خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در حالی که مردم در فقر و گرسنگی به سر می‌برند برخی‌ها در ناز و نعمت، ثروت‌اندوزی و زیاده‌خواهی روزگار می‌گذرانند و این‌ همان هواهای نفسانی است که مشکلات ایجاد کرده و زمینه فتنه‌انگیزی را فراهم می‌آورد.
کد خبر: ۸۹۷۰۲۳۲
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در حاشیه جلسه تفسیر قرآن کریم که یکشنبه ها در حسینیه امامزاده اسماعیل (ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: امام علی (ع) در خطبه 50 نهج‌البلاغه می‌فرمایند آغاز پيدايش فتنه‌ها پيروى از هواهاى نفسانى است و بدعت‌هايى كه گذاشته مى‌شود، بدعت‌هايى بر خلاف كتاب خدا است. آن‌گاه كسانى، كسان ديگر را در امورى، كه مخالف دين است، يارى مى‌كنند.
وی تصریح کرد: متأسفانه فراوان در دوره‌های مختلف شاهد بوده‌ایم برخی‌ آدرس غلط و وعده‌های دروغ به مردم می‌دهند، مردم در فقر و گرسنگی به سر می‌برند اما آنان در ناز و نعمت، ثروت اندوزی و زیاده‌خواهی روزگار می‌گذرانند.
امام جمعه قزوین یادآور شد: مردم نگران آب آشامیدنی خود هستند اما برخی‌ها سعی دارند که در خانه‌هایشان استخر خصوصی داشته باشند و این‌ همان هواهای نفسانی است که مشکلات ایجاد کرده است و زمینه فتنه‌انگیزی را فراهم می‌آورد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: کسی که در کاخ زندگی می‌کند، حرف رهبر معظم انقلاب را در مورد ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی، درک نمی‌کند، هر چقدر رهبری درباره اهمیت اشتغال جوانانِ مستعد، دانشمند و تحصیل کرده راهنمایی و راهکار ارائه دهند به گوش او نمی‌رسد.
وی بیان کرد: کسانی که در کاخ‌ها زندگی می‌کنند حرف مردم به گوششان نمی‌رسد و هر چقدر مردم بگویند ما با این مقدار درآمد اگر به ساده‌ترین شکل هم بخواهیم زندگی خود را اداره کنیم در توانمان نیست، نمی‌توانند درک کنند و این ها زمینه‌های فتنه را به وجود می‌آورد.
آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم که شیطنت‌ها صورت می‌گیرد و دشمن از این فضا سوء استفاده خواهد کرد اما می‌دانیم که مردم ما درک می‌کنند و فتنه را می‌شناسند. آن کسی که به پرچم جمهوری اسلامی اهانت می‌کند معلوم می‌شود که برای نان و مسائل اقتصادی نیامده و نان او از جای دیگر تأمین می‌شود تا این غلط را انجام دهد.
امام جمعه قزوین ادامه داد: آن کسی که در شعارهایش مستقیماً به اسلام و قرآن متعرض می‌شود، آیا بخاطر نان و آب شعار می‌دهد؟ آیا به خاطر کارگری که به دلیل تعطیلی کارخانه‌ای شغل خود را از دست داده شعار می‌دهد؟ یا اینکه با این نوع شعارها و با این رویکرد به آن کارگر نیز دشمنی می‌ورزد؟
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: باید آماده باشیم تا این آزمایش را نیز به سلامت پشت سر بگذاریم. فتنه یعنی کوره آزمایش سنگی که می‌خواهند طلای آن را استحصال کنند.
آیت‌الله عابدینی افزود: هر سنگی را داخل کوره ذوب نمی‌ریزند و اول محک می‌زنند تا ببینند این سنگ طلا و یا ماده گران قیمتی با خود دارد یا خیر؟ اگر داشته باشد آن را وارد کوره می‌کنند. اگر سر راه ما نیز امتحان و آزمایش پیش می‌آید برای این است که خداوند در قرآن فرموده «و همانا فرزندان آدم را گرامي داشتيم و از چيزهاي پاكيزه روزي‌شان داديم و آنان را بر بسياري از آفريده‌هاي خود برتري كامل داديم» و این یعنی گوهر گران بها در وجود انسان قرار دارد.
وی با بیان اینکه طلای وجود انسان در کوره امتحان و فتنه آشکار می‌شود، اضافه کرد: اگر کوره آزمایش و امتحان کربلا نبود، درخشش گوهر وجود حضرت عباس (ع) دیده نمی‌شد. اگر کوره آزمایش فتنه سوریه نبود شهدای حرم مانند شهید همدانی‌ها، حججی‌ها و اسدی‌ها را درک نمی‌کردیم و این طلای وجودشان آنجا خودش را نشان داد.
امام جمعه قزوین یادآور شد: خداوند فرمود مردم گمان می‌کنند همین که گفتند ما ایمان آوردیم رهایشان می‌کنیم و کسی کاری با آن‌ها ندارد و در فتنه‌ها و آزمایش‌ها قرار نمی‌گیرند؟ خداوند فرمود اینطور نیست و حتماً در آزمایش‌ها قرار می‌گیرند؛ همانطور که پیشینیان را در امتحان و آزمایش قرار دادیم تا مرزهای صداقت و راستی و دروغ، نیرنگ و نفاق‌ مشخص شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم از این امتحان و فتنه بزرگ سربلند عبور و پایه‌های نظام و انقلاب را مستحکم‌تر کنیم و دشمنان را این بار بیشتر از گذشته مأیوس کرده و بیعتی دوباره با رهبر معظم انقلاب داشته باشیم.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها