مدیرکل زندان‌های کردستان، تعداد زندانیان شرکت کننده در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در ۹ ماهه سال جاری را ۱۰۶۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از نیمی از آنان موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.
کد خبر: ۸۹۷۰۲۶۱
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسحاق ابراهیمی در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان اظهار کرد: رسالت سازمان زندان‌ها، کمک به اصلاح رفتار و شخصیت افراد بزهکار جامعه است و از آنجائی که بیکاری و عدم مهارت از مهمترین دلایل وقوع جرم در جامعه است لذا در این راستا توسعه بیش از پیش فعالیت‌های حرفه آموزی و اشتغالزایی در زندان‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

ابراهیمی تعداد زندانیان شرکت کننده در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در ۹ ماهه اول سال جاری را ۱۰۶۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از نیمی از آنان موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.

وی رسالت سازمان زندان‌ها را رسالتی دشوار و در عین حال خداپسندانه دانست و افزود: اصلاح رفتار و شخصیت زندانیان و باز اجتماعی کردن آنان، کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد که خوشبختانه مجموعه مراکز فنی و حرفه‌ای با کمک به توسعه برنامه‌های حرفه آموزی در زندان ها، توانسته اند گام‌های ارزشمندی را در این راستا بردارند.

وی در ادامه با اشاره موفقیت‌های به دست آمده توسط زندان‌های کردستان در سال گذشته و در حوزه اشتغال و حرفه آموزی، افزود: در سال ۹۵ زندان‌های کردستان در سطح مراکز اصلاحی و تربیتی کشور در حوزه حرفه آموزی و اشتغال جایگاه برتر کشوری را به خود اختصاص دادند که این موفقیت‌ها جز در سایه همکاری‌ها و حمایت‌های مجموعه فنی و حرفه‌ای استان به دست نمی‌آمد.


مدیرکل زندان‌های کردستان خواستار آموزش رشته‌های فنی و حرفه‌ای جدید و کاربردی در زندان‌های استان شد و اظهار کرد: در زندان‌ها باید آن دسته از رشته‌های فنی و حرفه‌ای که بازار کار آن‌ها در جامعه فراهم است به مددجویان آموزش داده شود که این مهم با برنامه ریزی و نیازسنجی از سوی کارشناسان مربوطه، امکان پذیر خواهد بود.

احمدی از برگزاری ۱۳۹ دوره فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان طی ۹ ماهه اول سال ۹۶ خبر داد و بیان کرد: بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از مددجویان زندان‌های استان در این دوره‌ها شرکت کردند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان نیز در این جلسه با بیان این مطلب که در سال گذشته، بیش از تعهدات پیش بینی شده، برنامه‌ها و کلاس‌های حرفه آموزی در زندان‌های استان برگزار شده است، گفت: در ۹ ماهه اول سال جاری بیش از ۳۶۰ هزار نفر - ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان‌های کردستان برگزار شده است که این رقم می‌بایست تا پایان سال به عدد ۴۷۰ هزار نفر ساعت برسد.

وی با بیان این مطلب که برنامه ریزی‌های لازم جهت شرکت ۲۰۰ نفر از زندانیان استان در دوره‌های کارآفرینی صورت گرفته است، گفت: یکی از مشکلات مددجویانی که با شرکت در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای دارای مهارت می‌شوند این است که نمی‌توانند از مهارت خود در راستای ایجاد کسب و کار استفاده کنند که با برگزاری دوره‌های کارآفرینی، این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان، مهارت آموزی در محیط کار را یکی از دیگر از برنامه‌های خود در جهت توسعه اشتغال در میان مددجویان زندان‌های استان دانست و خاطرنشان کرد: در این طرح، زندانیان می‌توانند ضمن کسب مهارت در محیط کار واقعی، برای خود و خانواده هایشان نیز روزی حلال به دست آورند.

شایان ذکر است که در پایان این جلسه، مدیرکل زندان‌های کردستان از سوی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان به دلیل همکاری‌های مستمر در راستای پیشبرد اهداف سازمان فنی و حرفه‌ای تقدیر شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات