سید ساجد یعقوبی
شهرام محمدی روزنامه نگار،
اگر عده ای بخواهند برای رضای خدا، امنیت و آرامش مردم و کمک به پیروزی جبهه حق آستین همت بالا بزنند، و در مقابل اگر عده ای مدعی اند جریان حق باید مدیریت جهان را در دست بگیرندباید بدانند این راه هزینه دارد.
کد خبر: ۸۹۷۰۲۲۳
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

مبارزه در راه حق هزینه دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، شهرام محمدی روزنامه نگار و دانشجوی دکتری علوم سیاسی در یادداشتی آورده است:

تاریخ بشر از آغاز، صحنه مواجهه و مبارزه بی امان و تعطیل ناپذیر دو جبهه حق و باطل بوده است. جبهه باطل با اتکای به یک امپراطوری رسانه ای همواره تلاش نموده است تا با قلب واقعیت ها، ایجاد جذابیت های کاذب و فریب افکار عمومی، جبهه حق را در تنگناهای متعدد قرار داده و آن را به موضع تدافعی بکشاند. هرچند حقانیت در مقاطع مختلف در اقلیت قرار داشته، اما براساس نورانیت و قدرت نفوذ ذاتی خود توانسته است دیوارهای حائل و باطل تولیدشده را درهم شکسته و امپراطوری گمراه کننده را فرو بریزد و پیام خود را به انسانهای مومن و خداجو برساند.

بعثت رسول اکرم(ص) و قیام عاشورا و وقایع پس از آن، را می توان از جمله نقاط عطف این جریان تاریخی قلمداد کرد چراکه توانست مسیر تاریخ بشریت و مسلمان را تغییر داده و جریان طبیعی و پرپیچ و خم حق جویی را از انحرافات رهایی بخشد.

در قرن حاضر، که دنیا اسیر ایسم های انسان محور شده و ملتها از جور استبداد و استعمار به ستوه آمده بودند، نهضت حسینی امام خمینی(ره) توانست علاوه بر تامین استقلال و آزادی ملت ایران، به عنوان الگویی برای همه ملت های مظلوم، ستمدیده و آزادایخواه شود و بار دیگر تاریخ را به مسیر اصلی و و اقعی خود برگرداند.

همه اتفاقات پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را نیز باید در همین راستا و در امتداد مبارزه دایمی جریان حق و باطل ارزیابی کرد اما به دلیل عریان تر شدن چهره باطل و اقداماتش و از سوی دیگر تجربه مدل حکومتی ولایت فقیه در ایران، که نشان داد دین نه تنها می تواند و باید در عرصه زندگی انسانها حضور دایمی داشته باشد، بلکه کارآمدی حکومت دینی و پیشرفتهای آن را آشکار ساخت، این مواجهه با شدت و حدت بیشتری مسیر خود را طی می کند.

جبهه باطل با همه امکانات در اختیارش به ویژه با اتکای به فناوری های نوین و تکنیک های جدید ارتباطی و نظامی اش، در حال مبارزه با این مدل حکومتی کارآمد در جبهه حق هستند که ملتها را بیدار می کند و آنها را به طور واقعی در تعیین سرنوشت خود ذیحق می داند و از بردگی نوین مدنظر غرب دور می سازد.

اگر هشت سال جنگ در ایران تمام شد، به مفهوم پایان بخشی از رویارویی نظامی دو جریان بود و هرگز نباید انتظار داشت رویارویی های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی(و در صورت نیاز نظامی) پایان یافته است. همه اتفاقات 8 ماه فتنه گری سرسپردگان داخلی استکبار و استعمار در سال 1388 و حضور حماسی مردم ایران 9دی در دفاع از حقانیت، نیز در راستای همین مواجهه قابل تبیین است.

22 بهمن 57 و 9دی 88 و الهام گیری ملتهای آزادیخواه در دنیا از آن، در واقع جبهه باطل را با عصبانیت و به هم ریختگی فکری مواجهه ساخته است لذا شدت دشمنی و تقابل جریان باطل به طور فزاینده ای افزایش یافته است.

مبارزه همچنان ادامه دارد. این مبارزه صرفا در بیرون از مرزها دنبال نمی شود بلکه از درون خانه ها مسیر مبارزه ترسیم شده و حتی نوع شدیدتر آن در تسویه حسابهای سیاسی داخلی قابل احصاست و پروژه نفوذ هم تسهیل روند پیروزی جریان باطل خارجی و دنباله روهای داخلی آنهاست.

اگر در مسیر این مبارزه، عافیت طلبی صورت گیرد و فرهنگ «به من چه» حاکم گردد، اگر از شاخص ها و معیارهای خط امام و اصول انقلاب اسلامی فاصله بگیریم، قطعا ملت سیلی خواهد خورد و این، بارِ روی دوش خواص و مدعیان را بیشتر می کند.

بله، مبارزه ادامه دارد و این مبارزه هم هزینه دارد. اگر عده ای بخواهند برای رضای خدا، امنیت و آرامش مردم و کمک به پیروزی جبهه حق آستین همت بالا بزنند، اگر عده ای مدعی اند جریان حق باید مدیریت جهان را در دست بگیرند (که ادعای درست و مقدسی هم است) باید بدانند این راه هزینه دارد و لازم است خود را آن چنان مهیا سازند تا تحمل تلخی برخوردها و سختی ها برایشان تا اندازه ای آسان شود که از ادامه مسیر باز نمانند.

ارسال نظرات