خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد مطرح کرد

توجه ویژه ائمه معصومین(ع) به حضرت معصومه(س)

استاد حوزه علمیه قم گفت: حضرت معصومه(س) یک امامزاده است، اما به دلیل اخلاص به مقام بالایی رسید و مورد توجه ویژه ائمه معصومین(ع) بود.
کد خبر: ۸۹۷۰۱۷۰
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد شامگاه دوشنبه در جلسه سخنرانی که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اهمیت اخلاص اظهار کرد: حضرت زهرا(س) 18 سال عمر کرد، اما این بانوی بزرگوار به دلیل اخلاص به مقام بالایی رسید و برترین زن دنیا حضرت زهرا(س) است , این بانوی بزرگوار در طول زندگی صبور بود.

وی ادامه داد: تمام کسانی که با حضرت یوسف در ارتباط بودند، به برکت یک انسان صبور نجات پیدا کردند، حضرت یوسف از کودکی سختی‌های زیادی را تحمل کرد، ولی در برابر این سختی‌ها صبور بود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: سلمان یک شیعه ناب خالص ذوب در امام علی(ع) بود، هر کسی که با سلمان فارسی ارتباط داشت، نجات پیدا کرد و ائمه معصومین(ع) بارها این صحابی را مدح کردند.

فرحزاد تصریح کرد: حضرت معصومه(س) یک امامزاده است، اما به دلیل اخلاص به مقام بالایی رسید و زیارتنامه حضرت معصومه(س) توسط ائمه معصومین(ع) بیان شده است.

وی ادامه داد: انسانی که شیفته خداوند شود، دیگر به انسان‌ها و پدیده‌های دنیا توجه نمی‌کند، اتصال به انسان‌های الهی هم می‌تواند ما را به خداوند نزدیک کنیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: خداوند هر چه که برای مومنین مقدر می‌کند، به مصلحت آن‌ها است و باید انسان‌های مومن در برابر بلایا صبر پیشه سازند و موج بلایا را با دادن صدقه از خود دور کنند.

فرحزاد در پایان با اشاره به سیره زندگی حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار تنها 28 سال زندگی کرد و حضرت معصومه(س) هیچ وقت ازدواج نکرد و قبر این بانوی بزرگوار در شهر قم برکات زیادی داشته است.

ارسال نظرات