مهندسان میبدی موفق به ساخت دستگاه کاهش آلایندگی واحد‌های فولاد سازی شدند

مهندسان جوان میبدی موفق به طراحی و ساخت دستگاه کاهش آلایندگی واحد‌های فولاد سازی شدند.
کد خبر: ۸۹۷۰۱۸۳
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، دستگاه کاهش آلایندگی واحد‌های فولادی چند ماهی است در یکی از واحد‌های فولاد سازی شهرستان میبد نصب شده وتوانسته میزان آلایندگی این کارخانه را تا ۹۵ درصد کاهش بدهد.
به گفته آقای دشتی سازنده این دستگاه ساخت این دستگاه سه ماه به طول انجامیده و با هزینه‌ای حدود یک چهارم مشابه خارجی آن ساخته شده است.
حقیقی مدیرعامل این واحد فولادی می‌گوید" با نصب این دستگاه در کارخانه نه تنها مشکل فرار دود و آلایندگی در کارخانه کاهش یافته بلکه باعث افزایش بازدهی تولید و حذف توقف تولید شده است.
کارگر رئیس اداره محیط زیست شهرستان میبد هم می‌گوید: این واحد تا چند ماه پیش یکی از واحد‌های آلاینده در شهرستان میبد بود ولی حالا به مدد خلاقیت و ابتکار جمعی از جوانان متخصص میبدی و نصب این دستگاه میزان آلایندگی واحد فولادی به کمتر از ۵ درصد رسیده است.
با بهره گیری از این دستگاه در این کارخانه دود ناشی از ذوب مواد اولیه با استفاده از لوله‌های تعبیه شده به دستگاه بک فیلتر منتقل و دود و غبار ان جدا سازی و دوده هادر کیسه‌هایی جمع آوری می‌شود و برای استفاده در دیگر صنایع به فروش می‌رسد.
کارگران این کارخانه فولاد هم با اشاره به اینکه تا قبل از نصب این دستگاه کار کردن در این واحد برای آن‌ها مشکل بوده است، گفتند با بهره برداری از این دستگاه حالا می‌توانند به راحتی در این کارخانه کارکنند.
ساخت این دستگاه همچنین توانسته ۸۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی به ازای واردات هردستگاه برای کشور به همراه داشته باشد.
فلاح فرماندار میبد ساخت این دستگاه را نتیجه اعتماد به جوانان دانست و گفت::بنا داریم با حمایت بیشتر از این مهندسان جوان زمینه فعالیت و خلاقیت بیشتر آنان را در راستای کمک به اقتصاد مقاومتی و خود اتکایی کشور فراهم کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار