سید ساجد یعقوبی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در گفتگو با بسیج:
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: در درگیری‌ها و تجمعات اخیر تعداد سه نفر وابسته به گروه ضدانقلاب ری‌استارت توسط نیرو‌های سپاه در اردبیل دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۹۷۰۴۷۹
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲

3 عضو ضد انقلاب توسط نیروهای امنیتی در اردبیل دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل: ناصر عتباتی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: در چند روز اخیر شاهد بودیم متاسفانه با تحریک یکسری از عوامل و عناصر اختشاش طلب در سطح کشور یکسری اقدامات مجرمانه و غیر قانونی علیه نظم و امنیت مردم و آسایش عمومی، تخریب اموال دولتی انجام دادند.

وی با اشاره به تجمعات اخیر اظهار داشت: خوشبختانه در استان اردبیل و شهر اردبیل با هوشیاری و آگاهی مردم فهیم و همیشه در صحنه استان اردبیل شاهد حداقل این مسائل بودیم و در اکثر شهرستانها با کمک مردم هیچ اتفاقی نیافتاد و مردم خودشان نشان دادند به عنوان حافظان انقلاب و مدافعان نظام ، کشور و لایت فقیه هرجا که نیاز باشد حضور پیدا خواهند کرد.

وی اظهار داشت: روز شنبه یک تجمع مختصر و محدودی در دو نقطه از شهر اردبیل اتفاق افتاد که هماهنگی های لازم و آمادگی کامل بین مجموعه های انتظامی، قضایی و امنیتی اتفاق افتاده بود و توانستیم با یاری خدا با کمترین مسئله و میزان از دستگیری ها و برخورد با کمک مردم و خانواداه ها مدیریت کنیم.

عتباتی تصریح کرد: بحث مطالبات معیشتی و مطالبات اقصتادی و اجتماعی را از بحث اختشاش در نظم و تخریب اموال عمومی و اقدام علیه امنیت کشور تفکیک شده است و خوشبختانه خود مردم پیش قدم در این تفکیک بوده اند و بعد از اینکه این صف مشخص شد و موضوع معلوم شد و تببین شد برای مدم اقدام افرادی که بدون توجه به هشدارهای پلیسی و قضایی در سطح شهر اقدام به شعار های ساختار شکننانه و توهین به مقدسات و اقدامات آشوبگرانه و اخلاگرانه داشتند بر اساس مقررات قانونی با آنها برخورد قضایی لازم را انجام داده ایم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: در آن برهه حدود 40 نفر دستگیری داشته ایم که بعد از بررسی ها مشخص شد قالب این افرادی کسانی بودند که بر اثر هیاجانات و بر اثر وضیعیت که آنجا موجود بود به جمعیت پیوسته بودند که با توجیهات و تذکرات لازم و تعهدات لازم وهمچنین اذعان داشتند که خودشان قبول داشتند که اقداماتی که انجام شده قانونی نبوده.

وی ادامه داد: قالب این افراد آزاد شدند و تعداد 15 نفر از این افراد که کاملا اقداماتشان در جهت اخلال و اقدام علیه نظم و امنیت بود با قرارهای قانونی بازداشت شدند و بررسی های بعدی ما حاکی از این بود که ارتباط بعضی از این افراد با کانال های معاند و سرپل گروهک نفاق بر آن محرز شدند.

عتباتی بیان کرد: وظیفه تمامی کارگزاران دولت رفع مشکلات اقصتادی،معیشتی و اجتماعی مردم است ویکی از دغدغه های دیگر دستگاه قضایی این موضوع است و تلاش ما در استان این است که با نهایت همراهی و همکاری و وردود های غذایی این موضوع مدیریت شود و در جهت بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی کمک های داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: مطالبات جدی مردم مبارزه با افرادی هست که این امنیت ثمره خون شهیدان ما و پایمردی و ایثارگری های خانواده های های شهدا هست که بایستی این امنیت حفظ شود و قطعا با مخلین نظم و امنیت بر اساس مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

3 عضو ضد انقلاب توسط نیروهای امنیتی در اردبیل دستگیر شدند

وی با بیان اینکه در بررسی‌های بعدی ما ارتباط بعضی از افراد دستگیرشده با کانال‌های معاند نظام و سرپل گروهک نفاق محرز شد، گفت: در این درگیری‌ها تعداد سه نفر عضو گروه ضدانقلاب ری‌استارت توسط نیروهای سپاه در اردبیل دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: در سطح شهر اردبیل دو مورد اقدامت خرابکارانه ای را شاهد بودیم که این افراد به مساجد جساراتی داشتند و به سمت اماکن مذهبی حمله کرده بودند به صورت فوق العاده از طریق سیستم های امنیتی و اطلاعی با صدور دستورات قضایی ویژه مخربین و عوامل اصلی این موضوع شناسایی شد و محرز شد ارتباط این افراد با گروهک سطلنت طلب و افرادی که هدفشان ایجاد ناامنی و برهم خوردن نظم و امنیت کشور در این وضعیتکنونی بوده است به یقین پیوسته است.

عتباتی با اشاره به اینکه متهمین نادم و پشیمان بودند و اقرار داشتند که تحت تاثیر و تبلیغات شبکه های معاند نظام بودند از عموم جوانان عزیز و خانوادها خواست تا آن ها به عنوان حافظان نظم و امنیت این شهر و استان و کشور عزیزمان باشند که تا به امروز هم اینطور بوده است.

وی گفت: نظم و امنیت اگر مخدوش شود و تحت الشعای افراد آشوبگر و فتنه گر باشد قطعا همه درگیر این قضایا خواهیم بود و مطمئنا دستگاه های قضایی و سیستم انتظامی، پلیس و انتظامی تکلیف شرعی و قانونی خودشان خواهند دانست که حفظ و امنیت جامعه را داشته باشند و یکی از خطوط قرمز جامعه ما مباحث امنیتی می باشد.

3 عضو ضد انقلاب توسط نیروهای امنیتی در اردبیل دستگیر شدند

ارسال نظرات
آخرین اخبار