خبرهای داغ:
استاندار قزوین تأکید کرد

لزوم اخذ گواهی استاندارد آسانسورهای دستگاه های اجرایی

استاندار قزوین گفت:تمام مدیران دستگاه های احرایی دولتی و غیردولتی باید برای دریافت گواهی استاندارد آسانسور ساختمان دستگاه اجرایی تحت نظارا خود اقدام کنند.
کد خبر: ۸۹۷۰۰۱۳
|
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای استاندارد استان که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: وسایل بازی که در شهربازی ها یا پارک های سطح استان نصب می شود باید گواهی استاندارد تولید داشته باشد.
وی افزود:اگر وسایل و تجهیزات بازی را از مبادی دارای استاندارد خریداری کنیم قطع به یقین گواهی استاندارد دارد البته در مرحله نصب و بهره برداری هم باید گواهی استاندارد مربوطه را از اداره کل استاندلرد دریافت کند.
استاندار قزوین با تأکید بر اینکه هر گونه خرید و نصب تجهیزات بازی باید گواهی استاندارد داشته باشد، اضافه کرد:با توجه به اینکه بچه ها با این تجهیزات سر و کار دارند، برخوردای وسایل بازی از گواهی استاندارد بسیار حایزاهمیت است زیرا حتی یک نقص عضو کوچک هم تمام زندگی بچه را تحت شعاع قرامی دهد.
زاهدی ادامه داد:مدت زمان بازرسی برای صدور گواهی استاندارد باید با سرعت بیشتری انجام شود تا متقاضی بنا به پروسه طولانی از دریافت گواهی استاندلرد منصرف نشود.
وی با اشاره به ضرورت بهره مندی آسانسورها از گواهی استاندارد عنوان کرد:بنا به هر دلیلی اگر آسانسور مجموعه های مسکونی که تعداد واحد بالایی دارد، استاندارد نباشد هر لحظه ممکن است اتفاقات ناگواری رخ می دهد.
استاندار قزوین تصریح کرد:تمام دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی که مردم در ساختمان آنها رفت و آمد داشته و به نظام وابسته هستند باید دارای آسانسورهای استاندارد باشد.
زاهدی گفت:با توجه به اهمیت موضوع مدیران تمام دستگاه های اجرایی باید درخواست دریافت گواهی استاندارد را به اداره کل استاندارد ارسال کنند تا اقدامات لازم صورت گیرد.
وی بیان کرد:در غیر این صورت تبعات هر نوع حادثه ای برعهده مدیر ان دستگاه است.
استاندار قزوین اظهار داشت:آسانسور پاساژها، بیمارستان ها، اماکن مسکونی بالای ۱۰ واحد و اماکن مشابه هم موظف به اقدام جهت دریافت گواهی استاندارد برای آسانسوره بوده و شهرداری ها باید این موضوع را به آنها ابلاغ کنند.
زاهدی خاطرنشان کرد:در گذشته بر اساس مجوزی که به نظام مهندسی ساختمان داده شده بود، این سازمان محاز به صدور گواهی استاندارد برای آسانسورها بود که بر این اساس هنوز مدت اعتبار برخی از این آسانسورها تمام نشده است.
وی یادآور شد:البته در بازرسی های اداره کل استاندارد اگر همین آسانسورها دچار نقص شده باشد باید هر چه سریعتر نقص موجود برطرف شود.

1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار