خبرهای داغ:
در جلسه ای با حضور استاندار انجام شد:

موافقت با تأسیس و فعالیت 7 سازمان مردم نهاد

با حضور استاندار قزوین؛ بررسی صدور مجوز تأسیس و تمدید تشکل های غیردولتی استان در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۸۹۷۰۲۵۷
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین در جلسه هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان ضمن اشاره به جایگاه سازمان های مردم نهاد در پیشبرد امور اجتماعی و فرهنگی، بر به کارگیری ظرفیت آنها توسط دستگاه های اجرایی استان تأکید کرد.
وب
افزود: لزوم حمایت از سازمان های مردم نهاد در ابعاد مختلف بر کسی پوشیده نیست، اما نظارت بر این دفاتر و عملکردشان نیز از ضرورت های مهم در دبیرخانه هیأت نظارت استان و دستگاه های مرتبط با آنها به شمار می رود.
استاندار قزوین بر رعایت تمامی شروط مربوط به تأسیس مؤسسات خیریه تأکید و یادآور شد: از لوازم ایجاد یک مؤسسه خیریه این است که مؤسسین آن از افراد متمکن و شناخته شده باشند که هم مردم به آنها اطمینان کنند و هم از آورده خود به جامعه خیر برسانند.
در ادامه مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و دبیر هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان ضمن اشاره به وضعیت آماری سازمان های مردم نهاد در قبل و پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، یکی از مشکلات سازمان های مردم نهاد را در تأسیس و تمدید مجوز روند طولانی ثبت شرکت عنوان کردند.
دبیر هیات نظارت بر سازمانهای مردم نهاد با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید قصد دارد بستر لازم برای صدور مجوز سمنها را در کوتاهترین زمان فراهم کند افزود : سمنها بخشی از سرمایه های اجتماعی به حساب می آیند
و در این راستا تسهیل در راه اندازی ، نظارت و توانمند سازی سمن ها ضروری است .
ایشان در خصوص نظارت های بعمل آمده از دبیرخانه های هیأت نظارت شهرستانها نیز وضعیت فرمانداریها را تشریح نمودند و در انتها نسبت به وضعیت درخواست های متقاضیان ایجاد و تمدید تشکل را گزارش دادند.
در این جلسه پس از بحث و بررسی پرونده های رسیده متقاضیان تاسیس و تمدید و ایجاد دفتر نمایندگی سازمانهای مردم نهاد ( سمن ) با صدور مجوز 7 سازمان مردم نهاد به شرح زیر موافقت گردید:
* تأسیس مؤسسه سفیران سلامت روان با موضوع کاهش آسیبهای اجتماعی
* تأسیس انجمن فرهنگی تاریخی عالی قاپو با موضوع پاسداشت میراث فرهنگی و گردشگری
* تأسیس مؤسسه پیشروان سلامت شخصیت با موضوع کاهش آسیبهای اجتماعی
* تأسیس انجمن توسعه پایدار توریسم راژیا با موضوع حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری
* تأسیس انجمن نوین پوش آسین با موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
* تمدید مؤسسه رزمی کاران حافظ طبیعت با موضوع حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی
* ایجاد دفتر نمایندگی انجمن جامعه ایمن با موضوع مدیریت بهداشت و ایمنی در استان
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار