معاون استاندار لرستان:

ضرورت تعیین تکلیف واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها

معاون استاندار لرستان بر لزوم تعیین تکلیف واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۷۰۰۵۴
|
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، گودرز امیری ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی لرستان در خصوص واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها بیان کرد: عوامل مختلفی برای تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها وجود دارد به همین دلیل باید بتوان با استفاده از راهکارهای مختلف شرایط را برای احیای آنها مهیا کرد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای تغییر کاربری واحدهایی که از پیشرفت فیزیکی اندکی برخورد بوده و یا ادامه فعالیت آنها اقتصادی نیست اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان عنوان کرد: همچنین باید به دنبال سرمایه‌گذار جدید برای واحدهایی که تملکشان توسط بانک قطعی شده باشیم.

امیری اظهار داشت: از سوی دیگر واحدهایی که تملک آنها قطعی نشده و اکنون در اختیار متقاضیان خود قرار دارند شرایط برای اجاره به شرط تملیک و یا تعیین تکلیف آنها مهیا شود.

این مسوول اظهار داشت: همچنین نامه‌ای به ستاد اقتصاد مقاومتی کشور مبنی بر لزوم حذف ترک تشریفات، اخذ وثیقه قطعی به جای ۵ تا ۱۰ درصد آورده متقاضی برای تعیین تکلیف واحدهای تملک شده ارسال خواهد شد.

وی بیان کرد: به هر حال باید شرایط را برای استفاده از ظرفیت‌های واحدهای تملک شده توسط بانک‌ها مهیا کنیم تا بار دیگر شاهد قرار گرفتن آنها در چرخه اقتصاد استان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم توجه ویژه برای اجرای طرح اشتغال فراگیر در استان، افزود: انتظار می‌رود همه دستگاه‌های ذی‌ربط شرایط را برای استفاده از این طرح برای اشتغال‌زایی در سطح شهرستان‌های استان مهیا کرده و هیچگونه تعللی در این راستا صورت نگیرد.

امیری اظهار داشت: همچنین‌ باید بانک‌های عامل تسهیلات مستقیم خود را در سامانه رونق تولید ثبت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار