رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه مطرح کرد

«انقلاب اداری» راهکار ایجاد رضایتمندی برای مردم/ نبض شهرستان ابرکوه در دست نیرو‌های ولایی و انقلابی است

امام‌جمعه ابرکوه گفت: امروز برای ایجاد رضایتمندی مردم باید در بخش اداری یک انقلاب صورت گیرد و ضمن رسیدگی به اعتراضات آنان، دیگر مردم بازیچه کاغذبازی و پاس‌کاری برخی ادارات نشوند.
کد خبر: ۸۹۷۰۰۴۲
|
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج  از ابرکوه، ساعتی پیش محمد حامد حرزاده مسئول سیاسی سپاه الغدیر استان یزد با حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام حسینی امام‌جمعه ابرکوه با بیان اینکه ابرکوه یک شهرستان ولایی است نه سیاسی، اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم ابرکوه سیاست زده و دنباله‌رو احزاب مختلف نیستند، حاشیه‌های گروه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا در این شهرستان هم وجود دارد، اما نبض آن در دست نیرو‌های ولایی و انقلابی است.
هرگونه افراط یا تفریط گروه‌های سیاسی مهار می‌شود
حسینی با تأکید بر اینکه گروه‌های سیاسی ابرکوه همسو با نیرو‌های ولایی هستند، تصریح کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب که باید جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشیم، در ابرکوه نیز همین موضع پابرجا است. گروه‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا تا زمانی که در مسیر ولایت باشند برای ما محترم بوده و در صورت افراط یا تفریط، مهار خواهند شد.
وی افراط را جلوتر و تفریط را عقب‌تر از مواضع رهبری قرار گرفتن، دانست و افزود: تمام تلاش ما بر این است که وحدت و انسجام عمومی را در پرتو انگیزه‌های انقلاب حفظ کنیم؛ چرا که مدیریت شهر در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... بر پایه و مبنای وحدت استوار است، دیگر نیازی به حمایت از یک گروه خاص نیست و تنها ملاک حمایت، همسویی با مواضع، ولی فقیه است.
برخی ادارات با کاغذبازی مردم را پاس می‌دهند
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تلاش در جهت تعمیق رضایتمندی مردم را یکی از نیاز‌های کلان در سطح کشور مطرح کرد و گفت: باید از ناحیه ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های قضایی تلاش مضاعفی در این زمینه صورت گیرد. در سطح کشور نحوه برخورد عوامل قضایی با ارباب رجوع (چه شاکی و چه متهم) و گذاشتن وقت تام برای رسیدگی به پرونده‌ها که بعضاً هم رعایت نمی‌شود، می‌تواند بر سطح رضایتمندی مردم تأثیر داشته باشد.
حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در برخی ادارات شهرستان‌های مختلف مجموعه‌ها و عوامل اداری با کاغذبازی و پیچیده کردن روند اداری، مردم را پاس‌کاری کرده و موجبات سرگردانی و نارضایتی آن‌ها را رقم می‌زنند که متأسفانه نمونه این برخورد‌ها در کشور کم نیست.
حراست ادارات نسبت به مفاسد و شناسایی مهره‌های کارساز و دردسرساز بی‌تفاوت هستند
حسینی اذعان کرد: تنها راهکار وصول به نتیجه مطلوب در بخش فراهم کردن رضایتمندی مردم، به وجود آمدن یک انقلاب اداری در سطح کشور است. ادارات باید از مبانی و تعاملات فاسد دست برداشته و بخش نظارت و حراست هر دستگاه که مهره‌های دردسرساز و کارساز را به‌خوبی می‌شناسد، نسبت به مفاسد موجود در همان دستگاه بی‌تفاوت عمل نکند.
وی یادآور شد: کسانی که حقوق‌بگیر دولت هستند، زیرآب دولت را می‌زنند و آنانی که در زیر سایه رأفت نظام مورد حمایت مالی، امنیتی و معیشتی قرار می‌گیرند، برای مردم دردسرسازی و مشکل تراشی می‌کنند. بحث امروز مملکت ما صرفاً مسائل سیاسی نیست که عوامل و گروه‌های سیاسی را رقیب هم بدانیم؛ بلکه موضوع اصلی این است که شاید توصیه مقام معظم رهبری در برخورد با فقر، فساد و تبعیض در مجموعه‌های بدنه اجرایی و در مسئولیت‌پذیری مقامات قضایی در کشور به صفر رسیده باشد.
باید عوامل بسترساز اعتراضات مردم را پیدا و برطرف کرد
امام‌جمعه ابرکوه تأکید کرد: خروجی توجه نکردن به مشکلات مردم و وجود فساد در بدنه دستگاه‌های اجرایی همین می‌شود که عده‌ای پیدا شوند و زبان به اعتراض باز کنند؛ لذا به‌جای سرکوب کردن این فریاد‌ها باید به ریشه و بستری که چنین شرایطی را فراهم کرده است پیدا کرده و آن را برطرف کرد.
در ادامه محمدحامد حرزاده معاون سیاسی سپاه الغدیر استان یزد اظهار کرد: در رابطه با مباحث بصیرتی رهبر معظم انقلاب محوریت داشته و باید از ایشان خط گرفت. ضمن اینکه در هر شهر ائمه جمعه وظیفه بصیرت افزایی را بر عهده دارند.
حرزاده تصریح کرد: با توجه به اوضاع فتنه‌خیز جامعه و با وجود این ابزار نوین ارتباط‌جمعی از جمله شبکه‌های مجازی، بصیرت بخشی به اقشار مختلف بسیار مشکل است و دشمن در این زمینه برنامه ریزی کرده، وقت گذاشته و هزینه می‌کند تا به گفته خودش با برنامه‌های مدنی که دارد فروپاشی از درون را دنبال کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار