سید ساجد یعقوبی
استاندار اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: مسئولان می‌بایست نسبت به عزل و نصب‌ها دقت نظر داشته و شایسته‌سالاری و امانت‌داری را ملاک تغییرات مدیریتی قرار دهند.
کد خبر: ۸۹۷۰۴۷۰
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲

شایسته‌سالاری اولویت اصلی در عزل و نصب مدیران خواهد بود

به گزارش خبرنگار بسیج از اردبیل، اکبر بهنام جو ظهر سه‌شنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: تغییر دو یا سه فرماندار در دستور کار قرار گرفته و مابقی فرمانداران تغییر نخواهند یافت.

وی در خصوص فرمانداری زنان در اردبیل ادامه داد: در صورتی که چارچوب و ضوابط قانون و وزارت کشور تأمین شود و فردی توانمندی داشته باشد با فرمانداری و مدیریت زنان مشکلی نداریم.

استاندار اردبیل در خصوص تصمیمات خود برای تغییر مدیران استانی افزود: اینکه در این تغییرات گفته شود دولت در اردبیل تغییر یافته صحیح نیست و هر فرد منتقدی میزان پیگیری مصوبات دولت در استان را دنبال کند.

وی متذکر شد: مسئولان می‌بایست نسبت به عزل و نصب‌ها دقت نظر داشته و شایسته‌سالاری و امانت‌داری را ملاک تغییرات مدیریتی قرار دهند.

استاندار اردبیل تاکید کرد: ما هم وفادار دولت و هم امانت‌دار آن هستیم و تغییر مدیران سیاسی به ویژه فرمانداران و معاونان به منظور همسویی با سیاست‌های دولت انجام می‌شود.

رئیس شورای اداری استان ادامه داد: در جایی که دستگاهی اقتصادی و عمرانی است به این بهانه که فردی به عنوان مثال اصلاح‌طلب پای‌کار آمده دیدگاه صحیحی نیست و بنده سیاسی کردن اقتصاد را قبول ندارم .

بهنام جو اضافه کرد: هر مدیری که بتواند سیاست‌های دولت را دنبال کند، استقبال می‌کنیم و در جابه‌جایی مدیران نیز هر چند اغلب مدیران عملکرد مطلوبی دارند اما با هر مدیری که عملکرد مناسب نداشته باشد، طور دیگری برخورد می‌شود.

وی با تأکید به اینکه پاسخ به نیازهای منطقه و استان نیازمند مدیرانی خلاق و ریسک‌پذیر است، اضافه کرد: بنده با هیچ فردی در این استان خویشاوندی و ارتباط حزبی ندارم و در تغییر مدیران از نیروهای شایسته استفاده خواهد شد که بتوانند اهداف دولت را پیش ببرند.

جوان امیدوار اعتراض نمی‌کند

وی به ضرورت امید دادن به جوانان و مردم تأکید کرد و بیان داشت: امید دادن باید منطبق بر واقعیت‌ها باشد و وعده‌هایی که می‌دهیم بتوانیم عملیاتی کنیم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان به ضرورت مشارکت رسانه‌ها در این خصوص تأکید و اضافه کرد: در عین حال انتظار می‌رود در کنار طرح کارنامه مثبت دولت، نارسایی‌ها نیز مطرح شود و ارتباط مدیران با رسانه‌ها باید به حدی بهبود یابد که رسانه میزان توان مدیر را بشناسد و بر اساس آن انتظار داشته باشد.

بهنام جو اضافه کرد: مسائل اخیر نشان می‌دهد که ما نیازمند ارتباط‌گیری با مردم هستیم و مسئولان باید حرف مردم را شنیده و برای رفع مشکلات اقدام کنند؛ بیشترین مطالبات اقتصادی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید به اینکه اشتغال یکی از دغدغه‌های جدی جوانان است، ادامه داد: جوان اگر بداند و امیدوار باشد که مشکلات رفع خواهد شد، بی‌شک دست به اعتراض نمی‌زند و ما باید با طرح واقعیت‌ها امید را در جامعه تزریق کنیم.

به گفته استاندار اردبیل اشتغال ۲۰ هزار نفر در استان برنامه‌ریزی شده که بر خلاف برخی انتقادها نه تنها متناسب با توان استان است، بلکه به واقع محقق خواهد شد و تمامی مسئولان برای اشتغال‌زایی جوانان اهتمام دارند.

بهنام جو به تدوین سند توسعه اشتغال در شهرستان‌ها و سند توسعه صادرات به عنوان دو راهکار تحقق اشتغال‌زایی اشاره و تأکید کرد: وعده اشتغال ۲۰ هزار نفر در سال آینده را بی‌شک محقق خواهیم کرد.

شایسته‌سالاری اولویت اصلی در عزل و نصب مدیران خواهد بود

شاخص‌های اجتماعی اردبیل مطلوب نیست

وی با تأکید به اینکه یکی از مهم‌ترین نیازهای توسعه استان حوزه فرهنگ است، اضافه کرد: هر چند خودبنده بیشتر در حوزه مسائل اقتصادی و عمرانی فعالیت دارم اما به معنی غفلت از بخش فرهنگ نیست.

رئیس شورای اداری استان تأکید کرد: در رابطه با فرهنگ سازی باید اقداماتی صورت گیرد که سطح تحمل در بین مسئولان و مردم ارتقا یابد تا شاهد برخی مشکلات از جمله مسائل اخیر نباشیم.

وی افزود: مسائل فرهنگی اهمیت ویژه دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد اردبیل به لحاظ شاخص‌های اجتماعی وضعیت مطلوبی ندارد که برای رفع آن باید تمامی همت خود را به کار گیریم.

استاندار اردبیل به ضرورت فعال شدن هر چه بیشتر احزاب در استان اشاره و تأکید کرد: از سویی انتظار می‌رود احزاب سخنگوی مردم و پیگیر مطالبات آن ها باشند.

وی همچنین به ضرورت توسعه مناطق مختلف استان متناسب با ظرفیت هر منطقه تأکید و اضافه کرد: به عنوان مثال در شمال استان کشاورزی و در جنوب و مرکز استان محور گردشگری به مراتب برجسته‌تر است.

تحولات قابل‌توجه ساختاری تا یک سال آینده

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان متذکر شد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری دولت جذب سرمایه‌گذاری اهمیت ویژه دارد و هر چند میزان سرمایه‌گذاری در اردبیل مطلوب نیست اما باید برای افزایش تلاش کنیم.

به گفته بهنام جو برای جذب سرمایه‌گذاری ضروری است زیرساخت‌های مختلف استان تقویت شود که از آن جمله پیگیر اتمام راه‌آهن هستیم و تکمیل آن را تا سه سال آینده وعده دادیم.

وی افزود: راه‌آهن اردبیل- میانه بی‌شک تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و سال آینده مطالعات راه‌آهن اردبیل- پارس‌آباد نیز به اتمام خواهد رسید تا زمینه اتصال خط ریلی به شمال استان فراهم شود.

استاندار اردبیل به اختصاص ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌آهن اردبیل در سال آینده اشاره و تأکید کرد: در بخش زیرساخت راه نیز در نظر داریم تمامی جاده‌های اصلی به چهاربانده تبدیل شود.

بهنامجو تأکید کرد: ۵۷۰ کیلومتر راه ارتباطی می‌بایست به بزرگراه تبدیل شود که در کنار اعتبارات ملی و استانی شیوه‌هایی برای تحقق و عملیاتی کردن دنبال می‌کنیم.

وی به مطالعه امکان‌سنجی بندر خشک اشاره کرد و بیان داشت: وضعیت فعلی کشت و صنعت مغان نیز پذیرفته نیست و بنده با واگذاری به شکل فعلی موافق نیستم.

استاندار اردبیل با اشاره به جلب مشارکت بخش خصوصی در تولید برق در ژئوترمال مشگین شهر ادامه داد: توسعه پروازهای فرودگاه اردبیل را حتی با تضمین پروازها دنبال می‌کنیم.

بهنامجو با بیان اینکه گردشگری زمستانی از پتانسیل‌های قابل‌توجه استان اردبیل است، به برنامه‌ریزی جهت احداث چهار پیست اسکی در چند سال آینده و حداقل دو مورد در سال آینده اشاره کرد.

وی افزود: در گردشگری زمستانی ما نیازمند توجه به گردشگری سلامت هستیم و در این راستا پزشکیانی برای آموزش به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند.

استاندار اردبیل به جلب مشارکت شهرداری‌ها از سال آینده در اجرای پروژه‌های گردشگری نیز اشاره و تأکید کرد: در عین حال حمایت از سرمایه‌گذار پتروشیمی، تداوم اجرای پایاب خدا آفرین و تکمیل مطالعات معدنی در سال آینده دنبال می‌شود.

ارسال نظرات