای مشمول استاندارد اجباری در حوزه ساختمان است

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: از لحاظ شمول بیشترین واحدهای مشمول استاندارد اجباری در حوزه ساختمان است اما به لحاظ تعداد مواد شیمیایی بیشترین تعداد پروانه را دریافت کردند زیرا تنوع مواد شیمیایی زیاد است.
کد خبر: ۸۹۷۰۰۱۰
|
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، محمود طاهری مدیرکل استاندارد استان قزوین در جلسه شورای استاندارد استان که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت:۶۶۴ واحد تولیدی دارای استاندارد اجباری در استان داریم و در ۹ ماهه نهست سال جاری یکهزار و ۱۰۶ پروانه استاندارد معتبر صادر کردیم.
وی با بیان اینکه تعداد آزمایشگاه های همکار در سطح استان ۶۸ آزمایشگاه است، افزود: در ۹ ماهه نخست سال جاری از ۵۳ شهربازی وزمین بازی در سطح استان بازرسی انحام شد .
مدیرکل استاندارد استان قزوین اضافه کرد:از لحاظ شمول بیشترین واحدهای مشمول استاندارد اجباری در حوزه ساختمان است اما به لحاظ تعداد مواد شیمیایی بیشترین تعداد پروانه را دریافت کردند زیرا تنوع مواد شیمیایی زیاد است.
طاهری با بیان اینکه از ابتدای سال حاری تاکنون ۱۸ هزار و ۴۹ نفر ساعت آموزش توسط اداه کل استاندارد استان ارایه شده است، ادامه داد: همچنین آموزش کارشناسان رسمی اداره کل استاندارد به لحاظ درصدی در این مدت ۱۲۳ درصد بود که نشان می دهد جلوتر ازبرنامه حرکت می کنیم.
وی عنوان کرد:از ۹۵ درصد واحدهای تولیدی و تأسیسات گازپرکنی فعال در سطح استان بازدید و بازرسی به عمل آمده و ۷۰ مورد گواهی نامه کاربرد علامت استاندارد در ۹ ماهه گذشته صادر شده است.
مدیرکل استاندارد استان قزوین تصریح کرد:یکی از فرآورده های مشمول استاندارد اجباری، انرژی مورد مصرف صنایع است که ۴۰ درصد از برنامه تحقق یافته که شامل صدور ۲۵ گواهی نامه استاندارد است.
به گفته طاهری در ۹ ماهه گذشته باید ۶۱ مورد گواهی استاتدلرد انرژی مورد مصرف صنایع در استات صادر می شد که هنوز به طور کامل تخقق نیافته است.
وی بیان کرد:نمونه برداری از واحدهای تولیدی سطح استان ۸۶ درصد تحقق یافته است که انتظار می رود در سه ماهه باقی مانده از سال آن را به ۱۰۰ درصد برسانیم.
مدیرکل استاندارد استان قزوین با اشاره به اجرای طرح طاها دراستان خاطرنشان کرد:در این طرح نمونه های مورد آزمایش را از بازار خریداری می کنیم که در این مورد تاکنون ۵۹ درصد از برنامه پیش بینی شده تحقق یافته است.
طاهری اظهار داشت:بر اساس آیین نامه هر نازل سوخت را در سال باید ۲ بار تست کنیم که در قزوین این کار ۴ بار انجام می شود که نشان از برخورد سخت گیرانه تر در این مورد دارد و تاکنون ۷۸ درصد از برنامه پیش بینی شده تحقق یافته است.
وی یادآور شد:تمام ترازوهای استان سالی یکبار باید مورد آزمایش قرار می گیرد و باسکول های استان هم در ۹ ماهه گذشته یکهزار و ۲۹۸ بار مورد آزمایش قرار گرفت در حالی که تعهد ما ۹۰۰ بار بود.
۱۰۰۹/۳۰پ/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها