جوکار گفت: ملت ایران ضمن مطالبه گری به حق خود اجازه موج سواری و تخریب اموال عمومی را به عده ای با بهانه اعتراضات آن ها نخواهد داد و این حرکت ها سطحی و نابودشدنی است.
کد خبر: ۸۹۷۰۱۸۶
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی؛ در خصوص مطالبات اقتصادی مردم گفت: طبیعی است که با توجه به شرایط فعلی وضعیت اقتصادی و معیشتی، دغدغه‌هایی برای مردم به وجود بیاورد و آنان به دنبال راهی برای بیان مشکلات خود باشند.

محمدصالح جوکار افزود: شکی نیست که اعتراض به وضعیت اقتصادی موجود و سردادن شعار‌هایی دراین زمینه حق مردم است و مسئولان نیز باید پاسخ کارشناسانه‌ای به این دغدغه‌ها بدهند چرا که در طول عمر انقلاب همین مردم بودند که در شرایط مختلف پای انقلاب خود ایستادند در شرایط سخت دوران دفاع مقدس مردم علاوه بر تامین نیروی انسانی جبهه‌ها و اعزام فرزندان رشید خود به جنگ علیه دژخیمان بعث و استکبار جهانی در شرایط سخت اقتصادی منابع مالی جبهه را نیز تامین می‌کردند و هر کس هرچه داشت در طبق اخلاص می‌گذاشت.

جوکار خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی نیز اگر مردم احساس کنند مشکلات متعلق به همه است و تبعیض و رانت و فساد اقتصادی وجود ندارد خیالشان راحت می‌شود و باز هم این شرایط سخت را تحمل می‌کنند، اما وقتی مردم می‌بینند عده‌ای حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند یا در حالی که آنان برای دریافت یک وام ۵ میلیون تومانی باید از هفت خوان رستم بگذرند در عوض عده‌ای به راحتی با رابطه و رانت، وام‌های ۱۰۰۰ میلیاردی می‌گیرند و یا در بین مدیران دستگاه‌های مختلف فساد‌های اقتصادی بیداد می‌کند طبیعی است که این تفاوت‌ها را برنمی تابند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نهم با یادآوری این مطلب که ملت ایران ملتی است که همواره در مقابل یاوه گوئی‌های آمریکا و دشمنان داخلی و خارجی ایستادگی کرده وبا تمام وجود پای انقلاب و نظام خویش ایستاده است اظهار داشت:امروز نفوذ انقلاب در منطقه به واسطه رشادت‌های جوانان این ملت است بنابراین مسئولان باید در کنار مردم بوده و مشکلات آن‌ها را درک و برای رفع آن‌ها اقدام کنند.

جوکار بار دیگر ضمن تاکید بر به حق بودن اعتراضات مردم تصریح کرد: مسلما بیان مطالبات در خیابان‌ها و به صورت اعتراضات خیابانی زمینه‌های سوء استفاده عناصر بیگانه و دشمنان مردم را فراهم خواهد آورد همچنان که در روز‌های اخیر پیام‌های رئیس جمهور آمریکا، سران اسرائیل و آل سعود همگی در دعوت به اغتشاش و به هم ریختن امنیت کشور بوده چرا که این‌ها از این ملت ضربات سنگینی را متحمل شده، همواره مورد تحقیر این مردم بودند و حال به این وسیله در صدد تلافی شکست‌ها و حقارت‌های خود هستند.

وی ادامه داد: بر هیچ کس پوشیده نیست که دعوت کنندگان به اغتشاش هیچ اعتقادی به ملت ایران ندارند وهمان‌هایی هستند که تا دیروز با القاب زشت مردم ایران را مورد خطاب قرار می‌دادند و ملت ایران را ملتی تروریستی و جنگ طلب معرفی می‌کردند.

نماینده سابق مردم در مجلس با اشاره به حضور حماسی مردم در بزرگداشت یوم الله ۹ دی گفت: هرچند ۸ سال از فتنه ۸۸ گذشته است، اما مشاهده می‌کنیم این ملت هرسال با شکوه‌تر از سال قبل در مراسم ۹ دی شرکت کرده و انقلاب را در برابر فتنه‌های دشمنان واکسینه می‌کند و این حضور نشان دهنده این مطلب است که ملت ایران قادر است هر فتنه و توطئه‌ای را در نطفه خفه کند.

وی با اشاره به ملاحظات نیرو‌های انتظامی وامنیتی کشور در برابر برخی عناصر آشوبگر گفت: نیرو‌های خدوم انتظامی و امنیتی با توجه به این مسئله که برخی آشوبگران خود را در صفوف مردم جای داده بودند به احترام مردم در این چند روز ملاحظات زیادی داشتند، اما آشوب طلبان بدانند اگر بخواهند از فرصت اعتراض مردم به مسائل اقتصادی به نفع اهداف خود سوء استفاده کنند به شدت با آنان برخورد خواهد شد هرچند مردم هوشیار ایران اسلامی نیز در صورت مشاهده ادامه این آشوب‌ها در مقابل آشوبگران ایستاده و پاسخ محکمی به آنان خواهند داد.

جوکار تاکید کرد: اغتشاشگران حوادث اخیر با به آتش کشیدن پرچم مقدس کشور، مساجد و حسینیه‌ها نشان دادند که هیچ گونه دلبستگی ملی و مذهبی نداشته، نسبت به مسائل و دغدغه‌های مردم کوچکترین تعلق خاطری ندارند و تنها به دنبال تامین خواسته کشور‌های مرتجع منطقه نظیر عربستان و استکبار جهانی هستند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی در مجلس اذعان داشت: ملت ایران ضمن مطالبه گری به حق خود اجازه موج سواری و تخریب اموال عمومی را به عده‌ای با بهانه اعتراضات آن‌ها نخواهد داد و این حرکت‌ها سطحی و نابودشدنی است.
ارسال نظرات